Mniej za podróżowanie komunikacją miejską w Warszawie zapłacą pasażerowie korzystający z biletów długookresowych w 1. i 2. strefie. Użytkownicy biletów kwartalnych zaoszczędzą aż 76 zł.
Stołeczny ratusz chce, aby udział komunikacji miejskiej w obsłudze wszystkich podróży wykonywanych w Warszawie wzrósł z 56,9 do 65 proc.
Chcemy, by nasz transport był jak najbardziej konkurencyjny w stosunku do samochodu i by udział komunikacji miejskiej w obsłudze wszystkich podróży wykonywanych w Warszawie wzrósł do 65 procent - mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent m.st. Warszawy.
Dostępny będzie też bilet 3-dniowy i ulgowy 75-min dla 10 osób. W ofercie pojawi się nowość – bilet jednorazowy przesiadkowy grupowy ulgowy dla maksymalnie 10 osób w cenie 22 zł. W taryfie znajdzie się również bilet 3-dniowy w cenie 36 zł (1. strefa) i 57 zł (1. i 2. strefa).
Tańsze i nowe bilety - zmiany w taryfie stołecznej komunikacji miejskiej w Warszawie. ztm.waw.pl
Miasto wprowadzi także tzw. bilet konferencyjny umożliwiający organizatorom konferencji zakup biletów dla ich uczestników (na wybrany okres czasu). Bilety będą kodowane na specjalnych Warszawskich Kartach Miejskich.
Żeby skorzystać ze zniżki, trzeba więc kupić bilet zarówno na pierwszą, jak i drugą strefę. Ceny biletów w ramach samej pierwszej strefy pozostaną takie same. Nie wszystkim się to spodobało. - Pani prezydent Warszawy jak zawsze dba o tych co mieszkają pod Warszawą, a warszawiaków płacących podatki w Warszawie ma gdzieś - komentuje pan Krzysztof.
- Rozczarowanie - komentują inni.
Z kolei pan Piotr pyta: Dlaczego Warszawa ma dotować gminy sąsiednie?
Pan Adam nie owija w bawełnę: 1. strefę macie gdzieś - komentuje.
Ratusz się broni. Jego zdaniem to kolejny krok do zmiany systemu taryfowego, a sami warszawiacy zyskali już na wprowadzeniu tzw. Biletu Warszawiaka.
Nie dalej niż trzy tygodnie temu mówiliśmy o wprowadzeniu bezpłatnych dla dzieci i szkół podstawowych i gimnazjalnych. Jeszcze wcześniej wprowadzaliśmy bilet warszawiaka i młodego warszawiaka, czyli tańsze bilety dla osób, które płacą w stolicy podatki - wyjaśnia Agnieszka Kłąb z biura prasowego stołecznego ratusza.
Kłąb dodaje, że jednym z priorytetów miasta jest zmniejszenie liczby pojazdów wjeżdżających do stolicy i ograniczenie emisji zanieczyszczeń.
Tańsze bilety na pierwszą i drugą strefę oznaczają mniej samochodów wjeżdżających do Warszawy. Im mniej aut na ulicach, tym czystsze powietrze - tłumaczy.
PRZECZYTAJ TAKŻE: Dla pracowników ze Służewca uruchomiono dodatkowe pociągi SKM