Uliczne stacje posłużą do pantografowego ładowania autobusów elektrycznych. Pierwsza stanęła już na Mokotowiek, przy ulicy Spartańskiej, na krańcu linii 222. Łącznie ładowarek ma być dziewiętnaście.
W kolorach miasta i przewoźnika
Pierwsza ładowarka utrzymana jest w kolorach miasta i przewoźnika, Miejskich Zakładów Autobusowych, czyli żółci i czerwieni. Na razie stoi sama konstrukcja. Łącze energetyczne ma zostać uruchomione wiosną. Ładowarka stanęła właśnie tu, by obsługiwać linię 222 jeżdżącą Traktem Królewskim. Docelowo elektrycznymi autobusami mają być obsługiwane wszystkie linie jeżdżące Krakowskim Przedmieściem i Nowym Światem.
Ładowarki umożliwią pojazdom ładowanie baterii za pomocą pantografu na pętli, bez konieczności zjeżdżania z trasy do zajezdni.
Ekologiczne autobusy
Kolejnych 16 stacji stanie w Warszawie lewobrzeżnej, pozostałe 3: po drugiej stronie Wisły. A konkretnie na pętlach na pętlach Esperanto (111), Gocław (111), Chomiczówka (116, 180), Wilanów (116, 180, E-2), Pl. Piłsudskiego (128, 175), Bielańska (222), Natolin Północny (503), Konwiktorska (503, 178), PKP Ursus (178), Browarna (105), Młynów (102), PKP Olszynka Grochowska (102), Nowodwory (518), Osiedle Górczewska (105), Dw. Centralny (518), Nowe Bemowo (E-2), Lotnisko Chopina (175) i Szczęśliwice (128).
Obecnie po warszawskich ulicach jeździ 10 elektrycznych Solarisów. Niebawem ma do nich dołączyć kolejne 10 pojazdów z Ursusa.
Elektrobusy są dużo bardziej ekologiczne od autobusów tradycyjnych, jako pojazdy niskoemisyjne mają stopniowo wypierać te spalinowe. ZTM zapewnia, że do 2020 roku Miejskie Zakłady Autobusowe planują zakup ponad 130 kolejnych elektrycznych autobusów.