Aplikacja do zamawiania taksówek udostępniła flotę elektrycznych taksówek, które można już zamówić w stolicy. - Wybierając opcję „Eco-Taxi” w aplikacji mytaxi, możemy się spodziewać, że przyjedzie po nas jeden z sześciu elektrycznych samochodów modelu Nissan Leaf. Oprócz czynników ekologicznych, takich jak niskie zużycie paliwa i brak spalin, taksówki te wyróżniają się stosunkowo niską ceną - 1,80 zł/ km - czytamy w informacji.
Samochody dostarcza firma Elektrotaxi. Firma we współpracy z aplikacją mytaxi, poprzez udostępnianie samochodów elektrycznych, dąży do popularyzacji ekologicznego transportu wśród mieszkańców polskich miast, którzy w większości nie mieli jeszcze możliwości przejazdu takim autem.
Jak czytamy w informacji prasowej, elektryczna taksówka jest cicha, a model posiada bezpłatny dostęp do Wi-Fi. Od 2017 roku pasażerom elektrycznych aut zostanie również udostępniony tablet w przestrzeni pasażera z dostępnymi usługami multimedialnymi, takimi jak Spotify, a także opcją odczytu obecnego stanu jakości powietrza w wybranych miejscach Warszawy.
Rozwój floty elektrycznych taksówek uzależniony jest od powiększenia liczby stacji ładujących, która w Warszawie i innych dużych miastach Polski jest wciąż niewystarczająca.
Obecnie w stolicy dostępnych jest zaledwie kilkanaście stacji ładujących, o różnym stanie i mocy ładowania. Elektryczne auto ma zasięg 100–150 km na jednym ładowaniu baterii, a taksówkarz średnio pokonuje ponad 200 km na jednej zmianie. - Mimo to, widzimy duży potencjał w wykorzystywaniu aut elektrycznych w przewozach taxi, ponieważ są one nowe, modne i ekologiczne. A ta ostatnia cecha jest coraz bardziej istotna, bo świadomość pasażerów, jeśli chodzi o ekologię, rośnie - mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający mytaxi w Polsce.
Elektryczne taksówki w Warszawie materiały prasowe
Jak dodaje, rynek aut elektrycznych w Polsce wciąż raczkuje. - Statystyki podają, że do tej pory w Polsce zarejestrowano nie więcej niż 200 aut elektrycznych. Doświadczenia z innych krajów w zakresie e-mobilności pokazują, że najpierw musi powstać infrastruktura do ładowania, a dopiero potem klienci zaczynają kupować elektryczne auta – mówi.
Realne plany na 2017 rok to udostępnienie 30 taksówek elektrycznych, które będzie można zamówić za pośrednictwem mytaxi, ale przy założeniu, że uda się zainstalować na wyłączność szybkie ładowarki w Warszawie.