W ramach tegorocznej odsłony cyklu Synchronizacja pod hasłem "Architektura niezrównoważona" odbędzie się oprowadzanie Aleksandry Wasilkowskiej po warszawskim Targowisku Bakalarska.
Sklep z produktami azjatyckimi na Bakalarskiej ADAM STĘPIEŃ
Targowisko powstało jako odprysk zlikwidowanego w 2010 roku Stadionu X-lecia. Sposób handlowania i asortyment wygląda tu podobnie, architektura jest nieco bardziej zagęszczona. Targowisko cieszy się podobną renomą co „niechciane dziedzictwo transformacji” w postaci szczęk z Placu Defilad i Stadionu. Mimo to jest największym i najbardziej popularnym targowiskiem w Warszawie. Pracuje tu ponad 500 kupców, a na zakupy niezmiennie od lat przyjeżdżają tłumy mieszkańców.
Sklep z produktami azjatyckimi na Bakalarskiej ADAM STĘPIEŃ
Wciąż toczy się spór o przyszłość Targowiska Bakalarska. Czy na pewno przystaje do wizerunku stolicy? Czy jest siedliskiem patologii, czy też zdrowej konkurencji i miejscem godnej pracy? Czy na pewno jest tu bezpiecznie?
Zdaniem organizatorów spaceru, targowiska to przyszłość Warszawy. - To jedyne miejsca, w których przynależność polityczna, rasowa, społeczna, płciowa nie ma znaczenia - piszą. Tu ich zdaniem panują inne prawa, a naród łączy się w jednej wspólnej sprawie: tanie zakupy.
- Relacje na targowiskach są na wskroś demokratyczne i nowoczesne. Przestrzeń wielokulturowej społeczności samo-organizuje się wokół podstawowej jednostki, którą jest zadowolony klient - piszą dalej.
Sklep z produktami azjatyckimi na Bakalarskiej ADAM STĘPIEŃ
Oprowadzanie po targowisko odbędzie się 3 grudnia. Zbiórka pod bramą główną od strony ul. Bakalarskiej 11 o godzinie 12:00. Obowiązują zapisy. Zgłoszenia należy kierować mailem na adres matylda@beczmiana.pl, w tytule wpisując "Targowisko Bakalarska: oprowadzanie". Liczba miejsc jest ograniczona.
Sklep z produktami azjatyckimi na Bakalarskiej ADAM STĘPIEŃ
Aleksandra Wasilkowska - architektka, urbanistka, scenografka. Autorka wielu wystaw o architekturze, publikacji oraz książek, od kilku lat prowadzi autorski cykl Architektura Cienia poświęcony badaniom zjawisk takich jak handel uliczny, bazary, szalety i inne obiekty architektoniczne, które funkcjonują na marginesie uwagi.