Nie będzie mostu Krasińskiego? "Priorytetem jest budowa metra"

Budowa mostu Krasińskiego stanęła pod znakiem zapytania. Most powstanie, ale nie, jak było planowane w 2021 roku, lecz kilka lat później, w 2024/2025. Tak twierdzi ratusz. - Priorytetem jest budowa II linii metra oraz inne inwestycje, nowe przedszkola, trasy rowerowe - informuje. Inne wnioski z przełożenia terminu realizacji projektu wysnuwa portal tustolica.pl. - Most nigdy nie powstanie.

Warszawski ratusz, jak donosi portal tustolica.pl szuka oszczędności, które pozwoliłyby dokończyć budowę drugiej linii metra w 2023 roku.

Przełożony termin realizacji projektu mostu

- Z odcinkiem na Zacisze i Bródno nie ma problemów, ale duża liczba drogich inwestycji, zaplanowanych na najbliższe lata, uniemożliwia wygospodarowanie ponad miliarda, potrzebnego na dociągnięcie podziemnej kolei za Lazurową, do nowych osiedli na Chrzanowie - donosi portal.

Brak wystarczających środków na realizację wszystkich projektów miejskich sprawił, że budowa mostu Krasińskiego stanęła pod znakiem zapytania. Nie oznacza to jednak, że most nie powstanie. Przynajmniej nie według miasta.

- Dla ratusza priorytetem jest jak najszybsze dokończenie budowy metra. Budowę mostu będzie trzeba przełożyć na 2024/ 2025 rok. Na realizację projektu miasto przeznaczy 695 mln. zł - powiedział nam w rozmowie rzecznik miasta, Bartosz Milczarczyk.

Most nie powstanie

Inne wnioski z przełożenia realizacji projektu, który do tej pory raczej dzielił niż łączył warszawiaków (duża część mieszkańców, zwłaszcza Żoliborza protestowała przeciwko budowie mostu) wyciąga portal tustolica.pl. Ich zdaniem przełożenie budowy mostu należy "odczytywać jako rezygnację z niej".

Nieoficjalnie według portalu mówi się, że w zamian za most dzielnica Targówek może dostać pieniądze na budowę tzw. ulicy Nowotrockiej, łączącej Radzymińską z Wincentego lub drugiej jezdni Wincentego. Portal wspomina również o tym, że na Bródnie realnych kształtów nabiera linia szybkiego tramwaju na Matki Teresy i Głębockiej, którą wiceprezydent Renata Kaznowska oficjalnie ogłosiła jednym z priorytetów.

II linia metra oraz inne inwestycje

Jak informuje miasto, cała druga linia metra ma być gotowa w 2023 r. - W budżecie miasta zapisano budowę bemowskiego odcinka wraz ze stacją techniczno-postojową Mory. Wstępnie przyjęty koszt to 1,2 mld zł., za stacją Powstańców Śląskich powstanie 3,9 km trasy i trzy stacje: Lazurowa, Chrzanów, Połczyńska - czytamy w informacji prasowej.

Priorytetowe są również przedsięwzięcia wybrane w ramach budżetu partycypacyjnego 2017 r. proponowane do realizacji przez Zarząd Dróg Miejskich i Zarząd Transportu Miejskiego. - To np. osiem projektów rowerowych - budowa m.in. brakującego odcinka ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Powstańców Śląskich, ścieżki wzdłuż ul. Wrocławskiej czy budowa dróg rowerowych na ul. Bora-Komorowskiego.

W ciągu dwóch lat (2017-18) realizowany będzie również projekt bezprzewodowego dostępu do Internetu placówkach oświatowych. Zaplanowano także budowę kolejnego żłobka w Wesołej, przedszkola na Bemowie, zespołu szkolno-przedszkolnego w Ursusie, rozbudowę przedszkola na Woli i boisk szkolnych na Targówku.

Dziewięć mln zł przeznaczono już na dostosowanie pomieszczeń dawnej Fabryki Trzciny na ul. Otwockiej na potrzeby Teatru Żydowskiego. W planach budżetowych znalazła się budowa czterech ulic dzielnicowych, a także dodatkowe pieniądze na już zaplanowane przedsięwzięcia, np. przebudowę wiaduktów Trasy Łazienkowskiej przy Agrykoli czy przebudowę ulicy Berensona.

Urealnione zostały również harmonogramy kilku inwestycji, m.in. rozbudowy drugiej linii metra 3+3 (zakończenie w 2019 r.), budowy Trasy Świętokrzyskiej (zakończenie w 2018 r.), przebudowy ul. Wał Miedzeszyński (zakończenie w 2020 r.), obwodnicy śródmiejskiej od Ronda Wiatraczna do ul. Radzymińskiej (powstanie do 2021 r.). Miasto nie zbuduje nowej ul. Płaskowickiej pomiędzy ul. Dereniową a Rosoła.

Czy chciałbyś, aby powstał Most Krasińskiego?
Więcej o: