Chcesz wiedzieć szybciej? Polub nas
- Platforma waży 12 kilogramów i jest połączeniem samolotu i wielowirnikowca, dzięki czemu możliwy jest pionowy start i zawis. Budowa takiego bezzałogowca to naprawdę skomplikowany proces - tłumaczy Adam Korczak, wiceprezes koła i jednocześnie główny konstruktor "Mureny".
Studenci z Politechniki Warszawskiej wystartują na zawodach UAV Challenge Medical Express 2016 w Australii materiały prasowe materiały prasowe
Bezzałogowiec służy do pomocy ludziom w sytuacjach kryzysowych. Tego typu maszyny mogą być wykorzystywane podczas akcji ratunkowych w trudno dostępnych terenach , podczas klęsk żywiołowych czy wojny . Na pokładzie maszyny znajduje się pełny zestaw autopilota z komputerem pokładowym , kamera wizyjna , system stabilizacji kamery oraz wszelkie urządzenia niezbędne do poruszania się "Mureny".
Podczas zawodów w Australii samoloty będą musiały przeprowadzić misję ratunkową bez udziału operatora. Misja obejmuje: start, przelot do strefy poszukiwań, odnalezienie rozbitka, wylądowanie w jego pobliżu, odebranie próbki krwi, ponowny start i powrót do bazy. Samolot musi przelecieć dystans około 60 kilometrów. Organizatorzy zawodów kładą ogromny nacisk na bezpieczeństwo przeprowadzenia misji. Każdy zespół musi przygotować gotowe rozwiązania na wypadek wszelkich komplikacji: utraty łączności czy opuszczenia przez samolot strefy operacji.
Główną nagrodą w konkursie jest 50 tys. dolarów australijskich.