Zaskoczenie! Tylko jedna oferta w przetargu na obsługę miejskich rowerów na kolejne 4 lata

Wiele wskazuje na to, że nie zmieni się operator miejskich rowerów w Warszawie. W przetargu na ich obsługę przez kolejne cztery lata zgłosiła się tylko jedna firma - ta sama, która jest teraz za to odpowiedzialna.

Spodobało ci się? Polub nas

System rowerów miejskich Veturilo działa w Warszawie od sierpnia 2012 roku. Od samego początku obsługuje go firma Nextbike. Umowa z operatorem wygasa z końcem tego roku. W maju ogłoszono przetarg na operatora na kolejne cztery sezony.

Pracownicy firmy Nextbike rozwożą rowery do wypożyczalni Veturilo w całym mieściePracownicy firmy Nextbike rozwożą rowery do wypożyczalni Veturilo w całym mieście Fot. Sławomir Kamiński / Agencja Wyborcza.pl Pracownicy firmy Nextbike rozwożą rowery do wypożyczalni Veturilo, fot. Sławomir Kamiński / Agencja Gazeta

Dziś na swoim profilu facebookowym Łukasz Puchalski , pełnomocnik rowerowy ratusza, ogłosił: "Otworzyliśmy oferty w przetargu na nowy system Veturilo. Złożono jedną ofertę, cena mieści się w naszych oczekiwaniach, potrzebujemy teraz kilka dni na formalne sprawdzenie oferty, tak abyśmy mogli oficjalnie ogłosić wybór nowego operatora". Puchalski dodał, że oferta firmy Nextbike opiewa na 44,8 miliona złotych.

Oferty można było składać do 27 czerwca. Chętne firmy musiały się wykazać odpowiednim doświadczeniem, czyli prowadzić od dwóch lat co najmniej dwa systemy rowerów publicznych po 2000 rowerów (albo jeden duży system i kilka mniejszych). Oprócz zaproponowanej ceny, dodatkowe punkty w przetargu można było otrzymać za dostarczenie testowo 50 rowerów napędzanych tzw. "sprzęgłem Kardana", co pozwoliło ocenić, czy jest to rozwiązanie lepsze niż napęd na łańcuch.

Rowery Veturilo na PradzeRowery Veturilo na Pradze Fot. Adam Stępień / Agencja Wyborcza.pl Rowery Veturilo przy katedrze warszawsko-praskiej, fot. Adam Stępień / Agencja Gazeta

Zwycięska firma będzie musiała uwzględnić uwagi warszawiaków zgłaszane podczas spotkań konsultacyjnych.

Wiadomo już, co się zmieni od przyszłego sezonu.

* 100 nowych stacji

Od przyszłego roku liczba wypożyczalni wzrośnie do 300. Nowe stacje pojawią się przede wszystkim w Śródmieściu, a także na bliskiej Woli i na Pradze-Północ. Miasto przekonuje, że dzięki temu wypożyczalnie będą rozmieszczone gęściej - średnio co ok. 200 metrów. Więcej stacji pojawi się również na Mokotowie, Pradze-Południe i na Targówku - tu mają być rozmieszczone co ok. 500 m. Kilka nowych stacji trafi także do dzielnic położonych dalej od centrum (chodzi m.in. o Białołękę, Bielany i Bemowo).

* rowery elektryczne

Nowinką techniczną od 2017 roku mają być rowery elektryczne. Jednoślady wyposażone w silnik wspomagający mają się pojawić w 10-ciu dedykowanych stacjach w rejonie Powiśla i Traktu Królewskiego. - Dzięki nim łatwiej będzie podjechać pod skarpę - tłumaczą w ratuszu.

* nowa aplikacja

Nowy system ma być wygodniejszy dla użytkowników. - Niefunkcjonalne terminale zyskają nowoczesne, kolorowe wyświetlacze z ekranem dotykowym. Wprowadzona zostanie możliwość wypożyczania i zwrotu rowerów za pomocą aplikacji mobilnej - zapowiada miasto.

W planach jest też rozwój sieci rowerków dziecięcych (ma być 6 specjalnych stacji, na których będzie można wypożyczyć mniejszy rower) i tandemów (będzie ich 40).

Nowy system zacznie działać 1 marca 2017 roku.

Więcej o: