- Naszą akcję savoir-vivre w podróży zainicjowało wdrożenie Stref Ciszy, które testujemy na pokładach składów EIP. Przy okazji tego nowego rozwiązania otrzymaliśmy mnóstwo sygnałów od pasażerów na temat innych zachowań, które nie są pożądane podczas podróży pociągiem. Te uwagi zainspirowały nas do szerszej debaty na temat tego, czego powinniśmy się wystrzegać podróżując środkami masowego transportu - mówi Beata Czemerajda, rzecznik prasowy PKP Intercity.
Spodobało ci się? Polub nas
Przewoźnik zaprosił do udziału w konsultacjach, m.in. osoby niepełnosprawne, podróżujące z dziećmi lub podróżujące pociągiem służbowo oraz studentów. O swoich doświadczeniach z podróży pociągiem opowiedzieli również seniorzy.
Drugi etap akcji przewoźnika to sonda internetowa w trakcie, której pasażerowie mogli podzielić się swoimi doświadczeniami z podróży. Akcja spotkała się z dużym zainteresowaniem pasażerów. Jednak zwracają uwagę na to, że nie zawsze w strefie ciszy nie zawsze są respektowane zasady nawet przez pracowników.
Na zdjęciu: Adam Jarczyński, współzałożyciel Polskiej Akademii Protokołu i Etykiety. materiały prasowe materiały prasowe
- Na co dzień zabiegani i zestresowani zapominamy o dobrych manierach w przestrzeni publicznej. Pamiętajmy, że oprócz naszych potrzeb, liczy się również zdanie współpasażerów. Zanim zadzwonimy do przyjaciółki, czy zaczniemy spożywać aromatyczną kanapkę w przedziale, pomyślmy o współpodróżnym, którzy w tym samym czasie chcą odpocząć w czasie podróży - mówi Adam Jarczyński, ekspert ds. savoir-vivre.
Podsumowaniem akcji "Strefa kulturalnego podróżowania" będzie wydanie kodeksu kulturalnego podróżowania.