Rewolucja w centrum Warszawy. Al. Jana Pawła II mocno się zmieni. Zobacz, jak jest i jak będzie

Dla pieszych - szersze chodniki, dla rowerzystów - nowe ścieżki, dla kierowców - węższa jezdnia, ale będzie za to więcej miejsc do parkowania. Za rok drogowcy planują gruntownie przebudować al. Jana Pawła II przy Dworcu Centralnym.

Spodobało ci się? Polub nas

Zarząd Dróg Miejskich właśnie pokazał projekt zmian. Remont obejmie odcinek al. Jana Pawła II i ul. Chałubińskiego między rondem ONZ a ul. Nowogrodzką. Dziś ten fragment w samym centrum miasta nie zachęca do spacerów. Chodniki są wąskie i zniszczone, często zastawione samochodami, brakuje też dróg dla rowerów. Jezdnia jest bardzo szeroka, miejscami ma aż 10 pasów ruchu i jest w fatalnym stanie. Na ponad kilometrowym odcinku nie ma żadnego przejścia dla pieszych. Brakuje zieleni, a trawniki są rozjeżdżone.

Tak będzie:

   Materiały prasowe Materiały prasowe

Tak jest:

   Materiały prasowe Materiały prasowe

Za rok ma być inaczej. Projekt przebudowy ulicy przygotowała firma Polska Inżynieria. - Podstawowym założeniem jest przekształcenie przestrzeni ulicy tak, aby odpowiadała potrzebom wszystkich jej użytkowników, bez szkody dla żadnej z grup - informują drogowcy.

- Prace ruszą w przyszłym roku, najpewniej wiosną - zapowiada Karolina Gałecka, rzeczniczka drogowców. "Nowa" al. Jana Pawła II ma być gotowa pod koniec 2017 roku.

Co się zmieni?

* Dla pieszych - chodniki zostaną wyremontowane i będą znacznie szersze - mają mieć minimum 3 metry. Przybędzie też ławek.

Pojawią się nowe naziemne przejścia dla pieszych na rondzie Czterdziestolatka (przez północne i zachodnie ramię skrzyżowania oraz przez południową jezdnię Al. Jerozolimskich na wysokości Marriotta, a także przez ul. Chałubińskiego na osi Nowogrodzkiej).

Znikną bariery architektoniczne (uskoki, krawężniki), pojawią się za to udogodnienia dla osób niepełnosprawnych.

Tak będzie:

  Materiały prasowe Materiały prasowe

Tak jest:

  Materiały prasowe Materiały prasowe

* Dla rowerzystów - powstaną szerokie (3 metry) drogi dla rowerów po obu stronach ulicy (po stronie wschodniej - od ronda ONZ do ul. Złotej, po zachodniej - od ronda ONZ do ul. Nowogrodzkiej). - Pojawi się także przejazd rowerowy w ciągu ul. Nowogrodzkiej, która może się stać rowerową alternatywą dla Al. Jerozolimskich - zapowiada ZDM.

Na całej ulicy przybędzie stojaków dla rowerów.

Tak będzie:

  Materiały prasowe Materiały prasowe

Tak jest:

  Materiały prasowe Materiały prasowe

* Dla kierowców - jezdnia zostanie zwężona z pięciu do trzech pasów ruchu w każdym kierunku. - Nie wpłynie to na warunki ruchu: zlikwidowane zostaną pasy, które obecnie są praktycznie nieużywane, np. do jazdy na wprost przez rondo, co dubluje możliwość jazdy estakadami - wyjaśniają drogowcy. W zamian powstaną dodatkowe miejsca postojowe w zatokach po obu stronach ulicy, będzie ich 66, czyli więcej niż obecnie. Jezdnia na całym odcinku zyska nową, równą nawierzchnię.

Tak będzie:

  Materiały prasowe Materiały prasowe

Tak jest:

  Materiały prasowe Materiały prasowe

Spotkanie informacyjne

Za tydzień w środę (29 czerwca) drogowcy zapraszają na prezentację projektu. - Chcemy to jeszcze skonsultować z mieszkańcami - tłumaczy Gałecka. - Będziemy otwarci na dyskusję.

Spotkanie odbędzie się w siedzibie ZDM przy ul. Chmielnej 20 w sali 401. Początek o godz. 18.

Więcej o: