Spodobało ci się? Polub nas
Wielbiciele talentu oraz urody księżnej Monako będzie można podziwiać w każdą majową niedzielę. Spotkania poprzedzone będą krótką prelekcją.
"W samo południe" , piątek: 6 maja, godz. 19
Laureat ponad dwudziestu jeden nagród w tym Oskara i Złotego Globu. Przełomowe i niekwestionowane arcydzieło gatunku, w którym nic nie jest z góry czarne albo białe. Choć to film uniwersalny, w zamyśle twórców miał szczególną wymowę w kontekście politycznym, co doprowadziło reżysera do opuszczenia Stanów Zjednoczonych. "W Samo południe" to również ogromny przełom w karierze dobrze zapowiadającej się Grace Kelly.
"Country Girl" , niedziela: 15 maja, godz. 19
Rola George stanowiła nie lada wyzwanie dla młodej Grace Kelly, która w swoim dorobku artystycznym miała diametralnie różne role od tej. Jednak po premierze, Amerykańska Akademia Filmowa przyznała jej Oskara dla najlepszej aktorki pierwszoplanowej. Film na podstawie sztuki teatralnej "Dziewczyny z Prowincji", to nieszablonowa mieszanka romansu i dramatu, okraszona muzyką maestra Victora Younga i Harolda Arlena.
"Okno na podwórze" , niedziela: 22 maja, godz. 19
Według Amerykańskiej Gildii Scenarzystów to film z najlepszym scenariuszem wszech czasów. Hitchcock, mistrz w podglądaniu ludzkich obyczajów, kolejny raz stworzył niebanalną refleksję nad zaangażowaniem jednostki i studium psychiki człowieka w krańcowych sytuacjach. "Okno na podwórze" mówi dużo zarówno o reżyserze, jak i o samej Grace Kelly, którą niezaprzeczalnie ukazuje jako ikonę swoich czasów i profesjonalną aktorkę.Czas trwania: 1 godz. 52 min.
"Złodziej w hotelu" , niedziela: 29 maja, godz. 19
To czterdziesty pierwszy pełnometrażowy film Hitchcocka i trzeci z udziałem zarówno Grace, jak i Cary'ego Granta. Aktorka bez wahania przyjęła propozycję udziału w kolejnym dziele reżysera. Uhonorowany Oskarem za najlepsze zdjęcia oraz wygraną przyznawaną przez Amerykański Instytut Filmowy jako jeden z najlepszych melodramatów wszech czasów. "Złodziej w Hotelu" to również komedia, dość śmiała jak na ówczesne czasy, ale wyrafinowana, jak to u pioniera suspensu.