Spodobało ci się? Polub nas
Miasto wreszcie ogłosiło, kto wybuduje kolejny odcinek bulwarów nad Wisłą . Przetarg wygrała firma Skanska. Pokonała konkurentów proponując najmniejszą stawkę za swoją pracę - 66 mln złotych. Konkurenci chcieli znacznie więcej - od 71 do 81 mln złotych.
W ciągu niecałego roku (11,5 miesiąca) Skanska ma wybudować ponad kilometrowy odcinek między mostami Śląsko-Dąbrowskim i Świętokrzyskim.
Wizualizacja przebudowy bulwarów na Wisłą w Warszawie Materiały inwestora Tak mają wyglądać bulwary nad Wisłą latem 2017 roku, materiały inwestora
- Mam nadzieję, że zgodnie z deklaracjami wykonawcy, po nowych bulwarach będziemy mogli się przejść już latem przyszłego roku - mówi wiceprezydent Michał Olszewski. - Dokończenie tej inwestycji to dla nas jeden z priorytetowych projektów.
Miasto zapowiada, że umowa z wykonawcą zostanie podpisana jak najszybciej. Na razie - do 29 marca - pozostałe firmy biorące udział w przetargu (ze Skanską było ich 5) mają czas na odwołanie od decyzji ratusza.
Wizualizacja przebudowy bulwarów na Wisłą w Warszawie. Spod pomnika Syreny ma tu spływać kaskada wody, iluminowana nocą Materiały inwestora Wizualizacja przebudowy bulwarów na Wisłą. Spod pomnika Syreny ma tu spływać kaskada wody, iluminowana nocą, materiały inwestora
Plaża, pawilony, promenada...
Na całym odcinku powstanie promenada spacerowa ze ścieżką rowerową. Na bulwarze stanie 9 parterowych pawilonów.
Kolejny odcinek nadwiślańskich bulwarów będzie mieć:
* Park Żywej Rzeki przy Centrum Nauki Kopernik ;
* Plac Uniwersytecki z Bulwarem Uniwersyteckim (ma to być przestrzeń wielofunkcyjna ze sceną oraz amfiteatralnymi schodami);
* plażę z pawilonem obsługowym (z układem pól piaszczystych i rabat z trawami ozdobnymi)
* wodny plac zabaw;
* Bulwar Mariensztacki z wodowskazem warszawskim i pawilonami usługowymi.
Wizualizacja przebudowy bulwarów na Wisłą w Warszawie Materiały inwestora Tak mają wyglądać bulwary nad Wisłą latem 2017 roku, materiały inwestora
Pierwszy etap budowy nadwiślańskich bulwarów zakończył się w sierpniu zeszłego roku, gdy otwarto odcinek od ul. Boleść do mostu Śląsko-Dąbrowskiego.