Jeszcze dziś komisja oceni, czy Trasa AK jest gotowa do użytku

Już dziś na Trasie AK zbierze się komisja, która ma ocenić czy trasę można otworzyć. Jeśli decyzja będzie pozytywna nadzór budowlany wyda pozwolenia na jej użytkowanie.

Spodobało ci się? Polub nas

Inwestycja wciąż czeka na pozwolenie na użytkowanie. Zanim jednak dokument zostanie wydany, na trasie spotkają się członkowie komisji składającej się między innymi z przedstawicieli nadzoru budowlanego i wykonawcy. Być może już dziś komisja wyda pozwolenie na użytkowanie trasy. Jeśli ich opinia będzie pozytywna, drogowcy będą mogli rozpocząć wdrażanie nowej organizacji ruchu.

Przebudowywany fragment Trasy, od węzła Powązkowska do mostu Grota Roweckiego , ma być otwarty w całości. Drogowcy nie od razu jednak otworzą w całości most. Będzie on udostępniany "na raty", bo nie wszędzie prace się już zakończyły.

!Przebudowa mostu Grota Roweckiego!Przebudowa mostu Grota Roweckiego Fot. Adam Stępień / Agencja Ga Fot. Adam Stępień / Agencja Ga

Na początku kierowcy pojadą tylko jezdniami bocznymi, obsługującymi ruch lokalny. Będą tam mieli do dyspozycji po trzy pasy ruchu. Gdy zostaną otwarte, drogowcy zamkną dla ruchu środkowe jezdnie, które docelowo służyć będą ruchowi tranzytowemu. W tej chwili na północnej nitce mostu odbywa się ruch z Bemowa w kierunku Marek. Taka organizacja potrwa około 7-10 dni. Na pasach tranzytowych będą prowadzone prace brukarskie, malowane oznakowanie poziome, montowane bariery. Następnie drogowcy chcą otworzyć całą przeprawę, choć dalej będą prowadzone prace wykończeniowe w innych miejscach, m.in. chodniki czy krawężniki. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. zapewnia, że jeszcze w tym miesiącu cała inwestycja zostanie oddana do użytku kierowcom.

Remont Trasy i mostu rozpoczął się 19 października 2013 roku. Przeprawa po przebudowie jest szersza o 10 metrów. W każdą stronę kierowcy będą mieli do dyspozycji po 5 pasów ruchu.

Przebudowany odcinek liczy sobie 4,6 km długości. Kierowcy będą mieli do dyspozycji pięć węzłów: Powązkowska, Broniewskiego, Marymoncka, Wisłostrada, Modlińska. Budowlańcy przy remoncie zużyli w sumie 8255 ton stali zbrojeniowej.

Koszt inwestycji to ponad 796 mln złotych.

Więcej o: