Będzie 130 kolejnych elektrobusów w Warszawie. Takie są plany MZA do 2020 roku

Autobusy elektryczne w Warszawie sprawdzają się. Miejskie Zakłady Autobusowe są zadowolone z ich zakupu. Przekonują, że koszty eksploatacji takich pojazdów są czterokrotnie niższe niż tradycyjnych spalinowych autobusów.

Spodobało ci się? Polub nas

Od początku lipca po Warszawie jeździ 10 autobusów elektrycznych. 12-metrowe pojazdy marki Solaris można spotkać na linii 222. Każdy z nich pokonuje w dzień powszedni 1200 kilometrów, a w święta o 150 kilometrów mniej. Pojazdy wymagają ładowania nocnego i doładowania w ciągu dnia.

Autobus linii 222Autobus linii 222 PRZEMEK WIERZCHOWSKI Autobus elektryczny marki Solaris na linii 222 w Al. Ujazdowskich, fot. Przemek Wierzchowski / Agencja Gazeta

Autobusy należą do miejskiego przewoźnika. MZA właśnie podsumowały dwa miesiące eksploatacji elektrobusów w Warszawie. - Koszty eksploatacji są czterokrotnie niższe niż w przypadku tradycyjnych pojazdów spalinowych - przekonują w MZA.

Niskie koszty, więcej zamówień

10 elektrobusów Solarisa kosztowało prawie 22 miliony złotych. "Ich zakup kompensują niskie koszty eksploatacji. Do przejechania jednego kilometra Solaris Urbino 12 Electric zużywa około 1,35 kWh energii. Przejazd 100 kilometrów kosztuje więc cztery razy mniej niż w przypadku klasycznego Solarisa Urbino 12, który zużywa ok. 40 litrów ON na 100 kilometrów" - czytamy w komunikacie Miejskich Zakładów Autobusowych.

Autobus linii 222Autobus linii 222 PRZEMEK WIERZCHOWSKI Autobus elektryczny marki Solaris na linii 222 w Al. Ujazdowskich, fot. Przemek Wierzchowski / Agencja Gazeta

MZA traktowały zakup 10 elektrobusów jako test przed planowanymi w przyszłości kolejnymi inwestycjami w tabor elektryczny. Do 2020 roku miejski przewoźnik chce kupić aż 130 tego typu pojazdów. "Wyzwaniem, które stoi przed producentami elektrobusów, jest podniesienie ich zasięgu do 200-250 kilometrów, tak aby mogły one jeździć cały dzień bez konieczności doładowania" - zaznaczają w MZA.

Więcej o: