Włosi i Turcy wybudują dalsze odcinki II linii metra? Chcą najmniej pieniędzy!

Dziś otwarto koperty z ofertami w przetargu na budowę kolejnych stacji II linii metra. Jest ich 9. Pięć firm zainteresowanych jest budową podziemnej kolejki na Woli, a cztery - na Targówku. Jeśli w przetargu zwyciężą najtańsze oferty, miasto ma szansę zaoszczędzić aż miliard złotych.

Spodobało ci się? Polub nas

Najniższe ceny zaproponowały firmy, które już wcześniej budowały centralny odcinek drugiej linii metra . Odcinkiem wolskim zainteresowanych jest pięć firm. Najtańszą ofertę zaproponował turecki Gülermak - 1 mld 147 mln zł. Miasto na ten odcinek przeznaczyło prawie 1,6 mld złotych. Z kolei dalszy fragment drugiej linii metra w stronę Targówka chcą budować cztery firmy. Najtaniej swoje prace wyceniło włoskie Astaldi - na 1 mld 66 mln zł, zaś miasto ma zarezerwowane na ten cel 1,5 mld złotych. Gdyby obie firmy wygrały przetarg, miasto ma szansę zaoszczędzić aż miliard złotych. Kryteriami wyboru będzie cena (90 proc. punktów) oraz okres gwarancji (10 proc. punktów). Teraz komisja przetargowa musi sprawdzić zgłoszone oferty. Zwycięzców powinniśmy poznać jeszcze w tym roku. Jeśli uda się dotrzymać tego terminu, budowa kolejnych fragmentów drugiej linii metra mogłaby ruszyć na przełomie 2016 i 2017 roku.

Projektowana stacja metra MoczydłoProjektowana stacja metra Moczydło Materiały projektantów Projektowana stacja Moczydło na II linii metra (na odcinku wolskim), fot. materiały projektantów

Przetarg na budowę sześciu stacji - trzech na Woli i trzech na Targówku - został ogłoszony w połowie października 2014 roku i cieszył się dużym zainteresowaniem. Ze względu na dużą liczbę pytań od firm, otwarcie ofert dwukrotnie przekładano. W tym czasie 34 wykonawców zadało aż 1520 pytań.

Więcej o: