SKM-ki będą kursować z Warszawy do Piaseczna. Rozpędzą się do 160 km/h

Kolejarze podpisali umowę na remont trasy między stacjami Warszawa Okęcie i Czachówek Południowy. Na 27-kilometrowym odcinku m.in. wymienią tory i przebudują perony. Po remoncie pojedzie tędy Szybka Kolej Miejska.

Spodobało ci się? Polub nas

Modernizację trasy kolejowej między stacjami Warszawa Okęcie i Czachówek Południowy obiecywano pasażerom już od kilku lat. Wczoraj wreszcie podpisano umowę na remont tego 27-kilometrowego odcinka. Prace potrwają 20 miesięcy i zakończą się wiosną 2016 roku. Po ich zakończeniu pociągi na znacznej części tego odcinka przyspieszą do 160 km/godz., a pasażerowie skorzystają z nowych, wygodnych peronów.

SKM Warszawa: dworzec w Piasecznie już jest odnowiony. Ma się stać najważniejszym punktem przesiadkowym w rejonieSKM Warszawa: dworzec w Piasecznie już jest odnowiony. Ma się stać najważniejszym punktem przesiadkowym w rejonie SŁAWOMIR KAMIŃSKI Odnowiony budynek dworca kolejowego w Piasecznie, fot. Sławomir Kamiński / Agencja Gazeta

- Modernizacja tego fragmentu linii kolejowej będzie polegała na rozbiórce i budowie od nowa torów oraz pozostałej infrastruktury kolejowej na całym odcinku. Poza kompleksową modernizacją torów szlakowych zadaniem wykonawcy będzie przebudowa układu torowego stacji Warszawa Okęcie, Piaseczno i Czachówek Południowy w celu usprawnienia obsługi ruchu aglomeracyjnego. Umożliwi to przewoźnikom takim jak Szybka Kolej Miejska uruchomienie całkowicie nowych połączeń obsługujących południową część aglomeracji warszawskiej, w tym Nowej Iwicznej, Piaseczna, Zalesia Górnego i Czachówka oraz Góry Kalwarii - zapowiada Marcin Mochocki, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., dyrektor ds. realizacji inwestycji.

Przebudują perony i przejazdy kolejowe

W ramach modernizacji zostaną przebudowane wszystkie perony na stacjach: Warszawa Okęcie, Piaseczno i Czachówek Południowy oraz na przystankach: Warszawa Jeziorki, Warszawa Dawidy, Nowa Iwiczna, Zalesie Górne, Ustanówek oraz Czachówek Górny. Zostaną one wyposażone w wiaty i będą łatwo dostępne oraz bezpieczne dla osób niepełnosprawnych. Plan robót zakłada również budowę kładki dla pieszych na stacji Warszawa Okęcie i przebudowę kładki na stacji Piaseczno. W Czachówku Południowym powstanie przejście podziemne.

Remont torów, a w tle pociąg SKM, fot. Bartosz Bobkowski / Agencja Gazeta

Prace obejmą także przebudowy wszystkich istniejących przejazdów kolejowych. Kierowcy będą mogli skorzystać z odnowionych i przebudowanych wiaduktów drogowych oraz z jednego nowego, który powstanie w pobliżu przystanku osobowego Warszawa Jeziorki.

Inwestycję na zlecenie PKP PLK wykona Trakcja PRKiI. Wartość kontraktu wynosi 462 mln zł.

Prace remontowe aż do Radomia

PKP PLK chce w najbliższym czasie ogłosić przetargi na modernizację kolejnych fragmentów trasy między Czachówkiem a Warką oraz Warką a Radomiem. Remont tego ostatniego odcinka wiąże się, między innymi z budową drugiego toru. Zakończenie modernizacji całej trasy z Warszawy do Radomia, która pozwoli na dostosowanie jej do prędkości 160 km/h na 93 procentach długości, planowane jest do roku 2020.

Więcej o: