Dwa skrzyżowania z nowym rozwiązaniem m.in. dla rowerzystów. Wreszcie zapali się dla was zielone

Detektor radarowy i pętla indukcyjna w kształcie trapezu - to nowe rozwiązania, które drogowcy wprowadzili na dwóch skrzyżowaniach. Dzięki temu rowerzyści i motocykliści nie będą musieli czekać na zielone światło do skrętu nawet czterech czy pięciu zmian.

Spodobało ci się? Polub nas

Internauta pisze na facebooku Zarządu Dróg Miejskich : "Tydzień temu stałem na skrzyżowaniu Nowy Świat - Świętokrzyska..... aż w końcu zsiadłem z roweru i przeszedłem na piechotę". Pod tym kolejny wpis: "miałam to samo ;-( ". Drogowcy przyznają, że warszawiacy wielokrotnie zgłaszali problem nie wyczuwania roweru lub motocykla przez pętlę indukcyjną przed skrzyżowaniem, co powodowało brak światła zielonego dla kierujących jednośladem. Jedni cierpliwie czekali, inni przejeżdżali na czerwonym świetle. Teraz powinno się to zmienić, przynajmniej w dwóch miejscach.

ZDM pilotażowo wprowadził dwa nowe rozwiązania. Detektor radarowy pojawił się na skrzyżowaniu ul. Nowy Świat i Świętokrzyskiej i ma wykrywać rowerzystów. Natomiast na skrzyżowaniu ul. Górczewskiej i Elekcyjnej po raz pierwszy drogowcy wycięli w jezdni pętlę w kształcie trapezu. "To rozwiązanie sprawdzaliśmy zanim zastosowaliśmy je w terenie. Działa!" - chwalą się drogowcy na swoim profilu facebookowym.

Zatopiona w jezdni pętla indukcyjnaZatopiona w jezdni pętla indukcyjna Fot. facebook ZDM Zatopiona w jezdni pętla indukcyjna, fot. facebook ZDM

Do tej pory takie pętle indukcyjne były wtapiane w jezdni w formie prostokąta lub kwadratu. Dlaczego teraz zastosowano trapez? - Pętla w takiej formie wykrywa cyklistę całą swoją powierzchnią - wyjaśniają drogowcy. - Oczywiście na innych skrzyżowaniach staramy się także podnosić czułość w detektorach, aby pętle indukcyjne były bardziej czułe na wykrywanie cyklistów.

Internauci chwalą wprowadzone zmiany, ale podkreślają, że takich skrzyżowań do poprawy, jest w całym mieście znacznie więcej. I podają konkretne lokalizacje. ZDM odpowiada: - Obecnie testujemy zarówno detektor, jak i pętlę w kształcie trapezu. Jeśli będą się sprawdzać, nie wykluczamy takich rozwiązań w innych miejscach.

Więcej o: