Spodobało ci się? Polub nas
Najnowszy zakup Kolei Mazowieckich to Impulsy. Nowoczesne pociągi wyprodukował nowosądecki Newag. Na razie do stolicy dotarły trzy składy i od dziś można z nich korzystać na trasie Warszawa - Skierniewice. Kolejne dziewięć zostanie dostarczonych do listopada.
Nowy pociąg Impuls z nowosądeckiego Newagu zmierza w stronę Warszawy Fot. materiały prasowe Nowy pociąg Impuls z nowosądeckiego Newagu zmierza w stronę Warszawy, fot. materiały prasowe
Pociągi są wyposażone w klimatyzację, wi-fi, gniazdka elektryczne, system informacji pasażerskiej oraz intercom. Jest też dodatkowa przestrzeń na większy bagaż. Jak zwykle duży nacisk położono na dostosowanie pojazdów do potrzeb osób niepełnosprawnych, dlatego oprócz specjalnie przystosowanych miejsc dla pasażerów poruszających się na wózkach inwalidzkich, do dyspozycji będą urządzenia ułatwiające wjazd do pociągu oraz specjalnie przystosowane toalety. W pojazdach znajdują się także przewijaki.
Tak Impuls prezentuje się w środku Fot. materiały prasowe Fot. materiały prasowe
- Zakup Impulsów to przede wszystkim większy komfort jazdy dla tych podróżnych, którzy przez ostatnie około dwa lata odczuwali najwięcej utrudnień związanych z modernizacją infrastruktury - mówi Donata Nowakowska z Kolei Mazowieckich. Pociągi będą mogły rozpędzić się do 160 km/h, ale trudno liczyć na tak zawrotną prędkość, bo nadal trwają prace na torach, a odległości między stacjami nie są duże.
Nowy Impuls w środku Fot. materiały prasowe Fot. materiały prasowe
Nowe pociągi to pierwsze tego typu pięcioczłonowe pojazdy w Polsce. Są bezprzedziałowe. W środku znajduje się 206 miejsc siedzących i 325 miejsc stojących.
Impulsy to niejedyny w tym roku tak duży zakup. - Już za kilka miesięcy do parku taborowego spółki dołączą także kolejne wagony piętrowe - zapowiedział Czesław Sulima, członek zarządu i dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.
Nowy pociąg zakupiony przez Koleje Mazowieckie Fot. materiały prasowe Fot. materiały prasowe
Umowę z firmą Newag na dostawę Impulsów podpisano w listopadzie zeszłego roku. Za nowe pociągi zapłacono 257 mln zł, z czego prawie jedną trzecią stanowią środki unijne.