Spodobało ci się? Polub nas
Jakość podróży zależy przede wszystkim od samych pasażerów - przekonują pomysłodawcy akcji. Kampanię ZTM zatytułowano "Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej". - Bądźmy dla siebie życzliwi, szanujmy własność, wzajemną prywatność i przestrzeń. I nie zamieniajmy się w "monsterów"- mówi Karolina Malczyk, zastępca dyrektora Centrum Komunikacji Społecznej. W ten sposób nawiązuje do kilku postaci, które pojawiły się w tramwajach, autobusach, metrze oraz pociągach SKM.
Kto spogląda na nas z plakatów?
* Kłapodziób Wylewny - rozmawia przez telefon głośniej niż jakikolwiek inny znany gatunek, na tematy, które pasażerów wprawiają w zakłopotanie; to jego sposób na obronę terytorium, nikt wszak koło niego nie chce siedzieć
* Tępacz Ignorant - otwierające się drzwi pojazdu powodują u niego paraliż; przestaje zauważać inne osoby, które potrzebują pomocy, np. osoby starsze czy matki z dziećmi
* Zastawiacz Olbrzymi - zajmuje zawsze terytorium przy drzwiach, niezależnie od stopnia zatłoczenia pojazdu; całkowicie blokuje wejście, utrudniając innym pasażerom wchodzenie i wychodzenie
* Knyszojad Smrodliwy - żeruje głównie w pojazdach komunikacji miejskiej, jego pożywienie najczęściej stanowią pokarmy typu fast food, wydzielające bardzo intensywny zapach
* Hałaśnik Głuchawy - hałas, którego jest źródłem, nie pochodzi z jego otworu gębowego, lecz z urządzeń elektronicznych; nawet jeśli używa słuchawek, pasażerowie są zmuszeni słuchać razem z nim
Organizatorzy akcji przypominają, że 1 czerwca został ogłoszony dniem życzliwości i mówienia sobie "dzień dobry" w komunikacji. W ramach akcji w wakacje po Warszawie będzie jeździła specjalna Mobilna Kulturalna Kawiarnia w tramwaju promocyjnym. W planach jest także gra miejska i specjalne warsztaty dla dzieci i młodzieży.
Kampania ZTM potrwa do końca roku.
A co Was najbardziej denerwuje w zachowaniu innych w komunikacji miejskiej? Piszcie: metrowarszawa@agora.pl