Historia motoryzacji sięga 20 sierpnia 1896 roku , kiedy to w Warszawie pojawiły się pierwsze egzemplarze samochodów Benz . Rok później warszawski automobilista Stanisław Grodzki otrzymał pierwsze prawo jazdy wydane w Warszawie na prowadzenie samochodu Peugeot P-9. Zakupił je, aby wybrać się w podróż z Warszawy do Paryża. Dotarcie do stolicy Francji zajęło Grodzkiemu 6 dni.
Z kolei pierwszą w kraju fabrykę małych samochodów (mieszczącą się przy ul. Rakowiec) zdecydowano się stworzyć po odzyskaniu niepodległości. W 1920 roku dwaj warszawscy specjaliści uruchomili produkcję samochodów S.K.A.F .
Spodobało ci się? Polub nas
Następną próbę skonstruowania niezawodnego pojazdu podjął się hrabia Stefan Tyszkiewicz . Po ukończeniu paryskich szkół technicznych, w 1924 roku , rozpoczął pracę nad konstrukcją samochodu Ralf Stetysz. Aby przenieść produkcję maszyn do warszawskiej fabryki "K. Rudzki i S-ka" zainwestował cały rodzinny majątek. Aby podreperować domowy budżet jego żona sprzedała broszkę z 86-karatowym szmaragdem należącą wcześniej do carycy Katarzyny Wielkiej . Niestety fabrykę zniszczył pożar. Udało się uratować (z 33 egzemplarzy) tylko jeden samochód, który wziął później udział w Rajdzie Monte Carlo .
Co ciekawe, sygnalizację świetlną wprowadzono w drugiej połowie lat 20 . Znaki drogowe pojawiły się w 1927 roku.