Pod koniec lipca Dzielnica Wisła rozpoczęła kampanię społeczną pod hasłem "To się nosi nad Wisłą".
Pamiętacie kultową scenę filmu "American Beauty" z wirującą na wietrze foliową siatką? Słynna reklamówka "zawędrowała" aż nad warszawską Wisłę i pojawiła się w nowym spocie miejskiej inicjatywy pod nazwą Dzielnica Wisła.
Reżyserka filmu, Patrycja Polkowska, postanowiła wykorzystać słynną scenę, aby przypomnieć warszawiakom, że po spędzonym nad Wisłą czasie, trzeba wyrzucić śmieci. Film możecie zobaczyć powyżej.
Tegoroczna kampania pod hasłem "To się nosi nad Wisłą" przypomina, że śmieci trzeba nosić do kosza. Wielu z odwiedzających bulwary nadal o tym nie pamięta. Poza śmietnikami zostaje codziennie około 2,5 tony odpadków. - To, co nie jest zaniesione do kosza, stanowi zagrożenie dla wszystkich - ludzi, zwierząt, a także roślin i wody - informuje stołeczny ratusz.
W ramach kampanii w Warszawie pojawią się plakaty, ponadto w weekendy na bulwarach odbywać się będą warsztaty edukacyjne, organizowane będą również happeningi. Wszystko po to, żeby dotrzeć do warszawiaków i przekazać im zalety nie tylko dbania o czystość nadwiślańskich terenów, lecz także rozważnego spożywania alkoholu.