"Dom Development, choć sam sprzedaje mieszkania, to jednak korzysta z nielegalnej reklamy, zaciemniającej mieszkania w budynku Jana Pawła 67. Czy łatwo być dobrym człowiekiem? Ja bym postawił pytanie inaczej - czy dobry deweloper nie powinien wykazywać zainteresowania przepisami budowlanymi?" - pisze na Facebooku Wojciech Wagner, Naczelnik Wydziału Estetyki Przestrzeni Publicznej w Warszawie, nawiązując do kontrowersyjnej reklamy dewelopera o dobrych ludziach.
Czytaj więcej: Kampania dewelopera oburzyła ludzi. "Co za fatalny przekaz!" Jest wyjaśnienie
Wagner w rozmowie z Metrowarszawa.pl przekonuje, że z nośnikiem reklamowym w tym miejscu jest problem od trzech lat.
- Na mocy ostatecznej decyzji Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego z 22 czerwca 2015 r. reklama powinna zostać bezzwłocznie rozebrana - informuje naczelnik. Ale nie została. I, jak mówi Wagner, jest finansowana przez kolejnych reklamodawców. - Sprzedający mieszkania deweloper trafił się pierwszy raz. To nowa jakość, można powiedzieć - dodaje naczelnik.
Przekonuje, że Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego zdołał już raz doprowadzić do usunięcia nośnika. Na stronie PINB-u możemy znaleźć zdjęcia z sierpnia i września 2015 r. - przed i po.
Nielegalny nośnik reklamowy? PINB
Nośnik jednak powrócił. Pisaliśmy na ten temat w Metrowarszawa.pl w październiku 2015 roku. Stelaż nie tylko był nielegalny, ale uprzykrzał życie mieszkańcom bloku stojącego za nim.
Właściciel reklamy postanowił bowiem ubarwić życie mieszkańcom. Stelaż od strony okien zakrył plastikowym banerem imitującym ... drzewa.
Nośnik reklamowy zasłaniający okna mieszkań budynku przy ul. ul. Stawki i Jana Pawła II materiały nadesłane przez mieszkańców budynku
- Dzwoniono do mnie z firmy, która jest właścicielem nośnika reklamowego. Zaproponowali mi 200 zł zadośćuczynienia miesięcznie. Nie zgodziłem się na to, bo to śmiesznie niska kwota, a widoku z okna nie mam - mówił w rozmowie z Metrowarszawa.pl Łukasz Zając, mieszkaniec bloku. Sprawa została ponownie zgłoszona do nadzoru budowlanego.
Z oświadczenia firmy Dom Development wynika, że operator nośników reklamowych zapewnił, że ekspozycja reklamy przy Al. Jana Pawła II 67 w Warszawie jest realizowana z zachowaniem przepisów prawa. Mimo to, jak poinformował nas rzecznik prasowy DD, Radosław Bieliński, firma podjęła decyzję o usunięciu reklamy.
Co sądzisz na ten temat? Napisz do nas: listy_do_metrowarszawa@agora.pl