Zaczęło się od pomysłu radnego, który chciał ujednolicić identyfikację. ZTM posługiwał się trzema logotypami, radny chciał zrobić coś na wzór Londynu. Istnieje tam logotyp, który identyfikuje cały system transportu zbiorowego - stacje metra, autobusy, tramwaje, metro, promy rzeczne i wiele więcej.
Stworzony został znak, który mieszkańcom się nie podoba (notabene za ich pieniądze) nie kojarzy się z systemem transportu zbiorowego, tylko z dziennikiem telewizyjnym, tramwajem, telekomunikacją polską.
ZTM zorganizował akcję plakatową, gdzie objaśnia znaczenie tego logotypu. Co to za logotyp, który trzeba tłumaczyć społeczeństwu?
Gdzie są pozostałe projekty? Dlaczego nie zostały pokazane mieszkańcom, choć podobno wpłynęło ich prawie 180. Kto głosował?
Gdzie jest księga identyfikacji? Ratusz kupił półprodukt?
Gdzie jest jakieś oświadczenie ratusza?
Niestety dziecko zostało wylane z kąpielą, a ratusz pomimo głosów sprzeciwu będzie na siłę wprowadzał coś, co się nie podoba.
- Andrzej
***
2 stycznia na autobusach, tramwajach i pociągach metra pojawiły się nowe logotypy Zarządu Transportu Miejskiego. Logo miało przypominać syrenkę, ale wielu bardziej kojarzy się z PRL-owskim "Dziennikiem Telewizyjnym". Za logo ZTM zapłacił 70 tys. zł. Twórcy logo odcięli się od tego, w jaki sposób miasto wykorzystało projekt.
Czytaj więcej: Stworzyli logo ZTM za 70 tys. zł. Odcinają się od tego, co miasto z nim zrobiło. "Nikt tego z nami nie konsultował"
Co sądzisz o nowym logo ZTM? Napisz do nas: metrowarszawa@agora.pl