Pierwsza kawiarnia znajduje się na obrzeżach Miasteczka Wilanów w biurowcu Royal Wilanów u zbiegu Klimczaka i Przyczółkowej, naprzeciwko dzielnicowego ratusza.
Ale to nie pierwszy raz pączki z dziurką ruszają na podbój stolicy. Wielu z nas wspomina kawiarnię z donutami z ulicy Świętokrzyskiej w latach 90. Oferta kilkudziesięciu odmian pączków robiła wrażenie. Niestety w 2002 r. Dunkin' Donuts wycofał się z Polski.
Dunkin' Donuts Francine Zaslow Francine Zaslow
Na szczęście wrócili, miejmy nadzieję, że tym razem na dłużej, bo pączki z dziurką Dunkin' Donuts znają już chyba wszyscy. To prawie 70-letnia tradycja. W 1950 roku William Rosenberg, założyciel pierwszej cukierni, stworzył bogatą ofertę donutów dla mieszkańców Massachusetts. Szybko odkrył, że większość jego klientów uwielbia maczać (ang. dunk ) okrągły przysmak w kawie i zainspirowany tym faktem włączył do swojej oferty najlepszą jakościowo kawę. Zestawienie słodkiego przysmaku z aromatycznym napojem spotkało się z bardzo dobrym przyjęciem i wyniosło biznes na zupełnie nowy poziom.
Dunkin' Donuts James Scherer James Scherer
Dziś Dunkin' Donuts to ponad 11 500 lokali, które każdego dnia obsługują ponad 3 miliony osób na całym świecie. Sprzedaż kawy w lokalach przekracza zawrotną liczbę miliarda kubków rocznie. W każdym punkcie od Azji, przez Europę, aż po Amerykę Łacińską, fani marki mogą liczyć na świeże wypieki, słodycze oraz aromatyczną kawę.
Franczyzobiorcą Dunkin' Donuts w Polsce jest Varsovia Food Company. Obecnie trwają prace nad otwarciem kilku kawiarni - mających rozpocząć działalność na terenie Warszawy w ciągu najbliższych miesięcy. W ciągu 7 kolejnych lat sieć ma objąć już 44 lokale w całym kraju. - Chcemy, aby kawiarnie Dunkin' Donuts stały się miejscem idealnym na poranną kawę , popołudniową przekąskę czy też coś słodkiego wieczorem. To nasz priorytet i wierzymy, że uda nam się go szybko osiągnąć - mówi Michael Motz, prezes spółki Varsovia Food Company.
Dunkin' Donuts Dunkin' Donuts Dunkin' Donuts
Flagowy lokal Dunkin' Donuts w Polsce otwiera się już 28 stycznia. Właściciele liczą, że lokalizacja i nowocześnie urządzona, ponad stumetrowa powierzchnia kawiarni, będą doskonałym uzupełnieniem słodkiej oferty marki. Na uczestników otwarcia czekają liczne atrakcje, w tym DJ oraz vouchery dla pierwszych 100 osób - 50 kuponów na 312 darmowych donutów każdy, oraz 50 voucherów uprawniających do odebrania 52 darmowych kaw w ciągu roku.