Spodobało ci się? Polub nas
W sumie w ramach kontraktu z firmą Solaris komunalnego przewoźnika zasili 60 przegubowców i 20 autobusów klasy maxi, tj. o długości 12 metrów.
Pojazdy poza standardowym bogatym wyposażeniem charakterystycznym dla warszawskiej komunikacji (klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej, elektroniczny system informacji, monitoring, systemy samogaszące) mają zainstalowane panele fotowoltaiczne. Zapewniają one autobusom dodatkowe źródło zasilania (przegubowce mają baterie o mocy 1,5 kW, a dwunastometrowe - 1 kW) wystarczające do zasilenia elektronicznej informacji.
Przetarg na zakup 80 nowych autobusów MZA rozstrzygnęło w kwietniu. Pojazdy do stolicy chciały dostarczyć cztery firmy. MZA wybrało Solarisa twierdząc, że "ich oferta była najkorzystniejsza". Spółka przeznaczyła na zakup nowych autobusów w sumie 117 milionów złotych. Oferta Solarisa wynosiła około 112 mln 831 tys. Na przełomie roku przewoźnik otrzyma kolejnych 60 autobusów zamówionych również w firmie Solaris.