"To mocny komunikat". Spot reklamowy Dzielnicy Wisła przekonuje do dbania o przestrzeń nad Wisłą

Na stronie FB Dzielnicy Wisła pojawił się spot stworzony w ramach kampanii "Dzielnica Wisła. Wyjdź na czysto". Kampania ma przekonać warszawiaków do nie zaśmiecania terenów nad rzeką.

Spodobało ci się? Polub nas

 

- Kampania jest po to, by przestrzeń nad Wisłą była czysta, by wszyscy mieszkańcy czuli się za nią odpowiedzialni. Nad Wisłą w tym roku będzie się bardzo wiele działo m.in. otwarcie pierwszej części zmodernizowanego bulwaru, dużo imprez kulturalnych, zbliżą się długi weekend majowy, rusza żegluga wiślana - przekonywał wiceprezydent stolicy Michał Olszewski

W ramach kampanii Dzielnicy Wisła , od początku lipca nad Wisłą otwarty został punkt, w którym można wymienić zebrane i posegregowane odpady na gadżety, które umilą czas spędzany nad Wisłą, np. płyn przeciw komarom, czy maty. Punkt jest otwarty od 18 do godz. 1 w nocy.

By jeszcze bardziej zachęcić mieszkańców do zachowania czystości nad rzeką, od 10 lipca zmieniają się limity wymiany. Za 15, a nie jak dotychczas 30, posegregowanych odpadów (szklane lub plastikowe butelki po napojach, kubki plastikowe) można dostać umilające czas w plenerze upominki - matę lub płyn na komary i meszki. Ilość gadżetów jest ograniczona. Dodatkowo wprowadzone zostaną karty lojalnościowe, na których można będzie zbierać punkty za każdy zostawiony odpad.

W sobotę, 11 lipca, warto tu tez zajrzeć w ciągu dnia - i to całą rodziną. Między godz. 15,00 a 19,00 na skwerze pomiędzy pawilonem, a klubokawiarnią Niedorzeczni odbędą się bezpłatne warsztaty upcyclingowe. Ich uczestnicy, pod okiem Drużyny Warsztatowej Oddam Odpady, nauczą się tworzenia lampionów ze szklanych, bezzwrotnych butelek oraz gadżetów z kapsli i korków. Wszyscy goście warsztatów będą mogli się przekonać, że to, co czasem uważamy za śmieci warto ponownie wykorzystać i przetworzyć.

"Dzielnica Wisła. Wyjdź na czysto" to kampania edukacyjna, której celem jest zmiana zachowań warszawiaków w przestrzeni publiczne, zbudowanie poczucia odpowiedzialności za wspólne mienie, a w efekcie umiejętności poszanowania terenów nadwiślańskich i niezaśmiecanie ich. Kluczowym przesłaniem zarówno spotu, jak i działalności Punktu Skupu jest informacja, że na terenach nadwiślańskich można się świetnie bawić i spędzać wolny czas, ale należy pamiętać o sprzątaniu po sobie.

Kampania trwa od początku maja i jest organizowana przez Zarząd Mienia m.st. Warszawy oraz Urząd m.st. Warszawy, a koordynowana przez agencję John Pitcher.

Więcej o: