2018 rok to kolejny rok rozbudowy II linii metra. Jak informuje miasto, pod koniec przyszłego roku będą już trwały roboty wewnątrz stacji. W 2019 r. budowa II linii ma się zakończyć - na zachodzie w listopadzie, na wschodzie w maju.
Budowa ulicy na odcinku od Czerniakowskiej do Wolickiej ma się zakończyć w październiku 2018 r.
W zakres wchodzi budowa dwujezdniowej ulicy łączącej ul. Czerniakowską przez ul. Nehru z ul. Wolicką. Długość ulicy to około 1,88 km. W pasie dzielącym jezdnie na odcinku od ul. Planowanej Melomanów do ul. Planowanej Wschodniej powstanie rezerwa na trasę tramwajową
W ramach projektu zostało zgłoszonych 19 zadań inwestycyjnych na łączną kwotę ponad 110 mln zł, z czego ponad 71 mln zł dofinansuje Unia Europejska. Łączna długość zgłoszonych tras wynosi 73,4 km, z czego 59,8 km to nowo zbudowane drogi dla rowerów, 13 km przypada na przebudowane, już istniejące trasy a pozostałe 0,6 km to wyznaczenie trasy po istniejącej infrastrukturze.
W ramach projektu powstaną trasy m.in. wzdłuż ul. Puławskiej, Radzymińskiej, ciągu ulic Słomińskiego-Okopowa-Towarowa, Kasprzaka-Wolska-Połczyńska czy Marsa-Ostrobramska-Stanów Zjednoczonych zakończona kładkami pod mostem Łazienkowskim.
Głównym celem projektu jest poprawa dostępności i jakości opieki zdrowotnej. Poprzez realizację projektu, możliwy będzie wzrost standardów opieki medycznej oraz poprawa warunków leczenia mieszkańców województwa mazowieckiego.
Miasto w przyszłym roku zbuduje kilka szkół i przedszkoli.
W planach jest m.in. przebudowa budynku przy ul. Halnej 32 na potrzeby Zespołu Szkół Specjalnych nr 102, budowa zespołu szkolno-przedszkolnego przy ul. Myśliborskiej, budowa szkoły podstawowej przy ul. Warzelniczej, budowa Przedszkola nr 340 przy ul. Bogusławskiego 8A, budowa Przedszkola nr 318 przy ul. Kochanowskiego 9A oraz budowa nowego budynku Przedszkola nr 327 ul. Conrada 10a. A także budowa zespołu szkolno - przedszkolnego przy ul. Dzieci Warszawy.
Inwestycja zlokalizowana jest w Wawrze. Polegać będzie na odbudowie kładki dla pieszych nad drogą krajową numer 2, w rejonie ulicy Trakt Lubelski. Budowa ma na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu pieszego i usprawnianie przejazdu w ruchu kołowym.
W nadchodzącym roku ciąg dalszy rewitalizacji Pragi. Tym razem przyjdzie czas na Kamionek.
Podłączenie starych kamienic do sieci ciepłowniczej i ich modernizacja znacznie podniesie standard życia wielu naszych mieszkańców (w ramach inwestycji 2017 roku do sieci ciepłowniczej przyłączone zostaną również budynki komunalne na Pradze-Północ). Kamionek bezsprzecznie wypięknieje. Uporządkowana zostanie zaniedbana ulica Frycza Modrzewskiego i połączona z ulicą Berka Joselewicza.
Za kilka lat ten XIX-wieczny świat ma się skończyć. Cały program rewitalizacji ma objąć poza Kamionkiem Starą i Nową Pragę, Szmulki, Targówek Fabryczny i Mieszkaniowy.
Rewitalizacje przejdzie również w przyszłym roku Targówek Przemysłowy - ul. Ziemowita 2.
Czym Twoim zdaniem powinni się zająć urzędnicy w Warszawie? Co zbudować? Co poprawić? Napisz do nas: metrowarszawa@agora.pl