Warszawa zmienia się dynamicznie - to plus. Ale nieodłącznym minusem tych intensywnych przemian bywa paraliż komunikacyjny. Jakie remonty, a zatem utrudnienia w ruchu, czekają nas w w tym roku?
Al. Jana Pawła II
Jedną z największych inwestycji jest remont al. Jana Pawła II. Jak zmieni się jednak z największych ulic w mieście? ZDM opisuje: - Równe jezdnie, szerokie chodniki, nowe drogi dla rowerów i przejścia dla pieszych, więcej drzew i miejsc postojowych.
Remont ma objąć odcinek od al. Jana Pawla II i ul. Chałubińskiego między rondem ONZ a Nowogrodzką. Wstępnie koniec inwestycji planowany jest jeszcze w tym roku.
- Obecnie czekamy na zakończenie prac projektowych, więc dokładne terminy realizacji tej inwestycji nie są jeszcze znane. Prawdopodobnie rozpocznie się w drugiej połowie 2017 roku - mówi Paweł Olek z zespołu prasowego Zarządu Dróg Miejskich.
W przyszłym roku zmieni się też Miodowa. Ma stać się ulicą reprezentacyjną. Jak mówi Mikołaj Pieńkos, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich, dokładne terminy remontu są jeszcze ustalane.
Konsultacje w sprawie remontu odbyły się w sierpniu i wrześniu - informował już w roku 2015 Zarząd Dróg Miejskich. O kształcie planowanych zmian na stronie Zarządu czytamy: "ul. Miodowa znacznie się zmieni. Po remoncie jezdnia będzie miała 6-6,5 m szerokości (dwa pasy ruchu po 3-3,25 m szerokości). Zlikwidowane zostaną pasy rowerowe, ruch rowerowy będzie się odbywał na jezdni. Miejsca postojowe będą wyznaczone w zatokach postojowych w poziomie jezdni. Ich liczba w stosunku do obecnej będzie porównywalna. Chodniki zostaną poszerzone do minimum 3 metrów."
Ponadto ulica zostanie objęta strefą ograniczenia prędkości do 30 km/h. Nawierzchnia chodników będzie wykonana z kamienia, nawiązującego do zastosowanego na Krakowskim Przedmieściu. Latarnie na całej ulicy zostaną wymienione na tzw. "pastorały", czyli charakterystyczne lampy o secesyjnych kształtach kojarzone z Warszawą.
Ostatni remont ul. Miodowa przeszła w 1999 r. przed pielgrzymką Jana Pawła II.
google.pl
Inwestycja dotyczy Targówka. Ma zapewnić mieszkańcom nowych osiedli połączenie z ulicą Radzymińską, a dzięki temu: dojazd do centrum Warszawy lub drogi krajowej nr 8. Łodygowa jest też alternatywną trasą dla mieszkańców południowej Warszawy kierujących się na Białołękę lub północny wschód, umożliwiającą ominięcie ul. Targowej. Długość odcinka tej ulicy, który znajduje się na terenie Warszawy, wynosi ponad 1600 metrów.
Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych zapowiada:
"Przygotowany projekt w wybranym wariancie zakłada budowę drogi klasy G (droga główna) o długości około 1,6 km i przekroju 2x2 pasy ruchu, z wyznaczonymi pasami do skrętu. Na odcinku o długości 320 m począwszy od ul. Radzymińskiej przebudowa polegać będzie na poszerzeniu jezdni, zaś na dalszych 910 m dodatkowo ograniczona zostanie dostępność do drogi głównej i wybudowane jezdnie serwisowe. W wyniku przebudowy ulica Łodygowa będzie miała dwie jezdnie, każda o szerokości 7 m."
Taki wariant ma zapewnić większą przepustowość i pozwoli uniknąć wstrzymywania ruchu w sytuacji awarii pojazdu. Odseparowanie pasów ruchu w obu kierunkach ma się przyczynić do poprawy bezpieczeństwa wszystkich użytkowników drogi. Przy okazji przebudowy zostanie wykonane odwodnienie, przebudowa sieci rowerowej, a także chodniki i ścieżki rowerowe.
Planowany koniec remontu na nastąpić w 2019 roku.
Źródło: zmid.waw.pl
Ta inwestycja nosi nazwę "Czerniakowska bis", w nawiązaniu do wcześniejszych, zakończonych już prac na wysokości Mostu Łazienkowskiego. Tym razem w zakres inwestycji wchodzi budowa dwujezdniowej ulicy łączącej ul. Czerniakowską z Wolicką, przez ul. Nehru, na długości około 1,88 km.
Prace już trwają, ich zakończenie jest planowane na rok 2019.
Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych informuje: - W pasie dzielącym jezdnie na odcinku od ul. Planowanej Melomanów do ul. Planowanej Wschodniej powstanie rezerwa na trasę tramwajową. Do czasu jej powstania, rezerwa będzie przeznaczona pod pasy dla autobusów. W ramach zadania projektowane są cztery skrzyżowania pełne i dwa skrzyżowania tylko ze skrętami w prawo. Wzdłuż ul. "Czerniakowskiej bis" wybudowane zostaną chodniki, ścieżki rowerowe oraz pozostała infrastruktura drogowa.
Źródło: zmid.waw.pl
Ta inwestycja dotyczy Ursynowa. Służy budowie ul. Indiry Gandhi na odcinku 500 m - od ul. Pileckiego do ul. Płaskowickiej.
Dotychczas ulica miała nawierzchnię z płyt betonowych i kończyła się ślepo przy ul. Płaskowickiej. Ponieważ w rejonie skrzyżowania ul. Gandhi i Pileckiego ma powstać Szpital Południowy, konieczne jest poprawienie tam układu drogowego. Ulica ma również ułatwić dojazd do Centrum Hematologii i Transfuzjologii.
Na etapie projektowania, podczas spotkania z mieszkańcami, ustalono m.in. oddzielenie ścieżek rowerowych od chodników pasem zieleni, utworzenie przejazdu rowerowego w rejonie przystanków autobusowych czy dodatkowych przejść dla pieszych i przejazd dla rowerzystów na skrzyżowaniu z ul. Alternatywy i ul. Pustułeczki.
Koniec robót budowlanych przewidziany jest na rok 2018.
źródło: zmid.waw.pl
Z końcem grudnia warszawski Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował: "Wojewoda Mazowiecki wydał pierwszą decyzję zezwalającą na rozpoczęcie robót w rejonie przyszłej Południowej Obwodnicy Warszawy. Decyzja ta jest jednym z etapów budowy S2 Puławska - Lubelska na odcinku przebiegającym przez Ursynów."
Pozwolenie dotyczy wzmocnienia tunelu szlakowego I linii metra. Roboty obejmą rejon skrzyżowania ulic Płaskowickiej i Komisji Edukacji Narodowej. Jeśli warunki atmosferyczne pozwolą, rozpoczną się one już w styczniu nadchodzącego roku. Polegać będą m.in na wzmocnieniu tunelu podziemnej kolejki, tak by mógł pod nim powstać tunel drogowy.
Przed przystąpieniem do wykonywania robót, wykonawca uzgodni z ratuszem projekt czasowej organizacji ruchu, a informacje o zmianach będą podawane na bieżąco.
Źródło: gddkia.gov.pl