Remont Dworca Wschodniego kosztował 60 mln, a teraz... ustawiają wiadra na kapiącą wodę

Sufit jednego z przejść na dworcu Warszawa Wschodnia notorycznie przecieka. Jak informuje nas czytelnik, co jakiś czas pojawiają się wiadra na kapiącą z góry wodę. I tak jest od dłuższego czasu.
Przeciekający dach na dworcu Warszawa Wschodnia Przeciekający dach na dworcu Warszawa Wschodnia fot. czytelnik

Wiadra na wodę

Dworzec Warszawa Wschodnia na Pradze w 2012 r. przeszedł gruntowną modernizację. Wszystko z powodu odbywających się wtedy m.in. w Warszawie Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej. Remont, jak pisał tvnwarszawa.pl, pochłonął 60 mln zł.

Okazuje się jednak, że po kilku latach nie wszystko działa, jak należy. Czytelnik zwrócił nam uwagę, że na jednym z przejść pod peronami notorycznie przecieka sufit.

Przeciekający dach na dworcu Warszawa Wschodnia Przeciekający dach na dworcu Warszawa Wschodnia fot. czytelnik

Mokry sufit

Co jakiś czas pojawiają się tu wiadra. Widać je także... na zdjęciu Google Street View (zrobiono je w październiku 2016 r.)


google street view

W 2008 r. "Gazeta Wyborcza" ochrzciła Wschodni "najgorszym polskim dworcem". Wpłynęły na to panujący tam mrok, nieestetyczne budy handlowe, zanieczyszczenie odchodami gołębi czy niedostosowanie miejsca do potrzeb niepełnosprawnych.

Wiele z tego zmieniło się podczas modernizacji w 2012 r. Budynek przeszedł lifting, zniknęły stragany, pojawiły się za to kamery monitoringu. Odnowiono także przejścia na perony.

Przeciekający dach na dworcu Warszawa Wschodnia Przeciekający dach na dworcu Warszawa Wschodnia fot. czytelnik

Sufit przejścia na dworcu

- Po obfitych opadach deszczu może dochodzić do sytuacji, że w przejściu podziemnym zbiera się woda - przyznaje Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Służby techniczne i firma odpowiadająca za czystość w tym miejscu stale monitorują przejście - dodaje w rozmowie z metrowarszawa.pl.

- Tunel nie był remontowany - zaznacza Jakubowski. - W ramach przebudowy linii średnicowej planujemy modernizację stacji, w tym także tuneli na perony. Nowe odwodnienie i izolacja sprawią, że nie będzie już dochodziło do takich sytuacji - zapewnia.

Kiedy to nastąpi? - Rozpoczęcie przebudowy torów linii średnicowej planujemy w 2020 roku - mówi rzecznik.

Co myślicie o przeciekającym suficie? Widzieliście też wiadra na wodę w tym miejscu? Piszcie na metrowarszawa@agora.pl albo w prywatnej wiadomości na Facebooku.