Tak jeszcze kilkadziesiąt lat temu wyglądała jedna z największych arterii Warszawy [ZDJĘCIA]

Takie obrazki trudno już zobaczyć w Warszawie: na ulicach handlarze sprzedający towary z wozów zaprzęgniętych w konie, saturatory z wodą sodową czy budki telefoniczne. A jeszcze wcale nie tak dawno - kilkadziesiąt lat temu - było to normalnością. Zobaczcie naszą galerię.
Ulica Żwirki i Wigury Ulica Żwirki i Wigury Narodowe Archiwum Cyfrowe/ Zbyszko Siemaszko

Żwirki i Wigury

Ulica Żwirki i Wigury, 1961 rok.

Ulica Czerniakowska Ulica Czerniakowska Fotopolska.eu

Czerniakowska

Ulica Czerniakowska w 1978 roku.

Ulica Czerniakowska Ulica Czerniakowska fotopolska.eu

Ulica Czerniakowska

A to ta sama ulica w kwietniu 1957 r., ul. Czerniakowska od ul. J.Gagarina w kierunku ul. Chełmskiej.

Koń i samochód marki Warszawa na Marszałkowskiej (1954-1964 r.) Koń i samochód marki Warszawa na Marszałkowskiej (1954-1964 r.) Narodowe Archiwum Cyfrowe

Koń i samochody

Koń i samochód marki Warszawa na Marszałkowskiej (ok. 1954-1964 r.).

Fragment ulicy Żeromskiego. Widoczna budka telefoniczna przy przystanku autobusowym. Na dalszym planie widać bloki podczas budowy (1958 r.) Fragment ulicy Żeromskiego. Widoczna budka telefoniczna przy przystanku autobusowym. Na dalszym planie widać bloki podczas budowy (1958 r.) Narodowe Archiwum Cyfrowe

Budka telefoniczna

Budka telefoniczna przy przystanku na ul. Żeromskiego. Widać też budowę nowego osiedla (1958 r.).

Handel na pl. Jedności Robotniczej. Na pierwszym planie kobieta handlująca z wozu konnego. Z prawej widoczny fragment gmachu głównego Politechniki Warszawskiej i fragment ul. Nowowiejskiej (1966-1967 r.) Handel na pl. Jedności Robotniczej. Na pierwszym planie kobieta handlująca z wozu konnego. Z prawej widoczny fragment gmachu głównego Politechniki Warszawskiej i fragment ul. Nowowiejskiej (1966-1967 r.) Narodowe Archiwum Cyfrowe

Handel na ulicy

Handel na pl. Jedności Robotniczej (obecnie pl. Politechniki). Na pierwszym planie kobieta handlująca z wozu konnego. Z prawej gmach główny Politechniki Warszawskiej i fragment ul. Nowowiejskiej (1966-1967 r.).

Stragan warzywny przy ul. Świętokrzyskiej (1972 r.) Stragan warzywny przy ul. Świętokrzyskiej (1972 r.) Narodowe Archiwum Cyfrowe

Stragan

Stragan warzywny przy ul. Świętokrzyskiej (1972 r.).

Pałac Staszica przy ulicy Nowy Świat 72 w Warszawie, Elewacja frontowa pałacu. Na pierwszym planie widoczny wózek saturatora z wodą sodową. Z lewej na postoju taksówek samochody Warszawa M-20 model 57 i obok samochód Syrena 102S. Pałac Staszica przy ulicy Nowy Świat 72 w Warszawie, Elewacja frontowa pałacu. Na pierwszym planie widoczny wózek saturatora z wodą sodową. Z lewej na postoju taksówek samochody Warszawa M-20 model 57 i obok samochód Syrena 102S. Narodowe Archiwum Cyfrowe

Syrenka

Woda sodowa z saturatora przed Pałacem Staszica. Po lewej na postoju taksówek samochody Warszawa M-20 model 57 i obok samochód Syrena 102S (1963-1968 r.).

Malowanie pasów na pl. Zwycięstwa (obecnie pl. Piłsudskiego). W tle Teatr Wielki (1977 r.) Malowanie pasów na pl. Zwycięstwa (obecnie pl. Piłsudskiego). W tle Teatr Wielki (1977 r.) Narodowe Archiwum Cyfrowe

Malują pasy

Malowanie pasów na pl. Zwycięstwa (obecnie pl. Piłsudskiego), w tle Teatr Wielki (1977 r.).

Skrzyżowanie Alej Jerozolimskich i ulicy Marszałkowskiej. Widoczny tramwaj skręcający z Alej Jerozolimskich w ulicę Marszałkowską; z lewej - Pałac Kultury i Nauki. Widok z dachu budynku przy ulicy Marszałkowskiej (1955 r.) Skrzyżowanie Alej Jerozolimskich i ulicy Marszałkowskiej. Widoczny tramwaj skręcający z Alej Jerozolimskich w ulicę Marszałkowską; z lewej - Pałac Kultury i Nauki. Widok z dachu budynku przy ulicy Marszałkowskiej (1955 r.) Narodowe Archiwum Cyfrowe

Aleje Jerozolimskie

Skrzyżowanie Al. Jerozolimskich i ulicy Marszałkowskiej, z lewej nowo wybudowany Pałac Kultury i Nauki. Widok z dachu budynku przy ulicy Marszałkowskiej (1955 r.).

Zieleniak na Woli (1967 r.) Zieleniak na Woli (1967 r.) Narodowe Archiwum Cyfrowe

Wola

Zieleniak na Woli (1967 r.).

Budowa osiedla na Stegnach (1974 r.) Budowa osiedla na Stegnach (1974 r.) Narodowe Archiwum Cyfrowe

Stegny

Budowa osiedla na Stegnach (1974 r.).

Wóz konny przed kamienicą Feliksa Trzaski przy ul. Żelaznej 65. Na parterze widoczny sklep spożywczy i szyld 'Wyrób artykułów gumowych' (1969 r.). Wóz konny przed kamienicą Feliksa Trzaski przy ul. Żelaznej 65. Na parterze widoczny sklep spożywczy i szyld 'Wyrób artykułów gumowych' (1969 r.). Narodowe Archiwum Cyfrowe

Wóz konny

Wóz konny przed kamienicą Feliksa Trzaski przy ul. Żelaznej 65. Na parterze widoczny sklep spożywczy i szyld 'Wyrób artykułów gumowych' (1969 r.).

Zieleniaki przy skrzyżowaniu ulic Świętokrzyskiej i Marszałkowskiej. Klientki przy stoisku z warzywami. W głębi widoczne samoobsługowe stoisko z warzywami Warszawskiej Spółdzielni Spożywców 'Społem', (1967-1973 r.) Zieleniaki przy skrzyżowaniu ulic Świętokrzyskiej i Marszałkowskiej. Klientki przy stoisku z warzywami. W głębi widoczne samoobsługowe stoisko z warzywami Warszawskiej Spółdzielni Spożywców 'Społem', (1967-1973 r.) Narodowe Archiwum Cyfrowe

Skrzyżowanie Świętokrzyskiej i Marszałkowskiej

Klientki przy zieleniakach przy skrzyżowaniu Świętokrzyskiej i Marszałkowskiej. W głębi widoczne samoobsługowe stoisko z warzywami Warszawskiej Spółdzielni Spożywców 'Społem' (1967-1973 r.).

Widok terenów nadrzecznych z mostu Gdańskiego. Widoczna panorama Starego Miasta (1962 r.) Widok terenów nadrzecznych z mostu Gdańskiego. Widoczna panorama Starego Miasta (1962 r.) Narodowe Archiwum Cyfrowe

Stare Miasto

Ludzie wypoczywający na Wybrzeżu Helskim, widok z mostu Gdańskiego. W tle panorama Starego Miasta (1962 r.)

Skrzyżowanie alei Generała Karola Świerczewskiego (ob. al. Solidarności) z ulicą Juliana Marchlewskiego (ob. al. Jana Pawła II). Widok skrzyżowania z góry. Widoczne m.in.: samochody marki Warszawa, samochód ciężarowy przewożący meble, polewaczka, autobusy Jelcz, tramwaj (wagon silnikowy tupu K) linii 17 nr boczny 452 (1963-1964 r.) Skrzyżowanie alei Generała Karola Świerczewskiego (ob. al. Solidarności) z ulicą Juliana Marchlewskiego (ob. al. Jana Pawła II). Widok skrzyżowania z góry. Widoczne m.in.: samochody marki Warszawa, samochód ciężarowy przewożący meble, polewaczka, autobusy Jelcz, tramwaj (wagon silnikowy tupu K) linii 17 nr boczny 452 (1963-1964 r.) Narodowe Archiwum Cyfrowe

Aleja Generała Świerczewskiego

Skrzyżowanie alei Generała Karola Świerczewskiego (obecnie al. Solidarności) z ulicą Juliana Marchlewskiego (teraz al. Jana Pawła II). Widok skrzyżowania z góry. Są tu m.in.: samochody marki Warszawa, samochód ciężarowy przewożący meble, polewaczka, autobusy Jelcz, tramwaj (wagon silnikowy typu K) linii 17 nr boczny 452 (1963-1964 r.).

Dorożkarz F. Feliksiak na koźle swojej dorożki przy ul. Wspólnej 52/54. Widoczna flaga narodowa (1971 r.) Dorożkarz F. Feliksiak na koźle swojej dorożki przy ul. Wspólnej 52/54. Widoczna flaga narodowa (1971 r.) Narodowe Archiwum Cyfrowe

Dorożki

Dorożkarz na koźle swojej dorożki przy ul. Wspólnej 52/54 (1971 r.).

Ulica Wolska Ulica Wolska źródło: Archiwum Państwowe w Warszawie

Wolska

To zdjęcie jest trochę starsze. Tak wyglądała ulica Wolska na początku XX wieku.

Masz zdjęcia starej Warszawy, których nikt nie widział? Podziel się swoją historią: listy_do_metrowarszawa@agora.pl

Więcej o: