Wprowadźmy lżejsze rowery. Bo Veturilo są za ciężkie - apeluje radny Michał Czaykowski

"Cześć mieszkańców korzystających z rowerów Veturilo skarży się, że są one bardzo ciężkie. W przypadku, gdy np. trzeba wnieść je po schodach, wiąże się to z dużym wysiłkiem. Czy są plany wprowadzenia lżejszych pojazdów, aby można było łatwiej wykorzystywać je na trudnych trasach?" - pyta radny Michał Czaykowski.

Rower Veturilo w Warszawie waży około 15-16 kg. Zdaniem radnego to trochę za dużo. - Sprawiają problem przede wszystkim starszym użytkownikom - mówi metrowarszawa.pl Michał Czaykowski, radny m.st. Warszawy. - Może jest możliwość, aby część z nowo zamówionych modeli była lżejsza, przecież są nowoczesne rowery ważące nawet trzy kilogramy - zastanawia się.

Spodobało ci się? Polub nas

Zapytaliśmy drogowców, co oni na to. - Rower miejski jest wypożyczany setki tysięcy razy. Nie można go wykonać z kruchszego tworzywa, ponieważ przy tak dużej liczbie użytkowników nie wytrzymałby okresu eksploatacji - tłumaczy Karolina Gałecka, rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich. I podkreśla, że waga roweru miejskiego w Warszawie nie różni się od jednośladów innych sieci miejskich. - Rama naszych rowerów wykonana jest z aluminium, który jest elementem lżejszym niż stal - mówi.

Podczas ubiegłorocznych konsultacji społecznych dotyczących Veturilo pojawiały się pytania o to czy nie udałoby się, wprowadzić w stolicy lżejszego modelu. - Oczywiście zdarzały się, ale bardzo sporadycznie. Mieszkańców zdecydowanie interesowały inne rozwiązania - mówi Gałecka.

Umowa z firmą Nextbike podpisana jest do 30 listopada tego roku. Miasto liczy, że na wiosnę ogłoszony zostanie przetarg na wyłonienie nowego operatora sieci Veturilo.