Czym jeździmy po mieście? Znane są wyniki Warszawskiego Badania Ruchu. Auto nie jest numerem jeden

Ponad połowa warszawiaków jeżdżących po mieście wybiera komunikację miejską. Dopiero w następnej kolejności są samochód i rower. Tak wynika z tegorocznego Warszawskiego Badania Ruchu.

Spodobało ci się? Polub nas

Jesteśmy mobilni - to główny wniosek płynący z Warszawskiego Badania Ruchu 2015. Od 8 kwietnia do 27 czerwca ankieterzy przepytali 17 tys. osób. W tym czasie zbierali informacje o sposobach podróżowania po mieście przez warszawiaków. Poza tym w ponad 200 punktach na terenie aglomeracji warszawskiej liczono pojazdy.

I co wynika z badań?

Ponad 3,3 mln podróży w ciągu dnia roboczego wykonują warszawiacy. Najwięcej pracujący mieszkańcy - ponad 2,24 podróży dziennie, student - 2,14, a uczeń - 2,02.

Ponad 20 proc. wszystkich podróży warszawiaków odbywa się między pracą a domem (i odwrotnie). Najwięcej nas na mieście jest w godzinach szczytu porannego (7-8) i popołudniowego (16-17).

19.08.2010 WARSZAWA , KORKI NA AL. NIEPODLEGLOSCI ZWIAZANE Z REMONTEM TOROWISKA . FOT. FRANCISZEK MAZUR / AGENCJA GAZETAKorek w al. Niepodległości, fot. Franciszek Mazur / Agencja Gazeta

Najchętniej korzystamy z komunikacji miejskiej. Codziennie wykonywanych jest w ten sposób 56,9 proc. podróży. Na drugim miejscu jest samochód (38,6 proc.), a na trzecim rower (3,8 proc.).

Średnio jedna podróż w komunikacji miejskiej trwa 41 minut, samochodem - 32 minuty, a na rowerze (chodzi tu o przemieszczanie się w konkretnym celu, a nie rekreacyjnie) - 26 minut. Podróże piesze trwają ok. 14 minut. - Najwięcej podróży, blisko 60 proc. odbywa się w całości w lewobrzeżnej części miasta. Podróże na drugą stronę Wisły to 23 proc., tylko 17 proc. to podróże mieszkańców prawej strony miasta, nie przekraczających rzeki - informuje Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie.

02.03.2009 WARSZAWA , WISLOSTRADA W STRONE SRODMIESCIA , KORKI I UTRUDNIENIA W RUCHU W ZWIAZKU Z REMONTEM WIADUKTU PRZY DWORCU GDANSKIM . Poranny korek na Wisłostradzie, fot. Tomasz Wawer / Agencja Gazeta

W ciągu 16 godzin dnia (między 6 a 22) granice Warszawy przekracza ponad 1,3 mln aut - więcej ich wjeżdża do miasta (ok. 690 tys.) niż je opuszcza (ok. 633 tys.). Wisłę przekracza codziennie ponad 482 tys. pojazdów.

Miasto zapowiada, że na podstawie m.in. Warszawskiego Badania Ruchu zbudowany zostanie tzw. komputerowy model ruchu dla obszaru całej aglomeracji warszawskiej. Po raz pierwszy także dla ruchu rowerowego. Oba mają być gotowe do maja 2016 roku.