Dlaczego w warszawskich autobusach jest zawsze problem z klimatyzacją?

"Dlaczego, gdy zaczyna się robić ciepło, z klimatyzacją w warszawskich autobusach zawsze jest problem? Albo nie działa, albo działa tak, że trzeba zmieniać strój na czas podróży?" - pisze do nas Kuba.

"Środa, przed 8 rano. Jadę autobusem linii 162 spod Dworca Wileńskiego na drugą stronę Wisły. Na zewnątrz niecałe 20 stopni Celsjusza, więc jakby już lato. Ale w klimatyzowanym autobusie czuję się jak lesie tropikalnym. Ogrzewanie działa na pełnych obrotach - pasażerom jest coraz goręcej, z westchnieniem ocierają pot skraplający się na czołach, zdejmują bluzy i kurtki, a w końcu z dezaprobatą spoglądają na kierowcę.

Dlaczego, gdy zaczyna się robić ciepło, z klimatyzacją w warszawskich autobusach zawsze jest problem? Albo nie działa, albo działa tak, że trzeba zmieniać strój na czas podróży komunikacją?" - pisze do nas Kuba.

No właśnie - dlaczego? Z tym pytaniem zwróciliśmy się do Zarządu Transportu Miejskiego.

Kwestia komfortu termicznego jest subiektywna

Wiktor Paul wyjaśnia, że kierowca autobusu nie ma wpływu na nastawienie temperatury systemu ogrzewania/klimatyzacji. - Za nastawienie temperatury odpowiada zaplecze w zajezdni. W najnowszych autobusach ogrzewanie i klimatyzacja jest zależna od temperatury zewnętrznej. Tu również prowadzący nie ma wpływu na jej działanie - tłumaczy.

Jak przekonuje, kwestia komfortu termicznego jest bardzo subiektywna. - Jednemu pasażerowi będzie za zimno i zwróci się do kierowcy o wyłączenie urządzenia, a w tym samym momencie kolejne osoby mogą zgłaszać, że w przestrzeni pasażerskiej zrobiło się zbyt gorąco i będą żądać uruchomienia klimatyzacji. Z tego powodu przewoźnicy starają się osiągnąć złoty środek i regulują system podczas prac serwisowych - dodaje Paul.

Na końcu informuje, że pracownicy Nadzoru Ruchu ZTM regularnie monitorują temperaturę w pojazdach – zarówno podczas kontroli, jak i zdalnie, dzięki zainstalowanym w pojazdach systemom. - W razie zauważenia nieprawidłowości przewoźnik otrzymuje polecenie zmiany temperatury i dostosowania jej do panujących warunków atmosferycznych - podsumowuje.

Co sądzisz na ten temat? Napisz do nas: listy_do_metrowarszawa@agora.pl

Całkowicie pusta Warszawa. To niesamowite wideo pokazuje, jak zmienia się stolica na Wielkanoc

Więcej o:
Komentarze (56)
Dlaczego w warszawskich autobusach jest zawsze problem z klimatyzacją?
Zaloguj się
  • bartuello

    0

    Linia 185 przez Ursynów nigdy nie używa klimatyzacji a zimą oszczędza na ogrzewaniu. Upał jest większy niż na zewnątrz to jeżdżące mikrofalówki dla żywego mięsa. I nie ma gdzie się odwołać już tego próbowałem.

  • bartuello

    0

    Linia 185 przez Ursynów nigdy nie używa klimatyzacji a zimą oszczędza na ogrzewaniu. Upał jest większy niż na zewnątrz to jeżdżące mikrofalówki dla żywego mięsa.

  • mjs05

    Oceniono 1 raz 1

    W takim razie można zapytać, dlaczego nie ma problemu z klimatyzacją w centrach handlowych? Tam zawsze jest chłodno i praktycznie nikomu to nie przeszkadza. Nie może być tak, że z powodu garstki dziwaków rezygnuje się (lub nieprawidłowo ustawia) podstawową funkcję współczesnych autobusów.

  • nowy4444

    Oceniono 4 razy -4

    PO na was sra. Zrozumcie to wreszcie.

  • anka.pano

    Oceniono 5 razy 5

    Skąd oni biorą tak niekompetentnych urzędników grających na nerwach pasażerom takimi wypowiedziami? Panie PAUL schowaj się pan z takimi wypowiedziami bo kto może to się na własny środek transportu przesiądzie...

  • sacc77

    Oceniono 8 razy -2

    Dlaczego do DUDY NĘDZY muszę się logować na każdej stronie?!
    CO ZA KRETYN TO WYMYŚLIŁ?!
    Dlaczego nie ma dziedziczenia logowania pomiędzy stronami?!
    == == == == == == == == == == == == == == == == == == == == == == == == == ==
    Klimatyzacja nie działa bo to przecież KOSZTUJE a cymbały z ratusza nie potrafią czy też raczej NIE CHCĄ na poważnie kontrolować przewoźników i egzekwować od nich kar za niewłączanie klimy.

  • spamboy

    Oceniono 9 razy -1

    I tak się robi biednemu sÓwerenowi wodę z mózgu, że komunikacja miejska to idealny środek transportu lepszy od obrzydliwych, trujących, zabijających, źle parkujących samochodów.

    Łykaj pelikanie łykaj... A zamiast "płuc" Warszawy w postaci zmiany pl. Defilad w ogromny park (fantastyczny projekt!) to dostaniesz kolejnych kilka muzealnych klocków i kwartały kamienic.
    Ale pier**lić będą że dbają o twój komfort, środowisko zdrowie i dobre samopoczucie...

    A prawda jest taka że KASA się liczy, a nie jakieś fanaberie mieszkańców, którzy dla włodarzy mogą do pracy nawet leźć na piechotę. Włodarze miejsce na parkingi dla siebie zawsze znajdą, wyłączenia z przepisów dla siebie zawsze nie zapomną uchwalić.

  • misiaszm

    Oceniono 10 razy 2

    Chcecie radę za darmo? Ustawcie w autobusie temperaturę na sztywno 22 stopnie. Zapewniam że 99,99% ludzi będzie zadowolona i w zimie i w lecie. I cooorwła zróbcie ogrzewano-klimatyzowane przystanki bo koszt grzejnika to 500PLN a klimatyzatora 2500PLN. No chyba że z "przetargu" to wtedy 50tys i 250tys.

  • race444

    Oceniono 7 razy -3

    Jeden z drugim jezdzi 30-letnim szrotem z Niemiec a w autobusie wymaga komfortu. Przypomnijcie sobie jak bylo 40 lat temu w zimie w autobusie -30 a w lecie +40

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX