Skarpetki z Pałacem Kultury, pierniki i 94 kilogramy krówek. 1,6 mln zł z budżetu miasta wydano na miejskie gadżety

Na gadżety promujące Warszawę wydano w 2018 roku łącznie ponad 1,6 miliona złotych. Były wśród nich ołówki, notesy, krówki, pierniczki a także body dla niemowlaków czy skarpety.

Radna Koalicji Obywatelskiej Renata Niewitecka zwróciła się do prezydenta Rafała Trzaskowskiego z interpelacją, w której zapytała, jaką kwotę przeznaczono w 2018 roku na wszelkiego rodzaju gadżety i materiały promujące Warszawę. Chciała również wiedzieć, jakie są zasady ich dystrybucji. Na interpelację odpowiedziała zastępczyni Trzaskowskiego, Renata Kaznowska. 

Ile kosztowały gadżety promujące Warszawę? Wśród nich skarpetki z Pałacem Kultury i krówki

Jak wyjaśniła wiceprezydent stolicy, w 2018 roku wyprodukowano łącznie 316 tysięcy gadżetów i materiałów promujących Warszawę. Wydano na nie ponad 1,6 miliona złotych (dokładna kwota to 1 623 264, 45 zł). Do odpowiedzi na interpelację załączono także spis wszystkich materiałów promocyjnych - czytamy w nim, że łącznie z budżetu miasta wydano pieniądze na 35 różnych rodzajów gadżetów.

Jakie gadżety promowały Warszawę? Są wśród nich m.in. kokardy narodowe (tych zakupiono najwięcej - aż 100 tysięcy sztuk), body dla noworodków urodzonych w Warszawie z napisem "Jestem z Ciebie dumna" (34 tysiące sztuk), plecaki, koszulki i torby materiałowe a także skarpety (2 tysiące 600 sztuk). Wśród gadżetów promocyjny znalazł się także ekosprzęt: butelki i długopisy, a także filiżanki, kubki termiczne, latarki, notesy, ołówki, USB i puzzle. Nie zabrakło także słodyczy - z budżetu miasta kupiono pierniki promocyjne (50 tysięcy sztuk), puszki z cukierkami oraz krówki (94 kilogramy). 

Kaznowska dodała, że zgodnie z regulaminem gadżety były wydawane na podstawie pisemnych wniosków i przyznawano je "wyłącznie organizatorom projektów mających szczególne znaczenie dla reprezentacji i promocji m. st. Warszawy". Nie otrzymywały ich osoby prywatne, podmioty komercyjne ani urzędy dzielnic. Nie mogły być także wykorzystywane na loteriach ani aukcjach charytatywnych bez zgody ratusza. 

Pełną listę gadżetów promujących Warszawę w 2018 roku można zobaczyć poniżej.

Odpowiedź na interpelację radnej ws. gadżetów promujących miastoOdpowiedź na interpelację radnej ws. gadżetów promujących miasto fot. Biuletyn Informacji Publicznej

Więcej o:
Komentarze (24)
Skarpetki z Pałacem Kultury, pierniki i 94 kilogramy krówek. 1,6 mln zł z budżetu miasta wydano na miejskie gadżety
Zaloguj się
  • krynolinka

    Oceniono 21 razy 11

    Malkontentom body się rozlazło po pierwszym włożeniu i ogólnie po co te gadżety, pewnie "urzędasom" ratusza je rozdano. Lubimy sobie pojęczeć.
    MON w ubiegłym roku na promocję resortu wydało 4 miliony złotych. A dostał ktoś z was chociaż mały długopisik..Albo model Antkowego śmigłowca?

  • benia_b

    Oceniono 14 razy 6

    Dziennikarstwo śledcze? Fuj!

  • vomiting_frog

    Oceniono 10 razy 4

    O ile krówek nie wpierniczyli do kawy urzędnicy/czki a skarpetki nie były dystrybuowane w śród ich dzieci problemu nie widzę.

  • jurii.sachar

    Oceniono 9 razy -5

    jeszcze tęczowe prezerwatywy z Trzaskowskim i majtki damskie (tak niech się pozłości) z Rabiejem...

  • brusiek11

    Oceniono 17 razy -5

    Coraz bardziej słuszna linie miewa Redakcja... przykładanie wszystkim i na oślep... niedoszły Jaki się ucieszy a jarkowi piarowcy rozdmuchają temacik - ..."tyle kasiory na pierdoły a przecież miasto mogło wykupić za to reklamę w wyborczej.

  • elasp

    Oceniono 14 razy -8

    Ile z tych materiałów udało się sprzedać?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX