Pociągi do Poznania wracają na starą trasę. Ale pojedziemy nimi prawie godzinę dłużej

Pociągi z Poznania do Warszawy wracają na starą trasę i ponownie pojadą przez Konin i Koło. Wcześniej przez dwa lata na trasie trwał remont torów, a pociągi były kierowane na objazdy. Tych pasażerów, którzy spodziewali się, że teraz do celu dojadą szybciej, czeka jednak niespodzianka - czas przejazdu się wydłużył się o prawie godzinę. PKP obiecuje, że docelowo ma się to zmienić.

Spółka PKP poinformowała, że od niedzieli 9 czerwca pociągi z Warszawy do Poznania wracają na starą trasę. Prace remontowe na tym odcinku trwały od 2017 roku. Pociągi jadące do Poznania były w tym czasie kierowane na objazd przez Gniezno i Inowrocław Rąbinek. Teraz ponownie pojadą przez przez Konin i Koło. 

Pociągi pojadą nowymi torami na odcinku ok. 180 km, wykorzystana będzie nowa sieć trakcyjna, sprawne i bezpieczne podróże zapewnią nowoczesne urządzenia sterowania

- opisuje PKP.

PKP wznawia połączenie Warszawa-Poznań. Ale na razie pojedziemy dłużej

Choć z połączenia będzie można korzystać już w najbliższych dniach, modernizacja trasy nadal trwa. Z tego powodu przejazd pociągiem między Warszawą a Poznaniem w najszybszym wariancie zajmie 3 godziny i 10 minut.To aż o kilkadziesiąt minut więcej, niż dwa lata temu, zanim remont się zaczął. Jeszcze dłużej zajmą przejazdy innymi pociągami na tej trasie - składowi TLK pokonanie odcinka Warszawa-Poznań zajmie ponad 4 godziny.

Niektórzy pasażerowie mogą być zaskoczeni wydłużonym czasem przejazdów, ale PKP zapewnia, że będzie się on systematycznie skracał. Docelowo dojazd z Wielkopolski na Mazowsze ma zająć 2 godziny 20 minut przy prędkości 160 km/h. Przed remontem przejazd na tej trasie był o 8 minut dłuższy. Jeśli nie będzie opóźnień, to pociągi pojadą z docelową prędkością pod koniec 2020 roku - wtedy planowany jest koniec remontu.

Prace remontowe na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa - Poznań są współfinansowane przez Unię Europejską. Do końca inwestycji wykonawcy zmodernizują kolejne perony, m.in. w Kutnie i Łowiczu, a na stacjach powstaną podziemne przejścia dla pieszych.

Więcej o:
Komentarze (36)
Połączenie Warszawa-Poznań w końcu przywrócone. Ale pojedziemy... prawie godzinę dłużej niż przed remontem
Zaloguj się
  • cozano

    Oceniono 18 razy 18

    Dwa lata remontu, żeby dłużej pojechać - na kolej w Polsce zawsze można liczyć.

  • cezaryk

    Oceniono 9 razy 9

    Poszukajmy zalet, spójrzmy na to pozytywnie.
    O całą 1 godzinę dłużej będzie można obcować z najlepszym przewoźnikiem kolejowym.

  • Jan Kot

    Oceniono 8 razy 8

    Przykro mi to pisać, ale niektóre pociągi w latach 30 ubiegłego wieku jeździły szybciej. Można to sprawdzić w archiwalnych rozkładach jazdy.. Co na to minister od 40 spółek PKP ?.

  • Szymon Głowacki

    Oceniono 8 razy 8

    Nie powinny tak szybko jeździć - żeby nie zniszczyć ładnie wyremontowanej trasy!! Bo ta trasa i w przyszłym roku powinna jeszcze posłużyć, zanim znowu zamknie się ją na remont.

  • lesnojeziorska

    Oceniono 12 razy 8

    PiS dotrzymuje obietnic: miało być państwo w ruinie i jest.

  • ekszha

    Oceniono 8 razy 8

    Wars wiecej kanapek sprzeda

  • kosmyg

    Oceniono 7 razy 7

    Haha, tyle sa warte bajki o slynnym lotnisku centralnym i szybkim dojezdzie do niego. Obecnie nie ma pieniedzy na nic wiecej niz utrzymanie obecnego stanu torowisk (nawet docelowe przyspieszenie to tylko 8 minut) miedzy Warszawa a Poznaniem (i Berlinem).

  • rabbitt

    Oceniono 6 razy 6

    Godzinę dłużej,czyli częściej będą zmieniać konie ?

  • niezalany

    Oceniono 8 razy 6

    "dobra zmiana" wpełnej krasie...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX