Korek na S8 większy niż zwykle. TVN: Tak będzie przez trzy lata. Powodem budowa metra

Od tygodnia trwają pracę przy budowie II linii metra i przyszłej stacji na warszawskim Bródnie. W związku z budową zamknięta jest ul. Kondratowicza. Utrudnienia dotykają nie tylko mieszkańców, ale też kierowców na trasie S8, gdzie przeniósł się ruch - podaje TVN Warszawa.

"To najważniejszy, najdłuższy i najbardziej uciążliwy etap tej wielkiej inwestycji" - pisał o zamknięciu ul. Kondratowicza przed tygodniem lokalny serwis targowek.info. Teraz widać efekty utrudnień. Przede wszystkim dotykają one mieszkańców Targówka. Jednak nie tylko - część ruchu skierowała się na przebiegającą w pobliżu trasę S8 i powstające tam w godzinach szczytu korki są jeszcze większe. 

- Trzy lata trwać będzie ten korek - mówił na antenie TVN24 Lech Marcinczak z TVN Warszawa. Jak stwierdził, kierowcy są przyzwyczajeni do dużego ruchu w tym miejscu. Jednak zwrócił uwagę, że teraz korek zaczyna się znacznie wcześniej. - Zaczyna się na wysokości ul. Głębockiej już około godziny 6:15 - stwierdził. 

Schemat budowy II linii metra - odcinek wschodniSchemat budowy II linii metra - odcinek wschodni Fot. um.warszawa.pl

Jak relacjonował reporter, w poniedziałek poranny korek ciągnął się przed ok. sześć kilometrów, aż do Wisłostrady. Jak stwierdził, taka sytuacja utrzyma się przez najbliższe lata. A to dlatego, że przyczynia się do niej budowa II linii metra. W związku z budową stacji Stacja C21 „Bródno”, zamknięta jest ulica Kondratowicza pomiędzy skrzyżowaniem z ulicami Bazyliańską i Rembielińską (a także fragmenty tych ulic) a skrzyżowaniem z Łabiszyńską. - Cały ruch przeniósł się na S8, co widać - ocenił. Prace są zaplanowane na najbliższe 2-3 lata. 

Ograniczenie ruchu w rejonie ulicy KondratowiczaOgraniczenie ruchu w rejonie ulicy Kondratowicza Fot. um.warszawa.pl

Utrudnienia wokół budowy nowych stacji metra

Jak pisuje urząd miasta, Stacja C21 „Bródno” będzie zlokalizowana wzdłuż ul. L. Kondratowicza pomiędzy skrzyżowaniem z ulicami Bazyliańską i Rembielińską a skrzyżowaniem z Łabiszyńską. Zamknięte zostały fragmenty ulicy i skrzyżowanie, chodniki i droga dla rowerów po południowej stronie ulic Bazyliańskiej i L. Kondratowicza. "Piesi i rowerzyści są kierowani na tymczasowe, specjalnie zabezpieczone, przejście i drogę rowerową przez plac budowy po fragmencie południowej jezdni" - czytamy na stronie UM.

Także w rejonie tej ulicy powstanie stacja C20 „Kondratowicza”. Będzie zlokalizowana wzdłuż ul. L. Kondratowicza pomiędzy skrzyżowaniem z ulicami Malborską i 20 Dywizji Piechoty WP a skrzyżowaniem z ul. św. Wincentego.

Zmiany dotyczą także komunikacji miejskiej: Autobusy linii: 104, 112, 118, 240 i N64 jeżdżą ul. Toruńską do Łabiszyńskiej. Autobusy 112 i 240 dalej jadą ulicami Łojewską, Chodecką i Matki Teresy z Kalkuty do św. Wincentego. Dla autobusów linii: 126, 145, 156 i N02 objazdy wytyczone zostały ulicami: Bartniczą, Wyszogrodzką, Chodecką i Matki Teresy z Kalkuty do św. Wincentego. 

Szczegółowe informacje można znaleźć na grafikach urzędu miasta:

Zmiany w komunikacji miejskiej w związku z budową metra na BródnieZmiany w komunikacji miejskiej w związku z budową metra na Bródnie Fot. um.warszawa.pl/

Zmiany w komunikacji miejskiej w związku z budową metra na BródnieZmiany w komunikacji miejskiej w związku z budową metra na Bródnie Fot. um.warszawa.pl/

Więcej o:
Komentarze (47)
Korek na S8 większy niż zwykle. TVN: Tak będzie przez trzy lata
Zaloguj się
  • gerbezuk

    Oceniono 35 razy 17

    To nie jest na dwa lata.. z powodu metra ten korek będzie już zawsze. zamiast zrobić końcową stację w okolicach M1 gdzie ruch by się rozladowywał to wszyscy będą wbijać na Bódno korkujac skrzyżowanie z głębocka i łabiszyńską.

  • alex.wawa

    Oceniono 24 razy 12

    Korek nareszcie jest normalny na tej części S8, bo wszyscy co omijali ten odcinek przez Bródno, teraz muszą jechać S8. I to jest prawidłowo. Korki na Bródnie i S8 to nigdy nie była wina mieszkańców a tranzytowców (Marki, Ząbki, Lewandów itp.).

    Jako mieszkaniec nareszcie cieszę się spokojnym ruchem na Bródnie, bez problemu można wyjechać w kierunku ronda Żaba i do Centrum omijając Toruńska i Grota (i tak wiecznie zakorkowane z rana). Przed budową metra oprócz Toruńskiej, zakorkowana była także Kondratowicza, Bazyliańska czy Wysockiego i Odrowąża, teraz jakoś jest pusto na Wysockiego i Odrowąża, bo ci co omijali ten kawałek Toruńskiej właśnie Kondratowicza nie maja takiej możliwości.

  • wagadudu

    Oceniono 17 razy 11

    Za to jak wspaniale luźno zrobiło się na Bródnie. Teraz widać jaki tranzyt szedł z Zacisza, Marek i Białołęki przez Kondratowicza.

  • ogrodnik2

    Oceniono 33 razy 11

    S8 będzie zakorkowana już wiecznie, można się tylko zastanawiać, czy podczas dnia w godzinach południowych korek będzie zanikał choć na parę minut.

    Władze miasta, HGW, ex vice prezydent od inwestycji Wojciechowicz, pan redaktor od komunikacji miejskiej Ossowski nie zauważyli, że czasy gdy Warszawa kończyła się na Bródnie minęły bezpowrotnie. Odrzucono projekt węzła komunikacyjnego (i ostatniej stacji metra) Głębocka / Toruńska. "Nie będzie strumieni pasażerskich" zawyrokowoali specjaliści od transportu miejskiego. Alternatywnie posługiwali się argumentami o polach kapusty, na których - w samej Białołęce mieszka już 100k+ mieszkańców. Dodajmy do tego całą północno wschodnią część aglomeracji warszawskiej - Marki, Ząbki, Kobyłkę, Zielonkę, Wołomin, Radzymin oraz dalsze miejscowości, z których nie da się dojechać pociągiem i recepta nie wieczny korek murowana.
    Pękam z ciekawości jaką receptę ma teraz p. Ossowski. Na pewno znowuż coś na tema urban crawl. Ja proponuję wrócić do sprawdzonych metod z Moskwy z czasów sowieckich, czyli prapiski. Nie zezwalać na pracę w Warszawie osobom nieurodzonym w W-wie, dzieci osób nieurodzonych w W-wie wysyłać do szkół i przedszkoli w miejscu (poza)warszawskiego ostatniego zameldowania rodziców. Problem korków i przeładowanych szkół i przedszkoli będzie rozwiązany. W ten sposób, największa szkoła podstawowa w PL (przy ulicy Głębockiej) do której obecnie uczęszcza prawie 1600 uczniów będzie mogła nauczać tylko 800, na którą ją planowano. Myślę, że to bardo prosty i skuteczny sposób, należy ukarać tych wszystkich, którzy postanowili przyjechać do W-wy za pracą, nie powinni uprzykrzać życia rdzennym mieszkańcom Bródna i Targówka Mieszkaniowego.

  • ryhor

    Oceniono 9 razy 9

    Korek jest większy również dlatego, że jadąc od Radzymina nie można zjechać na węźle Marki w kierunku Warszawy (nieskończone prace budowlane) i trzeba objeżdżać to przez węzeł Głębocka.

  • best-mama

    Oceniono 10 razy 6

    no to puśćcie jeszcze więcej tirów na S8

  • 1944kumaty

    Oceniono 20 razy 6

    Teraz placz, ale jak otworza metro, to ceny mieszkan i wynajmu pojda tak w gore, ze pierwsze, o czym beda ci pokrzywdzeni wspominac w ogloszeniach wszelakich, to "bliskosc metra, 15 min do centrum".

  • barka01

    Oceniono 11 razy 5

    Korki, korki ,korki a to dlatego że nie wybudowano w porę Nowo-Trockiej i nie poszerzono św. Wincentego. Mści się brak inwestycji drogowych na Targówku!!

  • barka01

    Oceniono 9 razy 3

    Korki, korki ,korki a to dlatego że nie wybudowano w porę Nowotrockiej i nie poszerzono św. Wincentego. Zaniachania mszczą się!!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX