Komentarze (229)
W Warszawie będzie jeździć 213 nowych tramwajów Hyundaia. Rozstrzygnięto kluczowy przetarg
Zaloguj się
Pokaż wcześniejsze komentarze
  • polonests

    Oceniono 4 razy 4

    A nie można w jakiś sposób namawiać pasażerów, żeby korzystali z ostatnich wagonów? Lepiej pozbyć się problemu, nie kupując dłuższych tramwajów. Co za logika...

  • sennachmura

    Oceniono 4 razy 4

    "duża rezerwa podaży miejsc" - dobre;-)

  • jtby

    Oceniono 4 razy 4

    Może dlatego, że nie jestem z Warszawy już w latach 80-tych zauważyłem tę prawidłowość w moim mieście, że w drugim wagonie jest luźniej niż w pierwszym, a wtedy to naprawdę były tłoki w komunikacji miejskiej.

  • prawdaprawda

    Oceniono 6 razy 4

    To nie wina ludzi tylko wąskich przystanków, ograniczonych dodatkowo barierkami.
    W wielu miejscach ciągle jeszcze takie funkcjonują.
    Żeby dostać się do przejścia dla pieszych z tylnego wagonu, trzeba "przedrałować" cały przystanek z trudem wymijając stojących, wsiadających i wysiadających z wagonów ludzi.

  • komentarzdramatyczny

    Oceniono 22 razy 4

    I po problemie. W związku z tym, że nie umieją korzystać z trzech wagonów to będą jak sardynki w puszcze stać w dwóch wagonach.

  • kerryking

    Oceniono 7 razy 3

    Warszawiaki z lubelskiego myślą, że bilet u kierowcy trza kupić i wbijają na przód.

  • botwinnik

    Oceniono 3 razy 3

    Absurdalny nagłówek. Jeżeli okazało się, że dłuższe składy nie są optymalnie wykorzystywane, to znaczy, że są nieefektywne, a nie że pasażerowie są niedorozwinięci. Z komunikacji publicznej korzystają ludzie o różnym stopniu sprawności, czasem gorszym wzroku. I trudno od wszystkich wymagać, aby w chwili wjazdu składu szacowali jego długość i optymalny sposób wykorzystania. Dlatego też logiczne wydaje się, żeby wszystkie składy były jeżeli nie identyczne, to najbardziej do siebie zbliżone.

  • da-jan55

    Oceniono 9 razy 3

    Wiadomo nie od dziś że przy lokomotywie cieplej !.

  • mer-llink

    Oceniono 19 razy 3

    No tak, jak zwykle w oczach władzy:
    lud jest głupi,
    lud jest ciemny,
    nie umie korzystac nie tylko z toalety,
    ale i prostego tramwaju.
    Po prostu głupi lud źle wsiada do tramaju!
    Tu władza przychyla ciemnemu ludowi nieba, a ten wielogłowy gamoń nie potrafi skonsumowac!

    Władzo! Jak lud Ci, Władzo, nie dogadza, to Ty sobie zmień lud. (B. Brecht)

  • tur_ams

    Oceniono 2 razy 2

    Jest zasadnicza różnica pomiędzy trzema Akwariami spiętymi w jeden skład, a nowoczesnym jednoprzestrzennym tramwajem. W nowoczesnym składzie człowiek nie jest fizycznie odspeparowany od reszty w ostatnim wagonie.

  • timtimtim

    Oceniono 2 razy 2

    Przyczyna wsiadania z przodu jest prosta. Z tyłu najczęściej siadają żule, których oko kierowcy nie jest w dziwny sposób w stanie dostrzec. Nawet w TV były kampanie kiedyś, ostrzegające, żeby siadać blisko kierowcy, jeśli czujesz się zagrożony(a).

  • tommms

    Oceniono 6 razy 2

    Wiceprezydent Soszyński pobieżnie wyciągnął wnioski. To, że pasażerowie nierównomiernie wykorzystują miejsce w tramwajach zależy głównie od organizacji tego środka transportu oraz infrastruktury mu przyległej. Wąskie przystanki, dojście tylko z jednej strony czy nie do końca trafione umieszczenie wiaty czy ławek powoduje, że ludzie kumulują się akurat na wysokości pierwszego wagonu.

  • a.k.traper

    Oceniono 4 razy 2

    Trzeba budować szersze niż dłuższe by wszyscy mogli widzieć.
    Z moich obserwacji wynika, że najwiecej tłoku z przodu robią starsze kobiety, dlaczego to się nie zastanawiałem, czasem nawet matki z wózkami mają problemy a z tyłu były faktycznie pustki, nawet miejsca siedzące. Pomijam dzieciaki ze szkół bo one czasem jak grono oblepią jakieś miejsca i tam dokazują ale im nie robi różnicy przód czy tył, jak widzą z tyłu wolne to nawet tam idą.

  • miky

    Oceniono 12 razy 2

    A Hyundai już zaczął produkować jakiekolwiek tramwaje czy ciągle dopiero planuję? Bo jednak produkcja czołgów i pociągów to nie to samo.

  • freud1

    Oceniono 40 razy 2

    Niestety, wiekszosc ludow, ktore nie uczestniczyly w tworzeniu urzadzen i rozwiazan technicznych, nie potrafi z nich w ogole korzystac. Lub jedynie czesciowo.
    Tak jest np. w Afryce, tak jest rowniez miejscami w Europie Wschodniej.

  • kpiarz

    Oceniono 12 razy 2

    Linia nr 2 kursuje w rejonie mokotowskiego zagłębia biurowego? Naprawdę??

  • wawka3791

    Oceniono 3 razy 1

    Najpierw zacznijcie budować te linie tramwajowe, a nie ciągle tylko o nich gadacie!!!

  • jakrab

    Oceniono 21 razy 1

    Czyżby Hyundai był bardziej szczodry dla decydentów od Pesy ?Bo nie bardzo rozumiem dlaczego pchamy się w problemy z drugim innym parkiem maszynowym ... No chyba ,że Pesa robi szajs albo chciała kosmiczne pieniądze za kontrakt .

  • dorsai68

    0

    Krótsze tzn. jakiej długości? Bo Pesy jeżdżące po Warszawie mają niespełna 33 metry. Zamówione właśnie Hyundaie w większości też.

  • c.t.k

    Oceniono 11 razy -1

    Szkoda, że nie kupiono chociaż kilku sztuk tramwajów trzykierunkowych. Szkoda

  • rozaliaroyale

    Oceniono 2 razy -2

    ciekawą politykę ma ten Trzaskowski ( Kanadyjczycy mają takie powiedzenie " jesteśmy za biedni zęby kupować tanie rzeczy") ale Warszawa przecież jest bogata, w związku z tym można sobie pohulać po mieście plastikowymi tramwajami z Korei ...

  • antybandzior

    Oceniono 8 razy -4

    bo z tyłu jeżdżą śmierdziele bezdomne, strach tam stać a co mówić o zajęciu miejsca siedzącego...

  • kar.as

    Oceniono 12 razy -4

    Kupili koreańskie. Zapewne były tańsze od Pesy, Solarisa czy Modertransu. A musiały być tańsze, ponieważ polskie firmy uduszone są podatkami i wysokimi kosztami produkcji (niezależnymi od producentów).

  • grey-sky

    Oceniono 9 razy -5

    Jeśli urzędnicy wyciągają takie wnioski, tak "mądrze" myślą niedługo zaczną się problemy z nową władzą. Nikt nie jest wybrany na zawsze. Kilka głupich decyzji i trzeba się będzie zderzyć ze złością mieszkańców. Na pewno znajdą się tacy którzy będą nawoływać do referendum. W czasie wyborów miałam takie marzenie, by kandydatów na radnych i prezydenta zmusić do jeżdżenia po mieście w różnych godzinach by osobiście zobaczyli co i jak zmieniać a nie gadali głupoty. Wybieranie kogoś tylko dlatego że jest z PO lub PiS to jest czysty idiotyzm. Potem taki radny stawia pomniki zamiast budować szkoły czy remontować ulicę.

  • 4mils

    Oceniono 5 razy -5

    Warszawiacy nad morze szynobusem.

  • trashbox

    Oceniono 15 razy -5

    przystanki szerokości 50cm są winne że nie da się przejść, POpacan, koreańskie zamówił do tego

  • kirdan1

    Oceniono 19 razy -5

    Większość polskich miast planując zakupy taboru przynajmniej w części daje zarobić polskim producentom (np: Szczecin, Częstochowa, Poznań). Jak widać Warszawa nie...

  • senseiek

    Oceniono 17 razy -5

    1) tramwaje powinny być darmowe
    2) autobusy powinny być darmowe
    1+2 = będą pełne ludzi którzy zostawia swoje samochody w domach = mniejsze zanieczyszczenie powietrza..

  • roboter

    Oceniono 19 razy -5

    Jest kilka powodów dla których ludzie wybierają pierwszy wagon. Jednym z nich jest to, że w pierwszym jest motorniczy, który będzie w stanie zauważyć i zareagować, gdy coś złego będzie się działo w wagonie. Tak więc to nie to, że ludzie nie umieją. W większości wypadków robią tak ze względów bezpieczeństwa.

  • zbych21

    Oceniono 8 razy -6

    Rozumowanie jak w tej opowiastce o ludziach, którzy nie potrzebują butów, bo przecież przywykli chodzić boso. Ludzie musieliby się po prostu przyzwyczaić do dłuższych tramwajów.

  • ankawwa

    Oceniono 15 razy -7

    A może ktoś z Was dokopie się do info, w jaki sposób Azjaci zapewnią serwis gwarancyjny tych klimatyzowanych cudeniek ???? Będą tygodniami stać w zajezdniach jak windy na stacjach Metra :-)). Mądry ten Wasz "prezydent"

  • dert4

    Oceniono 19 razy -7

    Czaskoski, przyznaj się ile przytuliłeś od Koreańczyków ?

  • niezrzeszony1

    Oceniono 25 razy -7

    To teraz głupotą Polaka tłumaczy się zakup tramwajów Koreańskich, a nie Polskich? Co za kraj.

  • janrobin2015

    Oceniono 10 razy -8

    Dlaczego GW nie pyta sie dlaczego trzaszkowski wybral tramwaj ktory istnieje tylko jako protoptyp bez homologacji? Bedzie produkowany w Koreii. ‘Rewelacja’ Dlaczego nie sprawdxona PeSa?

  • ankawwa

    Oceniono 14 razy -8

    No, to teraz będziecie "warszawiacy" ramię w ramię ze śmierdzącymi królami życia się ściskać.
    Prawda, że Warszawa jest dla każdego :-))

  • stachud

    Oceniono 21 razy -9

    To skandal kupowanie korańskiego dziadostwa jak jest pesa. CBA powinno wejść do ratusza.

  • piotr.ryka

    Oceniono 17 razy -11

    Warszawiacy nie umieją zliczyć do trzech... Wiejska hołota ich udająca jeszcze się nie zdążyła w tej materii dokształcić, ale kocha Unię, LGBT i PO, a Wiosnę, to już prawie jak siebie samą.

  • mrpens

    Oceniono 13 razy -11

    Trzaskowski jednym słowem określił swój elektorat jako prymitywy :-)

  • antygronkowiec

    Oceniono 21 razy -11

    Ale bzdury i pytanie, dlaczego wygrał koreański no name? Przecież PESA to polska firma a więc to jest wspieranie polskiej przedsiębiorczości i przemysłu? Teraz już wiecie że to jest antyPOlska POlityka w wykonaniu czaskowskiego

  • szymi_mispanda

    Oceniono 24 razy -12

    "Wszystkie będą klimatyzowane i wyposażone w monitoring."

    .. jeszcze ch...a potrzebne np wi fi

    a takie sprawy jak:

    - czy beda mialy siedzenia ergonomiczne czy dziecinnno-LGBT?
    - czy beda mialy rurki do trzymania wszedzie?

  • intelektualista123

    Oceniono 17 razy -13

    To jest skandal, tramwaje zagraniczne gdy mamy swoje firmy w Polsce, Czaskowski to jest antypolskie ............WO

  • karrampa

    Oceniono 29 razy -13

    TyPOwa patologia.
    Nie chodzi przypadkiem o to, że dłuższe tramwaje byłyby polskie, a wg Platformersów "Polska to nienormalość" i trzeba promować produkty koreańskie, niemieckie, francuskie byle nie polskie ?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX