Billboardy Gronkiewicz-Waltz wisiały w całej Warszawie. Koszt kampanii? Ponad 8 milionów złotych

W ostatnich miesiącach w wielu punktach miasta pojawiły się plakaty i billboardy z serii "Sami zobaczcie, jak zmieniała się Warszawa". Kampania była kontynuowana przed wyborami samorządowymi, więc aktywiści miejscy poprosili ratusz o podanie jej kosztów. Teraz ratusz poinformował, że kampania miała charakter informacyjny i wydano na nią 8,2 miliona złotych z budżetu miasta.

Kampania informacyjna "Sami zobaczcie" była prowadzona przez miasto w ciągu ostatnich dwóch lat. W różnych częściach Warszawy można było zobaczyć plakaty i billboardy z informacjami dotyczących np. nowych ścieżek rowerowych, poprawy jakości powietrza, rozbudowy szpitali czy bulwarów wiślanych.

Kampania "Sami zobaczcie". Aktywiści: zwlekali z podaniem danych

Przed tegorocznymi wyborami samorządowymi aktywiści miejscy zwrócili się do ratusza z prośbą o podanie kosztów kampanii "Sami zobaczcie". Sugerowali, że materiały mogą być częścią kampanii wyborczej, bo mają charakter wizerunkowy, a nie informacyjny.

Wniosek o udzielenie informacji 10 września złożył w ratuszu działacz Stowarzyszenia Wiatrak Tadeusz Rudzki. Po miesiącu aktywista poinformował, że biuro marketingu miasta potrzebuje dodatkowego czasu na podanie tej informacji ze względu na "konieczność pozyskania danych". Urząd obiecał, że poinformuje o kosztach kampanii najpóźniej 10 listopada, czyli już po zakończeniu wyborów samorządowych.

Stowarzyszenie informuje, że ratusz podał teraz informację o szczegółowych kosztach "Sami zobaczcie". Jak się okazuje, na kampanię wydano łącznie ponad 8 milionów złotych z budżetu miasta. Z tego ponad dwa miliony wydano w okresie październik-grudzień 2017 i ponad sześc milionów w okresie luty-październik 2018. Jak uzasadnia ratusz w piśmie przesłanym do stowarzyszenia, kampania dotyczyła "istotnych spraw z punktu widzenia mieszkańców stolicy".

Aktywiści twierdzą, że kwotę 8 milionów złotych można było spożytkować lepiej. "Szczególnie, że jedno z haseł kampanii brzmiało "Warszawiacy płacą mniej"  - dodają.

Więcej o:
Komentarze (60)
Billboardy Gronkiewicz-Waltz wisiały w całej Warszawie. Koszt kampanii? Ponad 8 milionów złotych
Zaloguj się
  • 2bogaty-wienc-mondry

    Oceniono 39 razy 17

    A tymczasem...kilkaset tysięcy zabrakło na projekt ulicy Nowotrockiej na Targówku i miasto uwaliło przetarg w dniu 2 listopada. Drugi raz. Stójcie se w korkach, będziecie mili wincyj czasu na podziwianie bilboardów.

  • gayetaagonia

    Oceniono 49 razy 11

    A teraz zagadka. Do kogo należały te billboardy .... Oczywiście do Agory czyli wspolqiercow HGW :D jak się cieszę że nie płaciłem podatków w wawie. I nie dołożyłem ani złotówki do kradzieży kamienic i wspierania Agory

  • qwerfvcxzasd3

    Oceniono 18 razy 10

    Widzę, żę sami specjaliści się tutaj wypowiadają. Te kilka baniek przez kilka lat to promil, promila budżetu miasta. Oczywiście wszyscy wiedzą, że kasą przytuliła agora, tak jakby nie było innych włascicieli sieci billboardów. Każde miasto ma część budzetu przeznaczoną na takie cele.

  • justas32

    Oceniono 27 razy 9

    Na tych billboardach nie ma Pani Gronkiewicz tylko jest promocja miasta. To dlaczego kłamiecie ...

  • Ada Par

    Oceniono 19 razy 7

    I Dobrze. Nie wiem skąd ta histeria....
    Połowa skretyniałych zwolenników dojnej zmiany i tak nie widzi, albo nie chce widzieć tych zmian.
    Przez dwa lata , to i tak niewiele wydała.
    Wychodzi taniej niż gdyby te informacje miała być emitowana np. w TV.
    Obecna publiczna TV, nie wyemitowałaby tej informacji w ogóle, a prywatne wyciągnęłyby kasy jak za zboże. W dodatku trzeba co do grosza wykorzystać fundusze unijne.

  • siwywaldi

    Oceniono 29 razy 7

    I właśnie m.in. dlatego, od samego początku kampanii wyborczej, pisałem, że Warszawa po raz kolejny MUSI wybierać między dżumą a cholerą... :-)

  • radon13

    Oceniono 16 razy 6

    Za to TVPIS kosztowała nas wszystkich 800 mln złotych za rok a to głównie propaganda, w tym wyborcza . Wczoraj np jak zwykle zmienili z zaskoczenia program, bo nie mogli wytrzymać że Polsat coś zrobił nadzwyczajnego , film Niepodległość, który naprawdę warto obejrzeć .

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX