Tarcze Maria i Krystyna skończyły drążyć metro i można je zobaczyć z bliska. Każda waży po 650 ton

W niedzielę metro zaprasza na dzień otwarty. Mieszkańcy będą mogli z bliska zobaczyć tarcze Marię i Krystynę, które wcześniej przez 243 dni drążyły tunel II linii metra.

Tarcze Krystyna i Maria zbudowały tunele II linii metra na Woli. W ostatnim czasie zakończyły prace pod ziemią. W niedzielę 16 sierpnia w godzinach 13-16 zostaną pokazane warszawiakom na placu budowy przy zbiegu ulicy Kasprzaka z Karolkową.

Budowa II linii metra. Tarcze ważą po 650 ton

Każda z tarcz waży po 650 ton. Budowały tunele od przyszłej stacji Księcia Janusza do ronda Daszyńskiego. Tarcza Maria przez 127 dni wydrążyła 2545 metrów tunelu ze średnią prędkością 18 metrów na dobę. Rekordowy wynik to 36 metrów wydrążonych w ciągu dnia. Tarcza Krystyna wydrążyła 2541 metrów tunelu w 116 dni. Proces drążenia tuneli można było oglądać na zamieszczanych przez Metro Warszawskie filmach. 

Dzień otwarty na budowie metra

W ramach dnia otwartego chętni będą mogli obejrzeć tarcze z bliska i zrobić sobie z nimi pamiątkowe zdjęcie. Oprócz tego będzie można obejrzeć prezentacje multimedialne o pracy budowniczych metra oraz wystawę zdjęć pokazujących ze szczegółami jak wygląda budowa tuneli przez tarczę TBM. Odbędą się też warsztaty dla dzieci. Dodatkowo Metro Warszawskie z okazji zakończenia drążenia tuneli II linii metra wydało certyfikowany numizmat. Otrzyma go każdy, kto w niedzielę przyjdzie zobaczyć tarcze.

Na plac budowy metra przy zbiegu ulicy Kasprzaka z Karolkową można dojechać komunikacją miejską. W pobliżu są przystanki linii autobusowych 105, 109, 155, 171, 178, 190, 255. Obok jest również stacja linii metra oraz przystanki tramwajów 1, 11, 22, 24. Z ul. Włościańskiej,  gdzie w niedzielę odbędzie się impreza EkoKreatywna Warszawa, chętnych przywiezie autobus specjalnej linii 912 kursujący na trasie: Metro Marymont -  Włościańska – Słowackiego – ks. Popiełuszki – Okopowa – Towarowa – Prosta.

II linia metra do 2023 roku

Miasto zapowiada, że cała druga linia metra będzie gotowa przed 2023 rokiem. Trwa budowa odcinka z trzema stacjami na Pradze-Północ i Targówku - to ok. 3,12 kilometra trasy, a w kierunku zachodnim, z Ronda Daszyńskiego powstaje ok. 3,4 kilometra podziemnej kolei również z trzema stacjami.

Obydwie budowy zakończą się w 2019 r. Metro Warszawskie wybrało także wykonawcę projektu i budowę ostatniego odcinka drugiej linii metra na zachodzie stolicy - na Bemowie, od planowanej stacji Powstańców Śląskich do stacji Techniczno-Postojowej Mory. To ok. 4 kilometrów trasy. Na wszystkie prace wykonawca będzie miał 50 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Otwarte zostały także oferty w przetargu na wykonawcę ostatniego odcinka metra w prawobrzeżnej Warszawie, na Targówku - ok. 4 kilometrów trasy, trzech stacji i hali torów odstawczych. Wykonawca będzie miał na to 36 miesięcy od daty podpisania umowy.

Miasto było skazane na korki, dlatego zbudowali podwieszane metro

Więcej o:
Komentarze (7)
Tarcze Maria i Krystyna skończyły drążyć metro i można je zobaczyć z bliska. Każda waży po 650 ton
Zaloguj się
  • wod-nick260

    Oceniono 1 raz 1

    Jak skończyły, to dawajcie je do Łodzi, niech drążą między Fabryczną a Kaliską.

  • m.godwin

    Oceniono 1 raz 1

    To teraz się pogryzą między sobą.

  • 0

    A może Krystyna i Maria zajmą się komplikowaniem planu naszej warszawskiej kolei podziemnej poprzez drążenie tuneli TRZECIEJ LINII metra

  • dziadwawelski

    0

    To powinny być tarcze Lech i Maria Kaczyńsko smoleńscy ;-))) Dlaczego w stolicy tak nienawidzi się profesora Leszka ? Dlatego że to Żyd ???? :-)))

  • hens

    Oceniono 2 razy 0

    A dlaczego tym tarczom nadano imiona kobiece Maria i Krystyna,
    a nie takie polskie pedalsko-pedofilskie jak Jarosław i Antoni ?

  • Moje konto

    Oceniono 2 razy 0

    Rozumiem, że Jarek mógł być zdenerwowany, ale żeby zaraz Pawłowicz tunele drążyć ?!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX