ZTM pokazał nowy Bilet Metropolitalny. Będzie taniej nawet o 130 złotych

Zarząd Transportu Miejskiego pokazał wzór nowego Biletu Metropolitalnego. Zapowiedział również duże zniżki na bilety dla mieszkańców podwarszawskich gmin w ramach programu Warszawa+.

ZTM poinformował właśnie, że przygotowuje się do wprowadzenia Biletów Metropolitalnych dla mieszkańców podwarszawskich gmin, którzy rozliczają w nich podatki. Wszystko w ramach programu Warszawa+.

Bilet Metropolitalny

W magazynach Zarządu Transportu Miejskiego jest już pierwsza partia 75 tysięcy kart do kodowania Biletów Metropolitalnych.

Z jednej strony jest na nich logo Warszawskiego Transportu Publicznego, a z drugiej miejsce na wzór graficzny przygotowany przez każdą gminę. Ogłoszony został również przetarg na wykonanie kolejnych 200 tysięcy kart. Mieszkańcy będą wyrabiali karty w swojej gminie, a kodowali bilety w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM.

Warszawa+: tańsze bilety

W maju tego roku warszawscy radni przyjęli uchwałę o nowych zasadach dofinansowania biletów w ramach porozumienia Warszawa+. Od 1 września osoby, które rozliczają podatki w podwarszawskich gminach będą mogli jeździć taniej komunikacją miejską.

Z programu Warszawa+ korzystają już niektóre gminy. Jako pierwsze skorzystały z niej Marki (teraz w 1. strefie). A później dołączyła jeszcze Jabłonna, Konstancin-Jeziorna, Nadarzyn, Nieporęt, Wieliszew i Legionowo.

Nowe porozumienie zakłada trzy poziomy dofinansowania tańszych biletów:  "Bilet Warszawa+1", "Bilet Warszawa+2" oraz "Bilet Warszawa+3", w zależności od opcji wybranej przez daną gminę.

I tak, np. pasażer rozliczający się z podatków w gminie, która podpisze porozumienie z ZTM w ofercie Warszawa+3, za bilet 30-dniowy normalny imienny ważny w obu strefach biletowych od września zapłaci tylko 120 zł, o 60 zł mniej niż dotychczas. A bilet 90-dniowy normalny imienny, ważny w obu strefach będzie kosztował 330 zł (czyli o 130 zł mniej). Różnicę w cenie pokryje dany samorząd. 

Rozwiązanie takie zaproponowano wszystkim gminom aglomeracji warszawskiej. 

Zainteresowanie wyraziło już 20 samorządów: Legionowo, Jabłonna, Stare Babice, Leszno, Raszyn, Wiązowna, Piaseczno, Sulejówek, Józefów, Góra Kalwaria, Wołomin, Nieporęt, Lesznowola, Otwock, Halinów, Ożarów Mazowiecki, Wieliszew, Radzymin, Pruszków i Kobyłka.

Jakie problemy widzisz w warszawskiej komunikacji miejskiej? Napisz nam o tym na listy_do_metrowarszawa@agora.pl lub w wiadomości prywatnej na Facebooku. 

Ładuję syna do wózka, do którego mocuję kamerę i ruszam w miasto sprawdzić, jak to jest z tymi "obniżającymi się" autobusami

Więcej o:
Komentarze (10)
Warszawa+ i Bilet Metropolitalny
Zaloguj się
  • agaelgam

    Oceniono 9 razy 3

    Dlaczego pasażer rozliczający sie z podatków w gminie podwarszawskiej zapłaci 60zł mniej za bilet, podczas gdy w Warszawie różnica miedzy 30-dniowym biletem imiennym a biletem Warszawiaka to tylko 14 zł?????

  • starsza10

    Oceniono 4 razy -2

    Niestety, mieszkając w Warszawie i płacąc tu podatki można liczyć wyłącznie na nieustające remonty linii tramwajowych, nagłe zmiany rozkładu jazdy ZTM, niewydolność policji nieradzącej sobie ze speedarami i wielbicielami ryczących silników. Przywileje są dla tłuszczy najeżdżającej stolicę (np. przy okazji meczów legii), ale nie dla jej mieszkańców. Niestety2: nie ma żadnych osobowości dających nadzieję na mądre rządzenie stolicą.

  • rhemek76

    Oceniono 12 razy -2

    Ale ZTM ma smykałkę do interesów. Za 3 miesiące wybory, więc postawił samorządy pod ściana, żaden burmistrz nie odważy się teraz na nic innego , jak najdroższą dla gminy opcje, ale najtańszą dla mieszkańców, bo popełniłby wyborcze harakiri.

  • Oceniono 24 razy -2

    Dlaczego nikt nie poruszy zupełnie bulwersującego tematu: z Kartą Warszawiaka ludzie z Warszawy będą jeździć w 2 strefie jak w 1, ale mieszkańcy gmin, mimo iż gminy słono płacą Warszawie za komunikację, nawet w przypadku najwyższych dopłat do Warszawa+ będą jeździć znacznie drożej.

    Albo: dlaczego do wyrobienia Karty Warszawiaka trzeba NIE TYLKO rozliczać się w US w Warszawie, ale i mieszkać w Warszawie? Przecież, skoro się rozliczam, to finansuję Warszawę, więc cóż to za dyskryminacja, że muszę jeszcze mieć warszawski adres? Dlaczego warszawiacy będą jeździć "u mnie" jak u siebie, a ja będę prawa wzajemności pozbawiony?

    Panie Osowski, do dzieła!

  • tomm72

    Oceniono 15 razy -3

    Ano dlatego, ze watszawiacy pojada warszawska komunukacja, nie no piaseczynska czy pruszkowska.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX