Metro Warszawa. Miasto zapowiada: II linia gotowa do 2023 roku. Tak będą wyglądały stacje

W środę wybrany został wykonawca ostatniego odcinka drugiej linii metra w Warszawie na prawym brzegu. W dalszym ciągu nie ma firmy, która wybuduje dwukilometrowy odcinek wraz ze stacjami "Wola Park" i "Powstańców Śląskich".

Po unieważnieniu pierwszego przetargu miasto ogłosiło kolejny i szuka firmy, która wybuduje dwukilometrowy odcinek wraz ze stacjami "Wola Park" i "Powstańców Śląskich".

Metro Warszawa - II linia

To fragment pomiędzy obecnie budowanymi odcinkiem na Woli a końcowym na Bemowie. Pierwsza z tych stacji powstanie pod ul. Górczewską w rejonie Białowiejskiej; druga również pod ul. Górczewską – po wschodniej stronie Powstańców Śląskich. Za stacją przewidziano komorę torów odstawczych.

To najkrótszy z planowanych odcinków drugiej linii – będzie miał 2 kilometry długości. Przedsiębiorcy mogą składać oferty do 7 sierpnia, a wybrany wykonawca będzie miał 38 miesięcy od podpisania umowy na realizację prac.

- Dziś ogłaszamy przetarg na dwa kilometry trasy, które dopełnią drugą nitkę podziemnej kolei. Bardzo się cieszę, że podjęte przez nas wyzwanie staje się rzeczywistością. Zgodnie z naszymi zamierzeniami całą drugą linią metra warszawiacy pojadą w 2023 roku - mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy.

Metro na Bródno zbuduje konsorcjum

W środę wybrany został wykonawca ostatniego odcinka drugiej linii metra. Podziemną kolej na Bródno wybuduje konsorcjum firm Astaldi i Gülermak. Te dwie firmy wybudowały centralny odcinek drugiej linii metra, a teraz pracują przy jego rozbudowie o trzy stacje na Woli i trzy na Pradze-Północ i Targówku. Dodatkowo konsorcjum zostało również wybrane w przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie ostatnich trzech stacji nitki M2 na Bemowie i Stacji Techniczno-Postojowej Mory.

Teraz ich zadaniem będzie budowa czterech kilometrów trasy z trzema stacjami: C19 roboczo nazywanej "Zacisze" pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  "Kondratowicza" przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21  „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Wybudują także podziemną halę torów odstawczych za ostatnią stacją, trzy wentylatornie i tunele (oddzielne dla każdego kierunku jazdy). Będą mieli na to 36 miesięcy, od momentu podpisania umowy. Koszt tej inwestycji to 1 397 895 000 zł brutto.

Metro na II linii - do 2023 roku

Miasto zapowiada, że cała druga linia metra będzie gotowa przed 2023 rokiem. Trwa budowa odcinka z trzema stacjami na Pradze-Północ i Targówku – to ok. 3,12 kilometra trasy, a w kierunku zachodnim, z Ronda Daszyńskiego powstaje ok. 3,4 kilometra podziemnej kolei również z trzema stacjami.

Obydwie budowy zakończą się w 2019 r. Metro Warszawskie wybrało także wykonawcę projektu i budowę ostatniego odcinka drugiej linii metra na zachodzie stolicy – na Bemowie, od planowanej stacji Powstańców Śląskich do stacji Techniczno-Postojowej Mory. To ok. 4 kilometrów trasy. Na wszystkie prace wykonawca będzie miał 50 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Otwarte zostały także oferty w przetargu na wykonawcę ostatniego odcinka metra w prawobrzeżnej Warszawie, na Targówku – ok. 4 kilometrów trasy, trzech stacji i hali torów odstawczych. Wykonawca będzie miał na to 36 miesięcy od daty podpisania umowy.

Jak podobają Ci się wizualizacje stacji i wejść do metra? Napisz do nas: listy_do_metrowarszawa@agora.pl

Więcej o:
Komentarze (14)
Metro Warszawa. Miasto zapowiada: II linia gotowa do 2023 roku. Tak będą wyglądały stacje
Zaloguj się
  • ches-ter70

    Oceniono 1 raz 1

    Szkoda, że ostatnia stacja po zachodniej stronie nie będzie w Morach, w rejonie ul. Połczyńskiej i trasy S8 oraz wylotówki na Sochaczew. Dużo więcej osób mogłoby skorzystać z metra.

  • morsik2

    Oceniono 3 razy 3

    Skończą w 2023!!! Tempo niesamowite, zwolnijcie trochę.

  • finli

    Oceniono 6 razy -4

    Ciekawe o ile dałoby się zredukować koszty i skrócić czas budowy metra, gdyby budować stacje w wariancie minimalistycznym, takim jak w NY. Bez tych wszystkich ozdóbek kasetonów, pierdulionów ozdobników i innych niepotrzebnych nikomu elementów....

  • acide94

    Oceniono 5 razy 3

    Spokojnie, do 2023 okaże się że stacje muszą być biało-czerwone, z widocznymi symbolami religijnymi i freskami na temat żołnierzy wyklętych.

  • polak_k.prawy

    Oceniono 6 razy 2

    Dobrze, że się śpieszą. PiS wprowadził dyktaturę i okopuje się. Przez - wkrótce - swój Sąd Najwyższy zagwarantuje to, że jak opozycja wygra wybory, będą one unieważnione. Z nowego budżetu UE nic nie dostaniemy, ze względu na brak praworządności. Przynajmniej Warszawa będzie miała 2 pełne linie metra. Szkoda Krakowa, Łodzi i Wrocławia, miast które też się przymierzały do metra.. Muszą poczekać aż pisowski reżim zostanie obalony, a to może potrwać.

  • blasphemy

    Oceniono 3 razy 3

    Fascynująca 'galeria zdjęć'. Zdjęcia 2, 8 i 9 identyczne, tylko niby z różnych stacji. Zdjęcie 4 niby z Kondratowicza, tylko tu jest sraczkowate, a na innych wizualizacjach niby z Kondratowicza stacja jest czarno- biała. Ktoś to w ogóle czyta i ogląda przed wypuszczeniem?

  • galaktyczne_jajco

    Oceniono 3 razy -3

    III nitka w 2223!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX