Metro Warszawa. Miasto zapowiada: II linia gotowa do 2023 roku. Tak będą wyglądały stacje

W środę wybrany został wykonawca ostatniego odcinka drugiej linii metra w Warszawie na prawym brzegu. W dalszym ciągu nie ma firmy, która wybuduje dwukilometrowy odcinek wraz ze stacjami "Wola Park" i "Powstańców Śląskich".

Po unieważnieniu pierwszego przetargu miasto ogłosiło kolejny i szuka firmy, która wybuduje dwukilometrowy odcinek wraz ze stacjami "Wola Park" i "Powstańców Śląskich".

Metro Warszawa - II linia

To fragment pomiędzy obecnie budowanymi odcinkiem na Woli a końcowym na Bemowie. Pierwsza z tych stacji powstanie pod ul. Górczewską w rejonie Białowiejskiej; druga również pod ul. Górczewską – po wschodniej stronie Powstańców Śląskich. Za stacją przewidziano komorę torów odstawczych.

To najkrótszy z planowanych odcinków drugiej linii – będzie miał 2 kilometry długości. Przedsiębiorcy mogą składać oferty do 7 sierpnia, a wybrany wykonawca będzie miał 38 miesięcy od podpisania umowy na realizację prac.

- Dziś ogłaszamy przetarg na dwa kilometry trasy, które dopełnią drugą nitkę podziemnej kolei. Bardzo się cieszę, że podjęte przez nas wyzwanie staje się rzeczywistością. Zgodnie z naszymi zamierzeniami całą drugą linią metra warszawiacy pojadą w 2023 roku - mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy.

Metro na Bródno zbuduje konsorcjum

W środę wybrany został wykonawca ostatniego odcinka drugiej linii metra. Podziemną kolej na Bródno wybuduje konsorcjum firm Astaldi i Gülermak. Te dwie firmy wybudowały centralny odcinek drugiej linii metra, a teraz pracują przy jego rozbudowie o trzy stacje na Woli i trzy na Pradze-Północ i Targówku. Dodatkowo konsorcjum zostało również wybrane w przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie ostatnich trzech stacji nitki M2 na Bemowie i Stacji Techniczno-Postojowej Mory.

Teraz ich zadaniem będzie budowa czterech kilometrów trasy z trzema stacjami: C19 roboczo nazywanej "Zacisze" pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  "Kondratowicza" przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21  „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Wybudują także podziemną halę torów odstawczych za ostatnią stacją, trzy wentylatornie i tunele (oddzielne dla każdego kierunku jazdy). Będą mieli na to 36 miesięcy, od momentu podpisania umowy. Koszt tej inwestycji to 1 397 895 000 zł brutto.

Metro na II linii - do 2023 roku

Miasto zapowiada, że cała druga linia metra będzie gotowa przed 2023 rokiem. Trwa budowa odcinka z trzema stacjami na Pradze-Północ i Targówku – to ok. 3,12 kilometra trasy, a w kierunku zachodnim, z Ronda Daszyńskiego powstaje ok. 3,4 kilometra podziemnej kolei również z trzema stacjami.

Obydwie budowy zakończą się w 2019 r. Metro Warszawskie wybrało także wykonawcę projektu i budowę ostatniego odcinka drugiej linii metra na zachodzie stolicy – na Bemowie, od planowanej stacji Powstańców Śląskich do stacji Techniczno-Postojowej Mory. To ok. 4 kilometrów trasy. Na wszystkie prace wykonawca będzie miał 50 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Otwarte zostały także oferty w przetargu na wykonawcę ostatniego odcinka metra w prawobrzeżnej Warszawie, na Targówku – ok. 4 kilometrów trasy, trzech stacji i hali torów odstawczych. Wykonawca będzie miał na to 36 miesięcy od daty podpisania umowy.

Jak podobają Ci się wizualizacje stacji i wejść do metra? Napisz do nas: listy_do_metrowarszawa@agora.pl

Więcej o:
Komentarze (14)
Metro Warszawa. Miasto zapowiada: II linia gotowa do 2023 roku. Tak będą wyglądały stacje
Zaloguj się
  • strach_sie_bac

    Oceniono 17 razy 13

    "Miasto zapowiada, że cała druga linia metra będzie gotowa przed 2023 rokiem."

    Pod warunkiem, że prezydentem nie będzie Bylejaki, dla niego to zbyt duży postęp technologiczny.

  • morsik2

    Oceniono 3 razy 3

    Skończą w 2023!!! Tempo niesamowite, zwolnijcie trochę.

  • acide94

    Oceniono 5 razy 3

    Spokojnie, do 2023 okaże się że stacje muszą być biało-czerwone, z widocznymi symbolami religijnymi i freskami na temat żołnierzy wyklętych.

  • blasphemy

    Oceniono 3 razy 3

    Fascynująca 'galeria zdjęć'. Zdjęcia 2, 8 i 9 identyczne, tylko niby z różnych stacji. Zdjęcie 4 niby z Kondratowicza, tylko tu jest sraczkowate, a na innych wizualizacjach niby z Kondratowicza stacja jest czarno- biała. Ktoś to w ogóle czyta i ogląda przed wypuszczeniem?

  • polak_k.prawy

    Oceniono 6 razy 2

    Dobrze, że się śpieszą. PiS wprowadził dyktaturę i okopuje się. Przez - wkrótce - swój Sąd Najwyższy zagwarantuje to, że jak opozycja wygra wybory, będą one unieważnione. Z nowego budżetu UE nic nie dostaniemy, ze względu na brak praworządności. Przynajmniej Warszawa będzie miała 2 pełne linie metra. Szkoda Krakowa, Łodzi i Wrocławia, miast które też się przymierzały do metra.. Muszą poczekać aż pisowski reżim zostanie obalony, a to może potrwać.

  • ches-ter70

    Oceniono 1 raz 1

    Szkoda, że ostatnia stacja po zachodniej stronie nie będzie w Morach, w rejonie ul. Połczyńskiej i trasy S8 oraz wylotówki na Sochaczew. Dużo więcej osób mogłoby skorzystać z metra.

  • engarde

    Oceniono 7 razy -1

    W takim tempie do 2077 zbudują trzecią linię i będzie prawdziwy Cyberpunk...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX