Lotnisko Chopina jednak nie będzie zamknięte. "Taka jest wola i decyzja premiera Morawieckiego"

Centralny Port Lotniczy miał być zagrożeniem dla warszawskiego Lotniska Chopina. Pomimo że prezydent Duda podpisał już specustawę o CPK, politycy zapowiadają, że nie oznacza to końca dla istniejących lotnisk.

W poniedziałek prezydent Andrzej Duda podpisał specustawę o Centralnym Porcie Lotniczym. Dla wielu osób było to jednoznaczne z zamknięciem lotnisk na Okęciu oraz w Modlinie. Okazuje się jednak, że może być inaczej.

Centralny Port Lotniczy powstanie

Wiele jest osób, którym nie podoba się pomysł budowy Centralnego Portu Lotniczego w podwarszawskim Baranowie. 

Czytaj także:  Rafał Trzaskowski nie chce Centralnego Portu Komunikacyjnego, bo... nie ma szans z lotniskiem w Berlinie

Od kilku miesięcy mówiło się o tym, że oprócz tego, że oznacza to wyrok na pola i domy mieszkańców docelowego miejsca nowego lotniska (Baranowa), to źle wróży ono również warszawskiemu Okęciu oraz portowi lotniczemu w Modlinie. Podsycali to politycy partii rządzącej, którzy zapowiadali, że CPK oznacza zamknięcie Okęcia, a w przypadku Modlina preferencje posłów i polityków PiS miał port lotniczy w Radomiu.

Początkowo zdawało się, że wraz z podpisaniem specustawy przez prezydenta, wszystkie te obawy się spełnią, we wtorek okazało się jednak, że będzie inaczej.

Lotnisko Chopina i Modlin zostają

Pełnomocnik rządu do spraw budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego - Mikołaj Wild, w udzielonym we wtorek RMF FM wywiadzie powiedział, że nie oznacza to zamknięcia Portu Lotniczego im. Fryderyka Chopina, a likwidacja lotniska w Modlinie nie jest w interesie mieszkańców Mazowsza.

Mikołaj Wild podkreślił również, co prawda, że warunkiem powodzenia inwestycji w CPK jest przeniesienie tam ruchu międzykontynentalnego, ale nie wykluczył pozostawienia na Okęciu ruchu krajowego i europejskiego.

Morawiecki nie chce likwidacji Lotniska Chopina

Informacje te poprał europoseł PiS Ryszard Czarnecki, który poinformował, że premier Mateusz Morawiecki również jest przeciwny zamknięciu Lotniska im. Fryderyka Chopina. 

Nie ma mowy o likwidacji Okęcia. Będzie ważnym uzupełnieniem – i wygodnym dla warszawiaków - Centralnego Portu Lotniczego - powiedział w TVN24. - Taka jest wola i decyzja premiera Morawieckiego. Okęcie pozostaje. A swoją drogą budujemy CPL.

Dodał również, że skoro Berlin ma kilka lotnisk, to Warszawa może mieć przynajmniej dwa. 

Co myślisz o budowie Centralnego Portu Lotniczego? Napisz do nas na listy_do_metrowarszawa@agora.pl lub w wiadomości prywatnej na Facebooku.

Mieszkańcy Baranowa nie chcą lotniska PiS-u. Mają kilka powodów. "Musi się cały kraj dowiedzieć"

Więcej o:
Komentarze (10)
Lotnisko Chopina nie będzie zamknięte przez Centralny Port Lotniczy
Zaloguj się
  • siwywaldi

    Oceniono 12 razy 12

    Cyt.: Lotnisko Chopina jednak nie będzie zamknięte. "Taka jest wola i decyzja premiera Morawieckiego"
    ===========================================
    Oj uśmiałem się do łez, zwłaszcza z tej "woli premiera" :-))
    Bo prawda jest brutalna, a oznacza ona z budowy "drugiej Gdyni" - bo TAKI miał być polityczny podtekst i symbol CPK Baranów, wyjdą nici. Tyle, ze teraz trzeba się z tego delikatnie rakiem wycofać.

    A powodów fiaska jest wiele: po pierwsze NIE ZNAJDZIE się idiota skłonny wyłożyć 50-60 miliardów złotych, na coś co w rozmarzonych o "wielkości Polski" łbach miało by konkurować z Berlinem, Frankfurtem czy nawet Helsinkami, będącymi liczącym się od lat na rynku hubem w Europie Wschodniej.

    Po drugie, po likwidacji Okęcia, warszawa była by chyba JEDYNĄ, pozbawiona własnego lotniska stolicą na świecie.
    I po trzecie - komunikacja. Bo jeżeli za te teoretyczne 10-12 lat Baranów miał by się w jakikolwiek sposób liczyć, to POWINIEN być skomunikowany NIE jakąś tłukąca się półtorej godziny ciuchcią Kolei Mazowieckich, tylko SZYBKIM pociągiem typu "maglev", pokonującym dystans lotnisko - centrum Warszawy i Łodzi w 15 minut - oczywiście po ODDZIELNYM, bezkolizyjnym torze. A w warunkach polskich, to póki co jedynie mrzonka, skoro przez 4 lata nie można nawet ROZPOCZĄĆ budowy 3 km brakującej do lotniska Modlin lokalnej bocznicy.

  • cezaryk

    Oceniono 7 razy 7

    Jaki w takim razie jest sens zawracania głowy Portem Lotniczym Solidarności Baranów nad Pisią Tuczną?
    Koledzy Pisi się utuczą?

  • swiroslaw_zbawiciel

    Oceniono 6 razy 6

    A kiedy Mateuszek wyprodukuje ten milion samochodów elektrycznych ze slajdów?

  • grundol1

    Oceniono 4 razy 4

    Czyli jeden w miarę racjonalny argument za budową lotniska poza Warszawą odpada (likwidacja hałasu). Specjalnie piszę "lotniska poza Warszawą" a nie Baranowa bo jest kilka lepszych rozwiązań w tej kwestii niż Baranów.

  • kaktus-2

    Oceniono 3 razy 3

    to ja już nie rozumiem niczego... Być może CPK nie był jakimś super pomysłem, ale był jakimś, w miarę poukładanym. Budujemy super lotnisko pomiędzy dwoma największymi miastami w Polsce, bardzo dobrze je komunikujemy z najbliższą okolicą i zamykamy porty w Warszawie i Łodzi, przenosząc tam ich ruch, dzięki czemu na dzień dobry osiągamy co najmniej 50% obłożenie co jak na początek jest całkiem niezłym wynikiem.
    A tu kupa. Pozostałe lotniska zostają.... to ja się teraz pytam... skąd weźmiecie tylu pasażerów, żeby to lotnisko zapełnić chociaż w 30%????
    Każdy normalny człowiek jak będzie chciał lecieć do Warszawy to użyje Okęcia. Z tego powodu połączenia hubowe też tam zostaną. Budujecie nam zatem kolejną kosztowaną "hiszpańską" zabawkę i tak jak Hiszpanie, po 3 latach od jej otwarcia będziecie ją powoli zamykać...
    Myśleć głąby, myśleć.....

  • warszawiak67

    Oceniono 2 razy 2

    O mój Boże Morawiecki!!
    :)

  • ds215

    0

    To ja mam pomysl . Niech Morawiecki wyda ustawe ze wszystkie firmy konkurencyjne dla mojego biznesu trzeba zamknac , bo inaczej moj biznes nie bedzie przynosil zyskow. :D
    Morawiecki to jolo[p, czy udaje idiote za lapowki?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX