Zmiany w ZTM. Znikną dotychczasowe bilety

Zarząd Transportu Miejskiego poinformował o zmianie dotyczącej biletów obowiązujących w warszawskim transporcie miejskim. Dotychczasowe wzory zostaną zastąpione nowymi.

Bilety z nowym wzorem graficznym można już teraz kupić w niektórych biletomatach w autobusach miejskich. 

Nowe bilety w Warszawie

ZTM informuje, że przygotował nowe wzory biletów kartonikowych obowiązujących w Warszawskim Transporcie Publicznym. Zmienią się wszystkie rodzaje biletów - od 20-minutowych po 3-dniowe, a także bilety weekendowe i wejściówki do metra. 

Na nowych biletach znajdziemy nazwę po polsku i angielsku, cenę, informację o tym, w której strefie komunikacyjnej obowiązują, oraz nowe logo Warszawskiego Transportu Publicznego, czyli literę „t”, przypominającą warszawską syrenkę.

Zobacz także:  Nowe logo ZTM. Miała być syrenka, jest "Dziennik Telewizyjny"

Każdy z nich będzie miał typowy dla swojego rodzaju kolor. 75-minutowy jednorazowy przesiadkowy - zielony, dobowy - niebieski, a weekendowy - czerwony. Kolorami zaznaczone będzie również to, że bilet jest ulgowy. Ulgowa wersja biletu będzie miała jaśniejszy odcień. 

Co stanie się ze starymi biletami? Zarząd Transportu Miejskiego zaznacza, że "kartoniki" ze starym wzorem wciąż będą obowiązywały. Stopniowo będą jednak zastępowane tymi z nową grafiką, w miarę wyczerpywania się zapasów biletów starego wzoru.

Nowe bilety można kupić już w niektórych biletomatach w warszawskich autobusach miejskich. W punktach sprzedaży pojawią się dopiero w okolicach października (w czwartym kwartale 2018 roku).

Bilety kartonikowe znikną?

W styczniu 2018 roku ZTM informował, że planuje ogromne zmiany dotyczące systemu biletowania w komunikacji miejskiej.

- System biletowy, z którego korzystamy obecnie, ma już 17 lat. Niewątpliwie wymaga modernizacji - mówił Wiesław Witek, dyrektor warszawskiego ZTM.

Zarząd Transportu Miejskiego zapowiedział prace m.in. nad tym, aby opłaty były bardziej płynne, a zmiany taryfy łatwiejsze. 

Możliwe, że bilety kartonikowe z paskiem magnetycznym w formie, którą znamy teraz, znikną lub się zmienią. Mówiono także o wprowadzeniu wielofunkcyjnej karty, na której oprócz biletu miejskiego, znajdą się inne usługi ogólnomiejskie. ZTM nie zdradza, o jakie usługi może chodzić. Natomiast rzecznik prasowy Zarządu zaznaczał, że prace są dopiero w początkowej fazie i wiele może się jeszcze zmienić.

Co powinni zmienić się w warszawskim transporcie miejskim? Powiedz nam o tym. Napisz na listy_do_metrowarszawa@agora.pl lub w wiadomości prywatnej na Facebooku. 

Ładuję syna do wózka, do którego mocuję kamerę i ruszam w miasto sprawdzić, jak to jest z tymi "obniżającymi się" autobusami

Więcej o:
Komentarze (11)
Bilety ZTM: nowe wzory biletów komunikacji miejskiej w Warszawie
Zaloguj się
  • ankawwa

    Oceniono 23 razy 13

    I znów wydawanie dla swoich kolesi z agencji, drukarń i biletomatów nie swoich pieniędzy. Oj, łatwo się szasta na odchodne !

  • Piotr Buksinski

    Oceniono 12 razy 8

    Jak zwykle bzdurami się zajmują a nie ważnymi sprawami choćby skrócić czas przejazdu z Ursusa na Targówek prawie dwie godziny 20 km wstyd i obciach na całą Europę

  • sacc77

    Oceniono 20 razy 6

    Kolejny krok do totalnej inwigilacji?
    Uprzejmie zapowiadam, że jeżeli nie będzie możliwości kupna biletu zapewniającego anonimowość przejazdu - po rozsądnej, uczciwej cenie, to jest dokładnie takiej samej jak za bilety personalizowane, to będę jeździł "na gapę" i z rozkoszą stanę przed sądem by śmiechem na plastry skroić totalitarne zapędy inwigilacji obywateli przez nierząd Stolicy.

  • GRIMM WESSEN

    Oceniono 7 razy 5

    Mam to gdzieś ? kiedy bilet 75 min za 4,40 zeta dostanie drugą strefę ? Bo to sprawka Walzowej była likwidacja 40 minutowego dwu strefowego biletu i zmiana na 90 min za 7 zeta ? teraz moj 738 kosztuje prawie drugie tyle ????

  • Google mnie wkurza

    Oceniono 3 razy 3

    Ile i kto skasował za "zmianę designu"? Który szwagier, znajomek lub pociotek?

  • pollion1

    Oceniono 1 raz -1

    Ani prościej; Although at the beginning the Octopus was launched to be used in the many transportation venues, including the MTR, buses, ferries, and trams, the system has widely spread to other sectors as well. Nowadays, you can use an Octopus Card to pay at convenience stores, fast-food restaurants, vending machines, parking garages, supermarkets, etc.

    The Octopus is the equivalent of London's Oyster Card or New York's MetroCard, in steroids... because you can use it for so much more.

    It is estimated that 95% of the population age 16 to 65 use it, to locals, the Octopus is a way of life, and it is definitely the way to go when getting around Hong Kong.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX