Komentarze (99)
Centralny Port Komunikacyjny powstanie w Stanisławowie. Nie polecimy już z Lotniska Chopina?
Zaloguj się
Pokaż wcześniejsze komentarze
  • justas32

    Oceniono 13 razy 5

    Za duży ruch na Chopinie ? To macie chamy Modlin. Za duży ruch na Modlinie ? To macie chamy Radom. Za duży ruch w Radomiu ? To macie chamy Nowe Miasto. Ale przecież wszyscy wiemy że chamom nie chodzi o żadne dobro pasażerów tylko zarobienie na działkach i "legalne" ukradzenie 30 mld złotych na nowe - nikomu niepotrzebne - lotnisko ...

  • julia.gewitter

    Oceniono 11 razy 5

    Efekt bedzie taki ze pies z kulawa noga poza Lotem nie bedzie przylatywal do Polski. I tak bedzie rozwijal sie ruch lotniczy w Polsce, poprzez zwijanie

  • skandy5

    Oceniono 4 razy 4

    Do tego kanał - Baranów - Mierzeja Wiślana

    Prawdziwe pieniądze zarabia się na wielkich słomianych inwestycjach. Koniaczek?

  • giles

    Oceniono 6 razy 4

    od niemal 20 lat zajmuje sie zawodowo finansowaniem infrastruktury, w tym lotnisk. glownie w europie i azji. w mojej ocenie, oczywiscie tylko na bazie powszechnie dostepnych informacji oraz doswiadczenia w roli pasazera, w lotnisku na Okeciu sa jeszcze spore rezerwy, a atuty tej lokalizacji sa bezspore: bliskosc centrum Wa-wy, dobre skomunikowanie z siecia autostrad, brakuje tak naprawde podlaczenia do lini metra (M1) oraz profesjonalnego operatora bo PPL to slabi amatorzy. Za niewielkie pieniadze mozna (i trzeba) tez rozbudowac lotnisko w Modlinie. Natomiast nie wyobrazam sobie, zeby nowe gigantyzcne lotnisko nazwane niewiedziec czemu CKP gdzies w polu 60km od Warszawy w dajacej sie przewidziec przyszlosci bylo w stanie przezyc bez wieloletniego wsparcia z budzetu.

  • jarro60

    Oceniono 5 razy 3

    Po pierwsze: Najbardziej nietrafione pomysły „lotniskowe” w Polsce to: Radom wymyślony za czasów prezydenta Andrzeja Kosztowniaka (PiS) i Gdynia Kosakowo forsowane przez prezydenta Wojciecha Szczurka, bliskiego poglądami PiS-owi. Ponadto powstrzymany na razie (?) pomysł prezydenta Kielc Wojciecha Lubawskiego (kiedyś SLD, teraz mile widzianego przez PiS) budowy lotniska Kielce Obice.
    Jeśli do tego dołożyć niechęć partii rządzącej do słuchania wszelkich prawdziwych ekspertów, od sądownictwa po lotnictwo, od motoryzacji (polskie samochody elektryczne) po edukację i zdrowie, od relacji międzynarodowych po ekologię, ze szczególnym uwzględnieniem infrastruktury transportu (vide: przekop Mierzei, Koleje Dużych Prędkości, Centralny Port Lotniczy) to trudno nie odnieść wrażenia, że pomysł CPL jest kolejnym absurdalnym pomysłem. Niestety pomysłem groźnym, bez względu na to, na którym etapie zostanie on zatrzymany, to straty – społeczne i ekonomiczne - będą ogromne.
    Po drugie: Zamiast gołosłownych zapowiedzi funkcyjnych fachowców w osobach pełnomocnika rządu, prezesów PPL, LOT-u, PLK i PKP o zasadności (celowo nie piszę: opłacalności) przedsięwzięcia, wolałbym przedstawienie dokumentu (jakiś raport, studium wykonalności albo coś innego) na podstawie którego rząd zajął się tym tematem. Dokument musi mieć autorów, warto poznać nazwiska osób, które sporządziły PROGNOZĘ RUCHU LOTNICZEGO dla CPL.
    To, o czym mówi się teraz przypomina informacje podawane w maju na Kongresie Gospodarczym w Katowicach. Nie brzmiały one wiarygodnie (by nie powiedzieć że wiało amatorszczyzną i chciejstwem) – opierano się na statystykach wzrostu ruchu lotniczego z ostatnich latach (globalnych – sic!), za wzór stawiano budowane lotnisko pod Stambułem, a możliwości rozwoju PLL LOT mają być takie same jak Turkish Airlines. Naprawdę tak mówiono.
    Po trzecie: Należy wytłumaczyć elektoratowi PiSu na prowincji, że realizacja tego projektu utrudni im podróżowanie. Oznaczać też będzie upadek - coraz lepiej działających – regionalnych portów lotniczych, z ich okolic znikną strefy gospodarcze - na Kongresie powiedziano, że CPL może się utrzymać w pierwszych latach dzięki przewozom cargo obsługującym wielką strefę gospodarczą która ma powstać obok.

  • konsulhonorowypernambuco

    Oceniono 7 razy 3

    Pisiory chcą mieć prywatno - rządowe lotnisko. Dobudują tylko linię kolejową z Ujazdowskich do Centralnego i będą mieli lepiej niż w Moskwie.

  • pan.szklanka

    Oceniono 5 razy 3

    Nie będzie lotniska Chopina. Będzie lotnisko Martyniuka. Dobra zmiana.
    Ale że im to latanie, jak zapłodnienie in vitro, sprzeczne z prawem naturalnym nie wyszło?

  • antyqrdupel

    Oceniono 2 razy 2

    w obecnym Drugim Peerelu ( dla jaj nazywanym IV Rzeczpospolitą ) ta mrzonka powinna nosić nazwę Narodowy Port Lotniczy im. Lecha Awiatora

  • popijajac_piwo

    Oceniono 2 razy 2

    Wojskowe lotnisko w środku miasta? Genialne! Pierwszy cel potencjalnego bombardowania...

  • ariels

    Oceniono 2 razy 2

    Za 10 lat nikt nie będzie latał do zapyziałego zaścianka jakim stanie się Polska pod rządami pisu.

  • jtby

    Oceniono 4 razy 2

    Czyżby tow. Świrtoni potrzebował Okęcia na bazę dla swoich osobisto-psidilskich bojówek Obrony Totalitaryzmu ?
    Ciekawe, czy sytuacja będzie się rozwijać jak gdzieniegdzie na świecie: Kaczor-dyktator będzie spieprzał przed swoimi jenerałami dysponującymi de facto prywatna armią. Ciekaw tylko, kto mu da azyl. Może Wujszczykowski załatwi coś w San Escobar.

  • blahblah69

    Oceniono 8 razy 2

    Moze by tez zrobic obok lotniska Centralną Stację Kolejową ? I niech sobie z centralnego w Waarszawie taksówkami pasażerowie dojeżdzają. A jeszcze troche obok Port Morski Baranów.

  • drbob20

    Oceniono 1 raz 1

    byly juz czy miljony mieszkan, mierzeja przekopana, tupolew dawno w polsce, autostrad bez liku no to i cpk to pryszcz

  • pwiejacz

    Oceniono 1 raz 1

    Durnota durnotą ale w kwestii Lotniska Chopina coś powinno być zrobione. Od biedy mogłoby być jak jest, ale pod warunkiem że tylko dla obsługi Warszawy. Jeżeli ktoś myśli o przesiadkowym hubie, to niech sobie zamieszka np. na Wyczółkach albo w rejonie pętli P+R-Al.Krakowska.
    Niedorzeczne jest za to całkowite likwidowanie ruchu pasażerskiego na Chopinie. Kto będzie latał samolotem z Poznania do Warszawy, jeśli na tej trasie samolotem pokona tylko 85% odległości a pozostałe 15% miałby jechać koleją? Za likwidację ruchu pasażerskiego na Chopinie zapłacą lotniska krajowe, skąd przestaną mieć sens jakiekolwiek loty krajowe do Warszawy, a z ruchu międzynarodowego te inne lotniska się nie utrzymają (może za wyjątkiem Balic).
    Reasumując: loty międzynarodowe z nowego lotniska, a krajowe (+bliska zagranica) z Chopina, a pomiędzy nimi szybka kolej. Tak byłoby w każdym normalnym kraju na świecie. Ale w Polsce tak już jest że do sprzątania w składzie porcelany zatrudnia się słonie.

  • Roman Topolnicki

    Oceniono 5 razy 1

    jak zdecydował Prezes tak będzie !!! to jeszcze kanał zróbmy Gdańsk - Kraków bo transport wodny jest najtańszy i będzie komplet.

  • evergreen111

    Oceniono 3 razy 1

    Według Metro Warszawa nie ma takiego lotniska jak Szczecin-Goleniów. Fachowcy...

  • piotr.radom

    Oceniono 3 razy 1

    Centralny Port Lotniczy w Radomiu, to jest to :)

  • krzysw73

    Oceniono 2 razy 0

    Ci wasi gazeciani "eksperci" tak czesto sie mylili w tak wielu sprawach, ze prosze, przestancie sie nimi podpierac.
    Mowcie otwarcie, ze po prostu skoro jest to pomysl PiS, to jestescie przeciw.

  • annx78

    0

    REGON Bank jest na Bilansach, -

  • chris1970

    Oceniono 12 razy 0

    Przepraszam, a czy wszyscy pracownicy muszą mieszkać akurat w Warszawie? Ludzie z Łodzi codziennie dojeżdżają pociągami do Warszawy.

  • derek.4

    Oceniono 10 razy 0

    Kto temu pseudoekspertowi płaci?

  • moharp

    Oceniono 6 razy 0

    Zamknąć warszawiakom tego Chopina. Bardzo dobra koncepcja.

  • ziomekp.1

    Oceniono 1 raz -1

    Kliknąłem "VIA MICHELIN", wpisałem trasę Kraków Rynek Główny - Balice lotnisko i wyszło mi 17, 18.5 oraz 27 km, nie wiem skąd te 11, kliknąłem Warszawa Centrum - Okęcie i wyszło 14, 16.5 oraz 22 km, nie wiem skąd te 11, pewnie inne odległości też do dupy ale co tam rzetelne dziennikarstwo.
    A wasz ekspert Setlak to nie czasami okazjonalny publicysta Wyborczej i gość który swego czasu był na pensji W Komitecie Politycznym Rady Ministrów przy Tusku a potem Kopaczowej? Brał stamtąd nie mały grosz który urwał się wraz z pojawieniem szalonego Antka w MON, on taki niezależny i sfrustrowany jak niejaki Lis któremu też skończyło się zajebiste korytko -- cóż mendy z "warsiafki" "live is brutal", prosiaczki z platfusowa musiały ustąpić przy korytkach miejsca prosiaczkom z pisiorowa, bywa.

  • jan700

    Oceniono 7 razy -1

    PiS ma lepszych ekspertów od rządzenia. Liczby nie kłamią.

  • sholay

    Oceniono 10 razy -2

    Trochę brakuje tu porónania odległości lotnisk w innych miastach europejskich. Ten CPL aż tak źle wtedy by nie wypadał.
    Brak żłobków dla dzieci kelnerek z lotniskowych knajp to faktycznie poważny problem. Łezkę uroniłem.

    &

  • borow4

    Oceniono 12 razy -2

    lotnisko Okecie trzeba zamknac ze wzgledu na ogromna uciazliwosc
    jest w srodku miasta i to nie jest zaleta lecz wada

  • jego_eminencja

    Oceniono 10 razy -2

    ok, rozumiem przeniesienie lotniska ale kompletnym bezsensem jest uzywanie lotniska dla F-16 które przy swojej szybkosci z Poznania do Warszay leca kilka minut, tym bardziej uzywanie lotniska dla polityków, a co do zwalniania pociagów do 30km/h to bujda, pociagi na rozjazdach moze zwalniaja do 100km/h albo wcale

  • popieramkukiza

    Oceniono 10 razy -4

    Mordy pod pejsami wam się pocą że Polska się rozwija ?

  • darek.1306

    Oceniono 8 razy -4

    PO wszedzie widzialo problemy.

  • jank2323

    Oceniono 13 razy -5

    Wg GW Polska, Polacy niczego nie umieją, nic nie potrzebują.
    Lotnisko Chopina jest 8 km od centrum miasta? Ciekawe co uznano za centrum.
    Rozumiem, że Ochota i Mokotów itp. to peryferie Warszawy.

  • bling.bling

    Oceniono 19 razy -5

    Ekspert gada głupoty. Okęcie jest na skraju przepustowości i to zarówno jeśli chodzi o terminale jak i ilość operacji lotniczych. Hałas to nie "praktycznie nie istnieje" tylko realne zanieczyszczanie hałasem środowiska miejskiego. Gdzie zamieszkają pracownicy? Litości! Przecież kilka tysięcy pracowników nawet dojeżdżających z Wawy to garstka wobec pasażerów których trzeba dowieźć każdego dnia. To wreszcie możliwość deglomeracji i szansa na bardziej zrównoważoną zabudowę. Linie kolejowe już istnieją a i dedykowana linia też się zmieści. Polska to kraj o bardzo małym zagęszczeniu ludności.
    To jest inwestycja droga ale jej planowanie jest niezależne od obecnej ekipy. Sprawa zamknięcia Okęcia to drugorzędna sprawa ale do załatwienia.

  • busqueros

    Oceniono 31 razy -5

    "To także tysiące ludzi, którzy mieliby tam dyżurować i na stałe pracować - dodaje Białoszewski. - Gdzie będą mieszkać? Czy i czym będą dojeżdżać? O której np. będą musieli wstać, żeby być na miejscu o 7:30?"
    Abstrahując od rozważań na temat celowości CPL, trzeba panu EKSPERTOWI uświadomić istnienie takich ośrodków miejskich jak Grodzisk, Żyrardów czy choćby Sochaczew. Tam też o dziwo są szkoły, baseny, boiska, a nawet domy mieszkalne! Naprawdę nie każdy MUSI mieszkać WE Warszawie. Taka bezmyślność stawia pod znakiem zapytania eksperckość eksperta ;)

  • anders76

    Oceniono 8 razy -6

    CPK powstanie bo powstac musi, bez niego Warszawa i Polska bedzie lptnicza prowincja w Europie. Wlasciwie dawno juz powinien powstac, zamiast niego jest nadmiar niepotrzebnych malych lotnisk, Gdynia, Modlin itp.
    Odleglosc do lotniska nie mierzy sie w km tylko w czasie dotarcia. Co z tego, ze poznanska Lawica jest blisko jezeli w ciagu dnia z centrum 45 minut moze nie starczyc na dojazd ? Arlanda od centrum Sztokholmu ma ok 40 km a dojazd jest w 20 minut. Bezprawdziwego lotniska poza Wawa LOT sie nigdy nie rozwinie mimo fantastycznego polozenia na mapie Europu i swiata.
    Lotnictwo wojskowe, jak i reszte wojsk, powinno sie trzymac daleko od skupisk cywilnych. W razie konfliktu uderzenie w obiekt wojskowy spowoduje znaczne straty cywilne. Mamy juz przerazajacy przyklad bazy F-15 w granicach administracyjnych Poznania, tuz przy autostradzie i z wlasna bocznica kolejowa (lotnisko Krzesiny) gdzie
    rownoczesnie lotnisko cywilne Lawica ma ograniczony dostep z powodu zatloczonych ulic i jest powoli ale konsekwentnie dlawione przez rozwijajace sie miasto.

  • Cezary Klimkowski

    Oceniono 33 razy -9

    Co z hałasem? - Nowoczesne samoloty są nieporównywalnie cichsze niż dawne, problem praktycznie nie istnieje. Hałas startującego samolotu można porównać do hałasu wydawanego przez suszarkę trzymaną pół metra od głowy - uważa ekspert.

    No pewnie, życie z włączaną co chwila o każdej porze dnia i nocy na jakieś 5 minut suszarką trzymaną pół metra od głowy, to przecież żadna niedogodność. A jakby lekko podrasować tę metaforę i porównać hałas startujące samolotu do dźwięku ekspresu do kawy albo bankomatu wydającego nam pieniądze, to już w ogóle żyć nie umierać.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX