Pierwszy dzień roboczy bez podmiejskiej linii kolejowej. Tłumy w autobusach

Aż przez rok pociągi nie będą kursować między Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą ze względu na remont torów. Uruchomione zostały zastępcze linie autobusowe.

Od niedzieli 3 września trwa modernizacja linii kolejowej na odcinku Warszawa Włochy-Grodzisk Mazowiecki wchodzi w zasadniczą fazę. Przez około 12 miesięcy na odcinku Warszawa Zachodnia-Grodzisk Mazowiecki nie będą jeździły pociągi.

4 września to pierwszy dzień szkoły, jednocześnie pierwszy dzień roboczy bez podmiejskiej linii kolejowej. Jak informuje TVN Warszawa, na ranem autobusy autobusy ZP przyjeżdżają na stacje PKP już zapełnione. 

Zmiany w kursowaniu pociągów

Od 3 września pociągi SKM linii S1 w dni powszednie kursować będą do stacji Warszawa Służewiec (w weekendy i święta tylko do stacji Warszawa Zachodnia). Z kolei pociągi KM na linii R1 (kierunek Grodzisk Maz., Żyrardów, Skierniewice) kursować będą z pominięciem wszystkich przystanków pośrednich na odcinku Warszawa Zachodnia-Grodzisk Maz.

Komunikacja zastępcza w trakcie modernizacjiKomunikacja zastępcza w trakcie modernizacji ZTM

Pociągi KM na linii R3 (kierunek Sochaczew, Łowicz) kursować będą z pominięciem przystanku Warszawa Włochy. Wybrane kursy omijają również przystanki Warszawa Ursus Północny i Warszawa Gołąbki.

Komunikacja zastępcza

Do dyspozycji pasażerów uruchomiono cztery linie zastępcze ZG - z Grodziska Mazowieckiego; ZM - z Milanówka; ZB - z Brwinowa i ZP - z Pruszkowa. Autobusy dojeżdżają tylko do Dworca Zachodniego. 

Zarząd Transportu Miejskiego zmieni rozkłady linii autobusowych kursujących do Ursusa i Włoch. 

Warszawa Włochy: 127, 178, 191, 716, 194, ZG, KM (R3 - W-wa Ursus Północny)
Warszawa Ursus: 517, 178, 191, 716, 194, 187, ZG, KM (R3 - W-wa Ursus Północny)
Warszawa Ursus Niedźwiadek: 517, 187, 716, 194, ZG, KM (R3 - W-wa Gołąbki)
Piastów: 717, 716, ZG
Pruszków: ZP, ZG, ZB, WKD
Brwinów: ZB (ZBA), ZG
Milanówek: ZG, ZM, WKD
Grodzisk Maz.: KM (RE1), ZG, WKD

Szczegółowe informacje na stronie ZTM.

Po remoncie nawet 120 km/h

Po zakończeniu prac, pociągi będą jechały z prędkością nawet 120 km/h. Dziś nie przekraczają 90 km/h. Podróż do Grodziska skróci się dzięki temu o kilka minut. Linia stanie się również bardziej przepustowa.

Będzie też nowy układ torowy i nowa sieć trakcyjna. Do tego nowe perony i przejścia pod oraz nad nimi, a także system informacji dla pasażerów. Koszt inwestycji to 285 milionów złotych. 

Więcej o:
Komentarze (37)
Utrudnienia w ruchu. Modernizacja torów między Grodziskiem a Warszawą
Zaloguj się
  • pzgr

    Oceniono 26 razy -6

    Czy władze Warszawy, reagując na pogorszenie warunków dojazdu w aglomeracji, obniżyły opłaty za parkowanie dla osób zmuszonych do przesiadki do samochodów?

  • artur-borubar

    Oceniono 18 razy 0

    Dlaczego w GB pociągi podmiejskie mogą jeździć z prędkością 200 km/h a w Wolsce po roku prac na niezbyt długim zresztą odcinku ludzie podniecaja sie ze beda jezdzic "nawet" z predkoscia 120 ?

  • szpulazwanyszpula

    Oceniono 16 razy 2

    Wystarczyłaby porządna ścieżka rowerowa Pruszków-Warszawa (w linii prostej, najlepiej wzdłuż torów WKD a nie jak teraz w losowych miejscach).

  • d1r3ct

    Oceniono 11 razy 5

    " nawet 120 km/h. Dziś nie przekraczają 90 km/h." Wow...może czasami nawet te 30 km/h więcej...

  • misiek_kukurysiek

    Oceniono 13 razy 5

    120 na godzinę. Ja cierpiedolę. Wielki postęp...zupełnie jak na trasie Łódź - Warszawa.
    Mają rozmach...

  • milorex10

    Oceniono 11 razy 9

    Dyrekcja PKP to ludzie mocno ograniczeni. Z Milanówka do Grodziska Mazowieckiego puścili autobus po głównej drodze z licznymi światłami i w dodatku remontowaną, co powoduje że odcinek 4km autobus pokonuje w 15 minut z samego rana przed godz. 7. Co będzie potem nie wiem, może pół godziny albo nawet godzina. A to dopiero początek. Potem trzeba wsiąść do pociągu w Grodzisku i kto wie, ile podróż potrwa do W-wy. A przecież można . puścić ten autobus ulicą 3 Maja.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX