Kontrowersyjna reklama Tigera w rocznicę Powstania. Na reakcję muzeum nie trzeba było długo czekać

09.08.2017 13:41
Reklama Tigera

Reklama Tigera (instagram.com/tigerenergydrink)

Tiger Energy Drink 1 sierpnia reklamował się grafiką z wysuniętym środkowym palcem oraz napisem "Chrzanić to, co było. Ważne jest to, co będzie". Firma przeprasza. Reakcja Muzeum Powstania Warszawskiego bezbłędna.

1 sierpnia na instagramowym profilu napoju energetycznego Tiger opublikowano grafikę przedstawiającą wysunięty środkowy palec owinięty kokardką. Na górze znalazł się napis "1 sierpnia. Dzień pamięci", na dole zaś "Chrzanić to, co było. Ważne jest to, co będzie".

Bulwersującą reklamę dostrzeżono dopiero kilka dni później. "Tiger Energy Drink tak się reklamuje na 1 sierpnia... Czcząc fuckiem pamięć ofiar dziesiątek tysięcy powstańców. Fuckiem kwitują krew naszych bohaterów. Tak reklamuje plugawa korporacja swój plugawy produkt" - napisał fotoreporter Jakub Szymczuk. "Pokazuję im wieczystego fucka! Będziecie jeszcze za to przepraszać" - dodał.

Poparli go komentujący jego wpis. "Wiedziałem, żeby tego gówna nie pić. Zapamiętam sobie nazwę firmy. Szmaciarze" - napisał jeden z nich. "To jest skandal! Dożywotni zakaz kupna tego świństwa" - stwierdził inny.

Reklama jest częścią cyklu, każdego dnia publikowana była inna grafika. Po tym, jak poddana została krytyce, zniknęła z Instagrama. Właściciel Tigera, firma Maspex, wystosował również oświadczenie, w którym przeprasza za użycie grafiki.

"Nigdy podobna sytuacja się nie powtórzy"

"Wiemy, że usunięcie tej publikacji nie naprawi tego błędu, ale post został już usunięty. Jeszcze raz bardzo serdecznie przepraszamy. Nigdy podobna sytuacja się nie powtórzy" - czytamy.

Na Facebooku pojawił się po tym komentarz: "Ktoś to zamówił, zaprojektował, obrobił w programie, zatwierdził i wystawił. WIĘC JAKI K***A BŁĄD ???". "Zamieszczone 1 sierpnia, przepraszacie 9 sierpnia, po tym, jak gówno wpadło w wentylator i widmo strat pieniężnych padło. Gardzę takimi ludźmi jak wy" - napisała inna osoba.

Opis konta Tigera na Instagramie nie pozostawia złudzeń, co do jego jakości: "ROBIĘ #ROZPIERDLOL NA INSTAGRAMIE. TAK PO PROSTU. BO LUBIĘ. FOLLOW ME!" (pisownia oryginalna).

Muzeum zaprasza na lekcje

Głos zabrał także współwłaściciel Maspeksu. "Jestem zszokowany reklamą Tigera. Brak mi słów. Jako współwłaścicielowi firmy produkującej Tigera jest mi po prostu wstyd. Mam osobiście ogromny szacunek do Powstańców. Twarde konsekwencje wobec osób odpowiedzialnych za tę sytuację zostaną wyciągnięte. Zadośćuczynimy za popełniony błąd. Wesprzemy program edukacyjny dotyczący Powstania Warszawskiego" - napisał na Twitterze Krzysztof Pawiński.



Na całą akcję we wspaniały sposób zareagowało Muzeum Powstania Warszawskiego. Na Twitterze, oznaczając we wpisie konto Tigera, napisali: "Niedługo zaczynamy zapisy na lekcje muzealne (różne poziomy, nawet dla dzieci z podstawówki). Może wpadniecie?".

Najszybszy człowiek świata kończy karierę. Usain Bolt ostatni raz pobiegł w zawodach

Komentarze (18)
Skandaliczna reklama Tigera w rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego. "Chrzanić to, co było"
Zaloguj się
  • avatar

    cometto-pl

    Oceniono 16 razy 8

    "ROBIĘ #ROZPIERDLOL NA INSTAGRAMIE. TAK PO PROSTU. BO LUBIĘ."

    Śmieciowy profil śmieciowego produktu dla śmieciowych odbiorców.

  • Bartosz Pazik

    Oceniono 4 razy 2

    Chyba jednak trzeba było poczekać aż tydzień na reakcję, trochę ściema dla mnie.

  • Łukasz Krycha

    0

    Pół miliona jest nie ma co narzekać. Przeprosili też -więc koniec tematu.

  • avatar

    jazeta

    0

    A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy sami nie mieli pojęcia co wydarzyło się pierwszego sierpnia.Nie uważam żeby mieli prawo do wypowiadanie się na temat szacunku do historii skoro jej nie znają.

  • avatar

    marysia_ka1

    Oceniono 4 razy 0

    No patrzcie, dopiero po kilku dniach się skapnęliście, że taka reklama jest? Zresztą to nawet pewnie nie chodziło o powstanie, a tu wielka chłosta :/

  • Magdalena Worach

    Oceniono 5 razy -1

    Nie wiem co wspólnego ma spółka i Tiger z osobami, które zajmowały się marketingiem? Myślicie,że prezes jest w stanie akceptować wszystkie akcje marketingowe i je znać? To jesteście w błędzie. Zresztą przeprosili, zasilili też konto Powstańców na 500 tysięcy i powinniście już dać sobie siana.

  • avatar

    marcel.iwa

    Oceniono 2 razy -2

    Muzeum też nie popisało się klasą odpowiedzi, a hejt wywołuje hejt, tak nie powinno wyglądać pouczanie, Tiger przesadził, ale przeprosił i wyciągnął wnioski, sprawa za mocno rozhukana. Bez sensu, nasz kraj ma poważniejsze zmartwienia.

  • avatar

    dorota.k2

    Oceniono 7 razy -5

    Wpłacili pół miliona na powstańców, moim zdaniem to wystarczające zadośćuczynienie za czyjś błąd.

  • avatar

    klm747

    Oceniono 17 razy -7

    prawdę napisali...

    o kant dupy potłuc to bohaterstwo, jak zginęło kilkaset tysięcy bogu ducha winnych warszawiaków, których nikt nie pytał o to, czy chcą brać w tym udział...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane