Miasto zbuduje podziemne parkingi za 200 mln zł. "To prezent dla deweloperów"

Ratusz inwestuje w parkingi podziemne. Realizacja pomysłu będzie kosztowała miasto 200 mln złotych. Organizacja Miasto Jest Nasze nie ma wątpliwości: To działanie na korzyść deweloperów.

W ciągu najbliższych kilku lat powstanie ok. 10 parkingów podziemnych na ponad 2 tys. miejsc. Program będzie kosztował miasto 200 mln zł. Do tej pory mowa jest o dwóch lokalizacjach - na Woli na ul. Chłodnej 36/46 i na Mokotowie.

"Nielegalnie parkujących samochodów nikt nie ściga"

Decyzję ratusza skrytykowała organizacja Miasto Jest Nasze.

Warszawscy radni to mają gest! Chcą budować parkingi pod ziemią po 100 tysięcy zł za jedno miejsce. I to mimo, że na ziemi można parkować komfortowo za darmo - bo nielegalnie parkujących samochodów nikt nie ściga - oburzają się członkowie MJN

"Nowy program DeweloperPlus PO"

Ich zdaniem na podstawowe potrzeby mieszkańców zawsze brakuje pieniędzy, ale „na dodatkowe, megadrogie parkingi od razu środki się znalazły”. Nie mają wątpliwości, że ratusz działa na korzyść deweloperów. Jak piszą na swoim profilu na Facebooku, parkingi podziemne miałyby sens pod placem Teatralnym czy Konstytucji, „dzięki czemu można by odzyskać przestrzeń dla ludzi na placach”.

"Zamiast tego radni wolą zrobić prezent deweloperom i zbudować z publicznych środków parking w bezpośrednim sąsiedztwie powstającego Mordoru na Woli! To jest nowy program 'DeweloperPlus' warszawskiej Platformy" - piszą członkowie warszawskiego ruchu miejskiego.

"To skandal. Ratusz wspiera prywatne inwestycje"

Stefan Kotyk, Koordynator Koła MJN na Pradze Południe i ekspert Komisji Transportu i Infrastruktury MJN podkreśla, że pomysł ratusza jest skandaliczny.

- To prawda, że parkingi podziemne budowane za publiczne pieniądze są rozwiązaniem stosowanym w zachodnich miastach. Problem polega na tym, że ten proponowany na Chłodnej jest publicznym wsparciem do prywatnej inwestycji realizowanej po drugiej stronie ulicy - mówi w rozmowie z Metrowarszawa.pl Kotyk.

"Radni nie słuchają specjalistów"

Zdaniem naszego rozmówcy, nic się nie mówi o podziemnych parkingach w miejscach, gdzie faktycznie mogłyby być korzystne dla mieszkańców miasta. Kotyk podkreśla też, że władze wykazują całkowitą bierność w kwestii nielegalnego parkowania na chodnikach i trawnikach. - Mimo, że w istniejących garażach (Złote Tarasy, PKiN, Waryńskiego, Pl. Krasińskich) są wolne miejsca, to wokół kwitnie nielegalne parkowanie - mówi aktywista.

Jak przekonuje dalej Kotyk, samochody są nieefektywnym środkiem transportu w centrum miasta i powinny zostać zastąpione wygodnym transportem szynowym. - Do takich wniosków doszło Biuro Budownictwa i Komunikacji Miasta Stołecznego Warszawy i przygotowało plan zmian o nazwie "Warszawska Polityka Mobilności". Niestety radni nie słuchają specjalistów, tylko w sposób nieprzemyślany wydają pieniądze w ramach zbliżającej się kampanii wyborczej - informuje.

"Miasto potrzebuje parkingów podziemnych"

Skontaktowaliśmy się też z zastępcą rzecznika prasowego Urzędu m.st. Warszawy, Agnieszką Kłąb. Jak przekonuje w rozmowie z Metrowarszawa.pl ratusz przede wszystkim zachęca mieszkańców do korzystania z komunikacji miejskiej.

- Po to buduje nową linię metra, po to są nowe tramwaje i autobusy. To są inwestycje idące w miliardy. Ale parkingi podziemne też są potrzebne. Zwłaszcza, że uwalniają przestrzeń na górze. Dzięki temu mogą powstać nowe boiska, skwery czy miejsca aktywności lokalnej - mówi nam Kłąb.

"Odpowiadamy na potrzeby mieszkańców"

Rzeczniczka odpiera zarzuty MJN, podkreślając, że miasto buduje przedszkola, żłobki, szkoły i mieszkania komunalne. Mówi jednocześnie, że budowy parkingów podziemnych domagali się sami mieszkańcy stolicy.

- Musimy łączyć potrzeby różnych osób - tych, którzy poruszają się komunikacją miejską, chodzą pieszo, rowerzystów i zmotoryzowanych - mówi Kłąb i dodaje: Zarzucają nam, że pierwszy parking pojawi się na Woli, a tam głównie są duże biurowce prywatnych firm. My nie budujemy tego parkingu dla właściciela biurowca. Tam pracują nasi mieszkańcy.

"O jaki rachunek chodzi? No właśnie nie wiem". Nowe show posła Suskiego na komisji ds. Amber Gold

Więcej o:
Komentarze (18)
Miasto zbuduje podziemne parkingi za 200 mln zł. "To prezent dla deweloperów"
Zaloguj się
  • ga.spar

    Oceniono 2 razy 0

    jak miasto potrzebuje parkingów widać na przykładzie kilkupoziomowego parkingu pod Złotymi Tarasami. o każdej porze dnia mnóstwo wolnych miejsc, do wyboru do koloru, miejsca żółte, czerwone, niebieskie, jakie kto lubi.
    za to każdy wolny skrawek chodnika wokół ZT i przy Centralnym obstawione wzdłuż, w poprzek, bo święta krowa nie jest w stanie przejść więcej niż 10 kroków a już wydać 5 zeta za parkowanie to już dyshonor dla właściciela bryki za 100 tysia

  • barwista

    Oceniono 2 razy 2

    Ludzie chyba mieszkają na osiedlach i niestety pracują w Mordorach, a nie na placach. No tak, z wyjątkiem aktywistów MJN

  • known2own

    Oceniono 3 razy 3

    Czyli najlepiej ukarać wszystkich 'nielegalnie' parkujących, nie zbudować parkingów, postawić wszędzie słupki. Bo ludzie jezdzą sobie dla przyjemności, a tak w ogóle to nie są prawdziwi, ciężko pracujący mieszkańcy, bo liczy się tylko dobro "aktywistów", którzy myślą, że pieniądze zarabiają się same, a pracownicy i firmy, nie są miastu potrzebne.
    Tez bym chciał żeby była teleportacja, albo wygodny transport szynowy - ale on kosztuje miliardy i jego budowa potrwa dziesiątki lat. Tymczasem pozwólcie ludziom żyć. Nareszcie zamiast bezmyślnie sprzedać każdy kawałek ziemi, miasto zrobi coś dla mieszkańców

  • Lutek

    Oceniono 5 razy -1

    Nie ma takiej kasy, której nie można wydać na zachęcenie do wjazdu do centrum nowych kierowców... PO to największe w mieście lobby blachosmrodów - vide #polityka_ mobilności odkładana jak gorący kartofel...

  • gangut

    Oceniono 9 razy 3

    Samochód jest elementem standardu cywilizacyjnego tak samo jak światło elektryczne czy bieżąca woda, czy to się kotykom podoba czy nie. Jeżeli ktoś tego nie rozumie to nie powinien się brać za politykę.

  • krzysztof_ptk

    Oceniono 7 razy 3

    Program będzie kosztował miasto 200 mln zł. Z czego EU zapłaci 180 milionów...

  • wojtasekportasek

    Oceniono 5 razy 5

    od dawna powtarzam że deweloperzy powinni mieć obowiązek przeznaczać np jeden poziom parkingu na potrzeby ogólne a nie nastawiają bloków jeden na drugim wszędzie lokale użytkowe na dole i zero miejsc przed blokiem i gdzie ci biedni klienci mają parkować?????????

  • zuuuraw

    Oceniono 14 razy -6

    "Bufetowa" najpierw opalikowała całe miasto, tak że podwożąc starszą mamę pod Park Ujazdowski nie mam nawet gdzie jej wysadzić, nie mówiąć o zaparkowaniu, teraz da zarobic firmom budujacym podziemne garaże i deweloperom .
    Na szczęście juz dopbieraja się do jej tłustego dupska, odpowie za te wszystkie wałki w Warszawie

  • stfur0000

    Oceniono 17 razy 9

    Kur... Budują - źle! Nie budują - źle! Budują nie tu gdzie chcemy. Albo cokolwiek - oby poszczekać.
    Wszędzie na świecie w miejskich parkingach są wolne miejsca. Wszędzie na świecie są tacy co zaparkują "na dziko". Wszędzie na świecie jest normalnie... tylko nie w naszym chorym kraju, gdzie zawsze musi coś komuś przeszkadzać, bo na pewno, ktoś na tym zarobi. Leczcie się. W tym mieście jest mega mało miejsc parkingowych na miejskich parkingach. Powinno ich być o wiele więcej i w cenie parkowania niewiele różniącej się od tej na ulicy. Ale co tam... lepiej na wszystko pomarudzić, wszystko zablokować, a po paru latach biadolić, że rozjechane są trawniki. Banda chorych ludków.
    Patrząc na ilość tego co jest robione dla rowerów, to to miasto naprawdę się rozwija w dobrą stronę. Ale można napluć i na koniec przyjdzie pisior i korzystając z tego, że inni zostali opluci, nie dość, że resztki rozkradnie, to jeszcze to co postawiono zniszczy (bo jak nie on stawiał, to trzeba zniszczyć). Wtedy dopiero może pojmiecie, że tępe z Was pacanki :(. A że przyjdzie, to nie ma dwóch zdań - wszystko jest pod to przygotowywane robaczki.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX