Most Krasińskiego dzieli zamiast łączyć. Prawobrzeżna Warszawa wbrew Żoliborzowi żąda jego budowy. Podpisz petycję jeśli jesteś "za", lub "przeciw"

- Wnosimy o szybką i jednoczesną realizację obu etapów inwestycji - mostu Krasińskiego i wiaduktu, łączącego istniejącą sieć komunikacji szynowej na Bródnie i Żoliborzu. Naszym postulatem jest stworzenie nowego, lokalnego połączenia z uprzywilejowaniem dla komunikacji publicznej (tramwajowej i autobusowej) oraz ruchu rowerowego - czytamy w petycji w poparcie dla budowy Trasy Mostu Krasińskiego złożonej przez Klub Radnych Platformy Obywatelskiej na Targówku.

Spodobało ci się? Polub nas

- Wyjazd z Bródna/Targówka w godzinach szczytu to prawdziwy koszmar; mosty zawsze sa potrzebne; nie można dopuszczać do pogłębiania różnic pomiędzy poszczególnymi częściami miasta; usprawni do znacznie przejazd w okolice Targówka/Bródna, a nawet Zielonej Białołęki; Bródno jest ogrodzone przez tory kolejowe i 2 cmentarze. Bródno potrzebuje nowej możliwości wyjazdu; most łączy, a nie dzieli; most i trasa mostowa na Bródno jest potrzebna; Nie zamykajmy się w swych dzielnicach. - To tylko niektóre argumenty i komentarze mieszkańców prawobrzeżnej Warszawy, którzy podpisali petycję popierającą budowę mostu Krasińskiego.

W petycji skierowanej do Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy i Prezydent Hanny Gronkiewicz - Waltz czytamy m.in.: „W godzinach szczytu wyjazd z prawobrzeżnej części Warszawy Mostem Grota Roweckiego jest bardzo utrudniony. Pasażerowie większość czasu podróży do odległego miejsca docelowego spędzają stojąc w korku na moście. Brak możliwości płynnego przejazdu na drugi brzeg rzeki powoduje codzienną frustrację mieszkańców, którzy ze względu na zobowiązania zawodowe lub chęć zdobywania wiedzy zmuszeni są, z braku alternatywnego sposobu przeprawy, do korzystania z zakorkowanego mostu. (...) Wnosimy o szybką i jednoczesną realizację obu etapów inwestycji - mostu i wiaduktu, łączącego istniejącą sieć komunikacji szynowej na Bródnie i Żoliborzu. Naszym postulatem jest stworzenie nowego, lokalnego połączenia z uprzywilejowaniem dla komunikacji publicznej (tramwajowej i autobusowej) oraz ruchu rowerowego. (...) Stworzenie nowego, lokalnego połączenia, jakim będzie budowa Trasy Mostu Krasińskiego, łączącego żoliborski Plac Wilsona z ulicą Matki Teresy z Kalkuty (d. Budowlana) pomoże zmniejszyć natężenie ruchu samochodowego na sąsiadujących mostach i trasach wiodących do centrum miasta. Rozwój siatki komunikacji miejskiej, poprzez stworzenie dogodnego połączenia z pierwszą linią metra, zachęci mieszkańców do korzystania z transportu zbiorczego, co znacząco wpłynie na zmniejszenie ilości pojazdów prywatnych, które są przyczyną zatorów na drogach oraz zmniejszy emisję spalin".

Most KrasińskiegoMost Krasińskiego

 

W chwili publikacji tekstu petycję „za” podpisały 122 osoby, głównie mieszkańcy Bródna, Targówka, Zacisza, Zielonej Białołęki. Petycję „przeciw” podpisały 121 osoby, głównie z Żoliborza argumentując, że to „zabójstwo dla Żoliborza”.

Jak widać, most jeszcze nie powstał a już zamiast łączyć dzieli Warszawę.

Więcej o:
Skomentuj:
Most Krasińskiego dzieli zamiast łączyć. Prawobrzeżna Warszawa wbrew Żoliborzowi żąda jego budowy. Podpisz petycję jeśli jesteś "za", lub "przeciw"
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX